20.4 C
Athens
Πέμπτη, 16 Μαΐου, 2024
spot_img
ΑρχικήΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ4th Annual Capital Link Cyprus Shipping Forum

4th Annual Capital Link Cyprus Shipping Forum

«Η θάλασσα είναι σαν τον έρωτα, χίλιοι τη χαίρονται και ένας την πληρώνει». Αναμένω του χρόνου για το επόμενο Capital Link που έχει κατασταθεί ως το παραδοσιακό Ναυτιλιακό Συνέδριο της Κύπρου!» ανέφερε κατά το κλείσιμο της ομιλίας του, που σηματοδότησε και το τέλος του 4th Annual Capital Link Cyprus Shipping Forum, ο George A. Tsavliris, Principal – Tsavliris Salvage Group – Conference Chairman.
Στη συνέχεια τόνισε: «Ήταν μεγάλη μου τιμή να προεδρεύσω το Capital Link Shipping Forum στην Κύπρο για την τέταρτη συνεχόμενη χρονιά! Θα ήθελα για άλλη μια φορά, να ευχαριστήσω τους αγαπημένους μου φίλους και οργανωτές, Όλγα και Νικόλα Μπορνόζη που μου εμπιστεύτηκαν αυτό τον σημαντικό ρόλο. Μπορώ πραγματικά να ομολογήσω ότι ουδέποτε έλαβα μέρος σε συνέδριο πιο εποικοδομητικό και ουσιαστικό, από το Capital Link Shipping Forum στην Κύπρο. Ίσως είναι ο ενθουσιασμός και η υποστήριξη που εισπράττω από όλο το κόσμο, ίσως είναι το συναίσθημα ότι είμαστε σαν μια οικογένεια, ανταμώνουμε και γινόμαστε μια δυνατή γροθιά, να μοιραστούμε τα θέματα που μας απασχολούν και προσπαθώντας να βρούμε τις ιδανικότερες λύσεις. Το γεγονός είναι πάντως ότι το Capital Link ναυτιλιακό συνέδριο της Κύπρου αφήνει και εμένα και κάθε επισκέπτη, κάθε ομιλητή – να νιώθουμε ότι είμαστε μια οικογένεια, με κοινά ενδιαφέροντα, κοινούς στόχους και κοινές αξίες: Συνέργεια και συνεργασία, για το καλό όλων.
Είχαμε πολύ σοβαρά θέματα να καλύψουμε, τεχνητή νοημοσύνη, περιβαλλοντολογικές ανησυχίες και παγκόσμια κλιματική αλλαγή, Sulphur caps, CO2 εκπομπές, ήταν λίγα από αυτά. Πιστεύω ότι έπειτα από την εποικοδομητική μας ανταλλαγή απόψεων, ο κάθε ένας έφυγε πιο πλούσιος και λίγο ελαφρύτερος από ότι όταν ήρθε. Κατά την άποψη μου, η συναισθηματική μας νοημοσύνη είναι προαπαιτούμενο για να διατηρούμε τον ενθουσιασμό μας στην δουλειά μας. Στα λόγια του μεγάλου Έλληνα ποιητή, Ντίνου Χριστιανόπουλου και φίλο του Βασίλη Τσιτσάνη, έκλεισα το συνέδριο με λίγο ρομαντισμό που θεωρώ πως αγγίζει όλους όσους ασχολιόμαστε με την θάλασσα.
Η Capital Link διοργάνωσε στην Κύπρο το Ετήσιο Capital Link Cyprus Shipping Forum, με συμμετοχή ρεκόρ.
