18.6 C
Athens
Τρίτη, 14 Μαΐου, 2024
spot_img
ΑρχικήΠΡΩΤΗΣΕΛΙΔΑΣε πόση ώρα θα φτάνουμε από Αθήνα σε Γρεβενά, Μέτσοβο, Καστοριά, Τρίκαλα,...

Σε πόση ώρα θα φτάνουμε από Αθήνα σε Γρεβενά, Μέτσοβο, Καστοριά, Τρίκαλα, Κοζάνη

Έναρξη εργασιών του Βορείου τμήματος του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας – Ε65

Μετά από 10 χρόνια αβεβαιότητας, ο αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας (Ε65) μπαίνει επιτέλους σε τροχιά ολοκλήρωσης, καθώς δόθηκε λύση για το πολύπαθο Βόρειο Τμήμα του, μήκους 70,5 χιλιομέτρων, προϋπολογισμού 442 εκ ευρώ και διάρκεια κατασκευής τρία χρόνια.
Με αφορμή το «ξεμπλοκάρισμα» του σημαντικού αυτού έργου, κυβερνητικό κλιμάκιο υπό τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, παρέστη σε ειδική εκδήλωση στα Τρίκαλα, καθώς και το εργοτάξιο της Ξυνιάδας, συνοδευόμενος από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή.


Η Κομισιόν, με προσωπική παρέμβαση του πρωθυπουργού έδωσε το πράσινο φως για την έναρξη των κατασκευαστικών εργασιών του βόρειου τμήματος του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας – Ε65.
Ο Ε65 θα συνδέει την Αθήνα με τη Δυτική Μακεδονία, αλλά και με την Ιταλία μέσω του Λιμένα της Ηγουμενίτσας, καθώς και με τα Δυτικά Βαλκάνια και από εκεί, με την κεντρική και βόρεια Ευρώπη. Με την ολοκλήρωσή του το ταξίδι από Λαμία έως και Εγνατία θα διαρκεί μια ώρα και 45 λεπτά, αντί των δύο ωρών και 30 λεπτά, που απαιτούνται σήμερα.


Το Βόρειο τμήμα, μήκους 70,5 χλμ. ξεκινά από τον Α/Κ Τρικάλων, καταλήγει στην Εγνατία Οδό, δυτικά των Γρεβενών και δύναται να κατασκευαστεί μέσα σε τρία χρόνια. Ο προϋπολογισμός του ανέρχεται σε 442,1 εκατ. ευρώ, ενώ το έργο θα συνεισφέρει περίπου 0,5% στο ΑΕΠ της χώρας. Το υπό κατασκευή Νότιο Τμήμα αφορά στο τμήμα από την ένωση με τον αυτοκινητόδρομο Α.Θ.Ε. έως και τον Ανισόπεδο Κόμβο Ξυνιάδας, (0 χλμ. έως και 32,5 χλμ. Ε65). Σύμφωνα με τα στοιχεία Ιανουαρίου, η συνολική του πρόοδος ανέρχεται σε 62,74%. Το τμήμα από Ξυνιάδα έως Τρίκαλα είναι σε κυκλοφορία από το Δεκέμβριο του 2017.
Ο Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας – Ε65 με συνολικό μήκος 181,5 χλμ. θα συνδέει την Ανατολική με την Δυτική Ελλάδα και θα συμβάλλει καθοριστικά στην ανάπτυξη της ελληνικής περιφέρειας και ειδικά των περιοχών της Θεσσαλίας, της Δυτικής Μακεδονίας και της Ηπείρου


Το ιστορικό του έργου
Ο Ε65 σχεδιάστηκε ως νέος αυτοκινητόδρομος 181 χιλιομέτρων, που ενώνει τον υφιστάμενο αυτοκινητόδρομο Αθηνών – Θεσσαλονίκης (στο ύψος της Λαμίας) με την Εγνατία Οδό.
Ήταν ένας από πέντε αυτοκινητοδρόμους που δημοπρατήθηκαν με Σύμβαση Παραχώρησης το 2007. Εξαιτίας της οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα, το 2011, αποφασίστηκε, σε συνεννόηση με την Ευρωπαϊκή Ένωση, να υλοποιηθεί το ενδιάμεσο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου (Ξινιάδα – Τρίκαλα) μήκους 77,5 χιλιομέτρων και να μετατεθεί η κατασκευή των άλλων δύο τμημάτων (Βόρειο και Νότιο).

Νότιο Τμήμα Ε65
Η κατασκευή του τμήματος Λαμία – Ξυνιάδα, μήκους 32,5 χιλιομέτρων, ξεκίνησε το 2018 και έχει εκτελεστεί το 63% του έργου.
Βόρειο Τμήμα Ε65
Στις 18 Ιανουαρίου 2021 η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ενέκρινε ως συμβατή με τους κανόνες της εσωτερικής αγοράς τη χρηματοδότηση του Αναδόχου για την κατασκευή του Βορείου Τμήματος (Τρίκαλα – Εγνατία) μήκους 70,5 χιλιομέτρων.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

spot_img

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