Το Συνέδριο πραγματοποιήθηκε στη Λεμεσό, υπό την Αιγίδα της Κυπριακής Δημοκρατίας και της Υφυπουργού Ναυτιλίας της Κύπρου και με την Κύρια Χορηγία και Συνεργασία της Κυπριακής Ένωσης Πλοιοκτητών (Cyprus Union of Shipowners). Η διοργάνωση επίσης υποστηρίχθηκε από το Κυπριακό Υφυπουργείο Ναυτιλίας και τους ακόλουθους φορείς: CSC – Cyprus Shipping Chamber * Cyprus Shipping Association * Association of Merchant Marine Officers * CIFA * CYMEPA * Cyprus Marine Club * Cyprus Master Mariners Association * Cyprus Naval Architects & Marine Engineers Association * Institute of Chartered Shipbrokers * Wista Cyprus * Wista Hellas * Young Ship Cyprus.
Το Συνέδριο στόχευσε στη προώθηση:
* της Κυπριακής ναυτιλίας
* της Κυπριακής σημαίας η οποία έχει αναγνωρισθεί διεθνώς ως σημαία ποιότητας και ασφάλειας
* της Κύπρου ως ναυτιλιακού, ενεργειακού και διαμετακομιστικού κόμβου καθώς και ως επενδυτικού και επιχειρηματικού προορισμού.
Κεντρική ομιλήτρια του Συνεδρίου ήταν η κα Νατάσα Πηλείδου, Υφυπουργός Ναυτιλίας της Κυπριακής Δημοκρατίας.
Ο κ. Κωνσταντίνος Ηροδότου, Διοικητής της Κεντρικής Τράπεζας της Κύπρου και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας ήταν ο Κεντρικός Ομιλητής των απογευματινών ενοτήτων.
Θεματολογία παρουσιάσεων και πάνελ συζητήσεων
Εισαγωγική Ομιλία:
κ. Nicolas Bornozis, President – Capital Link
κ. George A. Tsavliris, Principal – Tsavliris Salvage Group – Conference Chairman
Ο κ. George A. Tsavliris, Principal – Tsavliris Salvage Group – Conference Chairman, δήλωσε: «It is with great pleasure that I accept the role of Conference Chairman of the 4th Cyprus Capital Link Shipping Forum on Feb 25th, 2020. I am honoured that the Capital Link organizing team and my dear friends, Olga and Nicolas Bornozis have bestowed upon me this great task once again.
We are in the midst of great changes: Geopolitics and sanctions pose major implications for maritime trade and shipping, digitalization and automation are transforming the shipping sector, environmental worries and climate change and now the recent corona virus outbreak, the implications and repercussions on international trade and shipping are constant and unknown.
When does it end?
In the words of my classmate and dear friend, George Prevelakis, recognized Geopolitics Professor at Sorbonne University in Paris, who has recently written The Wooden Walls ( in Greek Τα Ξύλινα Τείχη): «How can our nation which is surrounded by wooden walls overcome the pressures it faces from these external forces of change? We must let go and give in to the sea’s adventure….». «Excess/enormity» and «expanding our network» says Professor Prevelakis, are key goals which in our attempt to attain them and «conquer» the world / globalization, we have forgotten to look within. We have to realize that there are far more important aspects to life than the accumulation of capital.
For millenniums, the sea has been our strength; it is about time for us to acknowledge and recognize this and use our strength to continue to move forward, for the support of our next generations and the protection of our environment and our planet.
The Capital Link has carved a niche in shipping, allowing for open and transparent discussions on all matters plaguing our industry. With focus on our strengths as a people and the wealth of our country, with synergy and passion, we can overcome all challenges».
Κύρια ομιλία: Forging ahead – Cyprus AS a Logistics & Maritime HUB
Κεντρική ομιλήτρια η κα Νατάσα Πηλείδου, όπου μεταξύ άλλων ανέφερε: «Το συνέδριο έδωσε την ευκαιρία σε ναυτιλιακά στελέχη και εμπλεκόμενους φορείς από όλο τον κόσμο, να συμμετάσχουν ενεργά στις ενδιαφέρουσες συζητήσεις για τις ποικίλες και περίπλοκες προκλήσεις που αντιμετωπίζει σήμερα η ναυτιλιακή βιομηχανία.
Το όραμά μας ως Υφυπουργείο Ναυτιλίας είναι να συνεχίσουμε να συμμετέχουμε ενεργά και να συμβάλλουμε θετικά στη διαμόρφωση των διεθνών πολιτικών και να εφαρμόζουμε αποτελεσματικά όλες τις πτυχές της ολοκληρωμένης Εθνικής Ναυτιλιακής Στρατηγικής, προς όφελος της Βιώσιμης Γαλάζιας Ανάπτυξης στην Κύπρο, την Ευρώπη και παγκόσμια. Το Υφυπουργείο μας θα συνεχίσει να επικεντρώνεται στην ενίσχυση της ασφάλειας, της προστασίας του περιβάλλοντος καθώς και στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της διεθνούς ναυτιλιακής βιομηχανίας».
Παρουσίαση: BREXIT AND IMPLICATIONS FOR SHIPPING & CYPRUS
κα Clea Evagorou, Director – Deloitte
H κα Clea Evagorou, Director – Deloitte, δήλωσε: «Η απόφαση του Ηνωμένου Βασιλείου να εγκαταλείψει την Ευρωπαϊκή Ένωση έχει οδηγήσει σε μια άνευ προηγουμένου αβεβαιότητα σε όλους τους τομείς της οικονομίας. Με την πάροδο της ημερομηνίας της επίσημης εξόδου και μόλις εννέα μήνες μέχρι το τέλος της μεταβατικής περιόδου, δεν έχει σημειωθεί μεγάλη πρόοδος στην επίτευξη μιας συμφωνίας. Η αβεβαιότητα και η έλλειψη σαφήνειας και κατεύθυνσης από το Ηνωμένο Βασίλειο αναπόφευκτα έχουν επηρεάσει και τις ναυτιλιακές επιχειρήσεις οι οποίες χρειάζονται χρόνο για να προετοιμαστούν για τις αλλαγές που θα επηρεάσουν τις επιχειρήσεις τους. Η παρουσίαση μας επικεντρώθηκε στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ναυτιλία, υπό το πρίσμα της αβεβαιότητας και στις βασικές προτεραιότητες που πρέπει να επικεντρωθούν οι ναυτιλιακές εταιρίες».
Πάνελ Συζήτησης: IMO 2020 – LESSONS LEARNED & WHAT’S NEXT
Συντονιστής: Dr. John Kokarakis, Technical Director, Hellenic Black Sea & Adriatic Zone – Bureau Veritas
Ομιλητές:
* κ. Nicholas Argyrou, General Manager – Bunkernet
* κ. George Bachos, Managing Director – LMZ Shipping S.A.
* κ. Ioannis Efstratiou, Head of Marine Environment Unit, Shipping Deputy Ministry – Republic of Cyprus
* Dr. Loukas Barmparis, President – Safe Bulkers
* κ. Nicos Rescos, COO – Star Bulk Carriers
* κ. Anders Mjolsnes Sorheim, Technical Sales Manager – Yara Marine Technologies.
Ο Dr. John Kokarakis, Technical Director, Hellenic Black Sea & Adriatic Zone – Bureau Veritas, δήλωσε: «Είμαστε στο 2020 και άρχισε να εφαρμόζεται το πολυαναμενόμενο παγκόσμιο ανώτατο όριο για την περιεκτικότητα σε θείο των ναυτιλιακών καυσίμων. Η μετάβαση στο νέο καύσιμο δεν είναι χωρίς προβλήματα. Φαίνεται ότι η συντριπτική πλειοψηφία των πλοιοκτητών επέλεξε VLSFO και ULSFO για να ικανοποιήσουν τον νέο κανονισμό. Και τα δύο αυτά καύσιμα συμμορφώνονται με ανάμιξη του HFO με ένα συστατικό χαμηλού θείου. Δεδομένου ότι σε αυτά τα μείγματα υπάρχει ευαίσθητη ισορροπία μεταξύ αρωματικών και παραφινικών υδρογονανθράκων, αυτά δεν είναι συμβατά με κανένα άλλο μείγμα. Ακόμα χειρότερα υπήρξαν περιπτώσεις όπου τα καύσιμα βρέθηκαν να υπερβαίνουν το όριο λόγω ανεπαρκούς καθαρισμού του συστήματος παροχής καυσίμου πριν από τη χρήση συμμορφούμενων καυσίμων. Ένα παγκόσμιο πρόβλημα επιδημικής μορφής είναι η υψηλή κατακρήμνιση των νέων καυσίμων που καταπονούν φυγοκεντρικούς διαχωριστήρες καυσίμου, φίλτρα, αντλίες καυσίμων. Η καθίζηση μπορεί να συμβεί ακόμη και σε περιπτώσεις που το καύσιμο ευρίσκεται κάτω από τα επιτρεπόμενα όρια. Φαίνεται ότι τα πλοία που είναι εφοδιασμένα με πλυντρίδες δεν πληρώνουν την επιβάρυνση των συμμορφούμενων καυσίμων και απολαμβάνουν υψηλή προτίμηση μεταξύ των ναυλωτών. Μέχρι στιγμής, τα πλοία χωρίς πλυντρίδες επιβαρύνονται από το πρόσθετο κόστος, αντανακλώντας στις ναυλώσεις τους. Απομένει ακόμα να διαπιστωθεί εάν η διαθεσιμότητα συμμορφούμενων καυσίμων και HFO θα είναι επαρκής, όπως έχει αναγγελθεί, μετά την αρχική μεταβατική περίοδο».
Ο κ. Nicholas Argyrou, General Manager – Bunkernet, δήλωσε: «The advent of IMO 2020 has been disruptive for shipping worldwide on both a technical and commercial level.
Technically in terms of product quality we have seen some incidents of off spec product however quality in general terms has been within normal tolerance considering the intrinsic shift in new product composition. As more product is produced and delivered any quality issues will recede.
Commercially the impact has been on the product price. We have seen a significant spread between 3.5% and 0.50% product in early Q1/20. Recently the gap has narrowed and as with quality issues product price and spread will normalise as we move to Q3/20».
Ο κ. Ioannis Efstratiou, Head of Marine Environment Unit, Shipping Deputy Ministry – Republic of Cyprus, αναφέρθηκε στον αριθμό των FONAR που έλαβε η Κυπριακή Ναυτιλιακή Διοίκηση και ανέβασε στη βάση δεδομένων GISIS του ΙΜΟ μετά από εξέταση και σύγκρινε με τα συνολικά FONAR. Σχολίασε την ανομοιομορφία επιβολής κυρώσεων παγκόσμια σε σχέση με μη συμμορφούμενα καύσιμα.
Ανέφερε τα τρία διαφορετικά είδη δειγμάτων καυσίμων. Δείγμα MARPOL, δείγμα κατά την χρήση και επί του σκάφους.
Εξήγησε την έννοια του συντελεστή εκπομπών σχετικά με EEDI και επικεντρώθηκε σε VFO και HFO.
Αναφέρθηκε στις μελλοντικές εξελίξεις στο ΙΜΟ και σε περιφερειακό επίπεδο που σχετίζονται με τα θέματα των αερίων του θερμοκηπίου όπως MBM, EEXI και εναλλακτικά καύσιμα.
Ο κ. Anders Mjolsnes Sorheim, Technical Sales Manager – Yara Marine Technologies, δήλωσε: «Despite delays in retrofit installations due to both capacity issues and corona virus, an increasing number of vessels fitted with scrubbers have been commissioned and put into operation in 2020. Meanwhile, it has become clear that the fuel differential between HFO and compliant fuel will stabilize at a level well above the limit for return on investments, with current payback times being on the order of months, not years. This has further triggered the next big wave of scrubber orders, and this time we have observed that ship owners and operators are even more prepared with wise questions on operational excellence, scrubber quality and service from scrubber suppliers. Over the last year more countries have adopted local zero discharge regulations based on the «better safe than sorry»-principle, while more studies have been published stating that the open loop discharge into sea water has zero to negligible effect on marine ecosystems. The problem with air pollution is when it is in the air, not in the water».
Παρουσίαση: BALLAST WATER TREATMENT SYSTEMS – Compliance Testing Challenges
Η παρουσίαση της ενότητας πραγματοποιήθηκε από τον κ. Konstantinos Stampedakis, CEO – ERMA FIRST ESK Engineering Solutions.
Πάνελ Συζήτησης: CONQUERING THE NEXT FRONTIER – REDUCING GREEN HOUSE EMISSIONS – DECARBONIZATION
Συντονιστής: κ. Panos Mitrou, Global Gas Segment Manager – Lloyds Register.
Ομιλητές:
* κ. Dieter Rohdenburg, CEO – Internship Navigation
* κ. Philippos Philis, Chairman & CEO – Lemissoler Navigation
* κ. Scott Bergeron, Director of Business Development & Strategy – Oldendorff Carriers
* κ. Hew Crooks, CFO – Ridgebury Tankers
* Professor Ntinos Arcoumanis, Chairman of the Board – Metropolitan College of Greece – Former Ambassador of Greece for Energy Policy and New Technologies.
Ο κ. Panos Mitrou, Global Gas Segment Manager – Lloyds Register, δήλωσε: «Η απεξάρτηση της ναυτιλίας από τον άνθρακα είναι αναμφισβήτητα η μητέρα όλων των προκλήσεων. Μπορεί οι βραχυπρόθεσμοι στόχοι που έχουν τεθεί να φαίνονται εφικτοί, εντούτοις δεν διαφαίνεται στον ορίζοντα το πως θα είναι τα πράγματα το 2050. Το να δίνεται επιλογή από περισσότερα από ένα εναλλακτικά καύσιμα και τεχνολογίες είναι το ζητούμενο. Έχοντας περισσότερες από μία επιλογές ή κατευθύνσεις μπορεί να διασφαλιστεί όχι μόνο η εύρυθμη λειτουργία της ναυτιλίας, αλλά και η βιωσιμότητα της, διότι έτσι θα υπάρχουν διαθέσιμα μέσα για την διαχείριση των κινδύνων και των απρόβλεπτων εξελίξεων τόσο σε κανονιστικό όσο και σε τεχνολογικό επίπεδο».
Ο κ. Scott Bergeron, Director of Business Development & Strategy – Oldendorff Carriers, δήλωσε: «The challenge to reduce and ultimately eliminate carbon intensity and greenhouse gases is complex. This is not simply a shipowners’ problem, rather it is a global energy challenge.
The relentless attacks by special interests and those who believe they own the moral high ground are particularly unhelpful to the community of shipowners that are genuinely interested to make advances towards a greener future.
Choosing the fuel of the future is further complicated by our reliance on other participants in the energy logistics and supply chain. A global fuel distribution system will be necessary and will require its own huge investment by non-shipping actors. Similarly, the beneficiaries of ocean transport have a necessary role and responsibility in order for us to achieve a realistic trajectory for the reduction targets.
Finally, any sustainable solution must be studied from a well to wake as well as the ship construction and demolition life cycle. The holistic accounting of all carbon and GHG contributions to the process must be accounted for to determine and guide the paths forward. Peer reviewed scientific analysis should govern the process rather than the emotional tirades that play on public perception and rank speculation».
Professor Ntinos Arcoumanis Chairman of the Board – Metropolitan College of Greece – Former Ambassador of Greece for Energy Policy and New Technologies, εξέφρασε την άποψη ότι το θέμα της μερικής τουλάχιστον απανθρακοποίησης που ο ΙΜΟ έχει βάλει ως στόχο για το 2050 είναι παγκόσμιο πρόβλημα και όχι ένα ακόμη πρόβλημα για την ναυτιλία η οποία τα τελευταία χρόνια αναγκάστηκε να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις του IMO2020. Επιπλέον εξέφρασε τους φόβους του ότι οι Βρυξέλλες ίσως απαιτήσουν όχι μόνο πλήρη απανθρακοποίηση μέχρι το 2050 αλλά ίσως και εγκατάλειψη των προσδοκιών μέρους της ναυτιλιακής κοινότητος για χρήση του υγροποιημένου φυσικού αερίου ως μεταβατικού καυσίμου μέχρι ότου καύσιμα μηδενικού άνθρακος (όπως η πράσινη αμμωνία και το Πράσινο υδρογόνο) παραχθούν σε αρκετά μεγάλες ποσότητες και είναι διαθέσιμη σε παγκόσμια κλίμακα.
Πάνελ Συζήτησης: SHIPMANAGEMENT – DELIVERING OPERATIONAL EXCELLENCE IN AN INCREASINGLY COMPLEX WORLD
Συντονιστής: κ. Andreas Mylonas LLB, Managing Partner – AMG MYLONAS & ASSOCIATES, LLC
Ομιλητές:
* κ. Lefteris Karaminas, Manager, Global Sustainability Center – ABS
* κ. Mark O’Neil, President & CEO – Columbia Shipmanagement
* κ. Roine Ahlquist, Managing Director – Oceanic Marine Management
* κ. Alastair Evitt, Managing Director – V. Ships Limited.
Πάνελ Συζήτησης: MARITIME TECHNOLOGY CHALLENGES
Συντονιστής: κ. Andreas Chrysostomou, Chief Strategy Officer – Tototheo Maritime
Ομιλητές:
* κ. Jens Ewerling, Director Maritime Broadband – Cobham Satcom
* κ. Geoff Allsop, Director EMEA Sales – Intellian
* κ. Yiannis Pastellas, Business Development Manager – Safebridge Cyprus
* κ. Navneet Singh Rainu, Head of DCR – Tototheo Maritime.
Ο κ. Andreas Chrysostomou, Chief Strategy Officer – Tototheo Maritime, δήλωσε: «The shipping industry is transforming. Affected by geopolitical and regulatory pressure, technological advancement, commercial interests and a multitude of other factors, the stakeholders are called to adapt and evolve in order to remain relevant.
While technology may «level» the field in some aspects, it also creates opportunities for diversification in others. In order for a company to efficiently and effectively optimise, they need to filter through all the options available, review their business model and select the right solutions for them.
This is easier said than done, as costs, know-how and resources may be limited or may simply not be in line with the new route selected».
κ. Geoff Allsop, Director EMEA Sales – Intellian, commented that Intellian view more commoditized technology as a key ingredient to the future of satellite communications. Intellian’s GXNX next-generation VSAT terminals, focus on streamlined installation, simplified commissioning via its Aptus NX software and a single above-below deck cable. This reduces installation and operating costs plus facilitates a wider workforce, bringing the ability to scale and reduce the delays in deployment. Future-proof terminals maximize forward and backward compatibility, allowing the customer to leverage the power and capabilities of the Inmarsat GX network as future constellations enter service. The industry expects change: data demand will rise as smart ships become commonplace, driving providers to deliver future-proof solutions which are easier, faster, stronger!
κ. Yiannis Pastellas, Business Development Manager – Safebridge Cyprus: «Safebridge is known for being pioneers of innovative products in maritime industry. Our online platforms SafeMetrix, SafeLearn, and myCert offer a means of assessing, training and digitally certifying the Seafarer.
Within the maritime industry there are many brilliant start-ups and SaaS platforms and each and every one of them is trying to solve an issue and bring value to the industry. What we discovered after sometime actively in the market of issuing e-certificates is that the burden is not only the issuing or handling of paper certificates but instead the most time-consuming process is the manual entry of data and the verification of the documents authenticity. Moreover, there are many stakeholders, who demand e-certificates to be printed, especially for verification purposes. This defeats the whole purpose of switching to e-certificates. We cannot have paper-certificates mindset and bring it into the digital world. There needs to be a change in the mindset and as pioneers this is what we are working on.
In doing this we face resistance from the maritime stakeholders. Training centres, crewing companies, flag states and port authorities are another evident obstacle we experience in this journey. The technology is already here and it is not the real problem as It has been proven that many similar solutions work already in other industries. Our main challenge is the willingness to change. With collaboration and trust between the private and governmental sectors and with all industry stakeholders we can achieve the goal and disrupt the process of paper certificate issuance, verification process and certificate handling».
Ο κ. Navneet Singh Rainu, Head of DCR – Tototheo Maritime, δήλωσε: «Operators are under immense pressure to continuously optimise performance in order to maintain a competitive advantage. The rapid uptake of technology solutions by shipping, shows us that the industry has been ready for this but possibly could not happen sooner due to technical limitations. These restrictions are slowly being lifted, with increased connectivity availability etc.
Service Providers must always approach any solution offered to shipping keeping in mind the complexity of the interactions between the stakeholders, as well as the high number of stakeholders involved in any transaction.
In order to support and achieve true voyage optimisation, any solutions offered, must address these complicated interactions between internal and external resources, giving real time information in easy-to-read and process format».
ΚΥΡΙΑ ΟΜΙΛΙΑ ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΩΝ ΕΝΟΤΗΤΩΝ
«Economic Trends And Outlook For Euro Area, Impact Of ECB Monetary Policy And Outlook Of Cyprus Economy»
Την Κύρια Ομιλία των απογευματινών ενοτήτων πραγματοποίησε ο κ. Constantinos Herodotou Governor – Central Bank of Cyprus Member of the Governing Council – European Central Bank.
Παρουσίαση: POSEIDON PRINCIPLES – FROM CONCEPT TO PRACTICE – WHAT THEY MEAN FOR THE INDUSTRY
Η παρουσίαση της ενότητας πραγματοποιήθηκε από τον κ. Alexander Damianidis, Partner – Watson Farley & Williams
Πάνελ Συζήτησης: INTERNATIONAL BANK FINANCE & SHIPPING
Συντονιστής: κ. Chris Vartzis, Partner – Stephenson Harwood
Ομιλητές:
* κ. George Arcadis, Country Executive, Branch Manager – ABN AMRO (Athens Branch)
* κ. Iraklis Tsirigotis, Head of Shipping Finance, Managing Director – Amsterdam Trade Bank
* κ. Passchier Veefkind, SVP, Head of Athens Representative Office – DNB
* κα. Katerina Eleftheriou, Head of Shipping – HSBC
* κα. Eleni Vrettou, Executive General Manager, Corporate & Investment Banking – Piraeus Bank.
Ο κ. Passchier Veefkind, SVP, Head of Athens Representative Office – DNB, δήλωσε: «There have been tremendous changes in traditional ship financing in recent years with many players exiting the space and a shift toward Asian money. In order to safeguard a sustainable and profitable business model around our shipping business, DNB – apart from lending — has spent a lot of resources on developing our investment banking platform over the past decade and diversifying our product offering while advising our clients on capital structure. We’ve also had a bit of luck with the Nordic capital markets having developed very strongly over this time period. The Nordic HY market is now the second most liquid market worldwide after the U.S. and we also have a lead position raising shipping equity between Oslo and New York. This has positioned us as a one-stop shop for equity and debt solutions for our shipping clients».
Πάνελ Συζήτησης: CYPRUS BANKS STEP UP THEIR INVOLVEMENT WITH SHIPPING
Συντονιστής: κ. Adam Montanios, Deputy Managing Partner – Montanios & Montanios LLC
Ομιλητές:
* κ. Christos Xygkakis, Manager – Shipping Unit – AstroBank
* κ. Constantinos Milios, Head of Shipping Finance – Eurobank Cyprus Ltd
* κ. Antonios Spanakis, Head of Ship Finance – Hellenic Bank.
Ο κ. Christos Xygkakis, Manager – Shipping Unit – AstroBank, δήλωσε: «Cypriot banks have been filling part of the gap that has been created in the global ship finance market. The Shipping Unit of AstroBank was set up in the summer of 2018. AstroBank’s objective is to offer high quality relationship banking to its Cypriot and Greek clients. We entered the ship finance market with a long term view. Our approach to ship lending is counter-cyclical and we believe that the current asset value environment is an opportunity to develop and grow our loan portfolio».
O κ. Antonios Spanakis, Head of Ship Finance – Hellenic Bank, δήλωσε: «Μέσα σε ένα πολύ ανταγωνιστικό και απαιτητικό περιβάλλον, η Ελληνική Τράπεζα έχει καταφέρει να καθιερώσει την παρουσία της στον τομέα της ναυτιλιακής χρηματοδότησης.
Είμαστε αισιόδοξοι για το μέλλον της δραστηριότητας μας καθώς συνεχίζουμε να αναπτύσσουμε επιτυχώς τις εργασίες μας με μια προσεκτική προσέγγιση, βασιζόμενοι περισσότερο στην ποιότητα από ότι το μέγεθος του χαρτοφυλακίου μας».
Παρουσίαση: INNOVATIVE SHIP FINANCE SOLUTIONS THROUGH ALTERNATIVE FINANCE
κ. Stefanos Fragos, Senior Representative – YieldStreet Marine Finance (Athens)
Harnessing The Potential Of The Retail Investor Market As A Source Of Capital For Shipping – Combining Capital Markets & Technology To Optimize Access To Capital
Ο κ. Stefanos Fragos, Senior Representative – YieldStreet Marine Finance (Athens), δήλωσε: «Αναμένω ότι η χρηματοοικονομική τεχνολογία θα διαδραματίσει βασικό ρόλο στη διανομή χρηματοοικονομικών προϊόντων προς τους επενδυτές λιανικής, βλέπουμε ότι συνεχίζουν να αναδύονται ολοένα και περισσότερες πρωτοβουλίες προς αυτή την κατεύθυνση. Αυτό είναι καλά νέα για τον δανειολήπτη ο οποίος αποκτά πρόσβαση σε μια σχεδόν ανεξάντλητη δεξαμενή κεφαλαίων με ποικίλα όρεξη κινδύνου. Είναι εξίσου καλά νέα και για τους επενδυτές λιανικής, οι οποίοι πλέον αποκτούν πρόσβαση σε μια σειρά επενδύσεων που δεν είχε προηγουμένως κανείς άλλος πέραν των θεσμικών επενδυτών και των εξαιρετικά πλουσίων ιδιωτών».
Παρουσίαση: INFORMATION MANAGEMENT: A GOVERNANCE FRAMEWORK ENABLING DATA-DRIVEN MANAGEMENT DECISIONS
κ. Charalambos Moyseos, Head of Technology Advisory Services – EY Cyprus
Ο κ. Charalambos Moyseos, Head of Technology Advisory Services – EY Cyprus, δήλωσε: «Ενώ ο ψηφιακός μετασχηματισμός και η ανάλυση μαζικών δεδομένων αποτελούν συχνά θέματα συζήτησης στις μέρες μας, φαίνεται ότι οι ορισμοί «διαχείριση πληροφοριών» και «ποιότητα δεδομένων» δεν λαμβάνουν τη σημασία που θα έπρεπε από τους ειδικούς σε θέματα τεχνολογίας. Η έρευνά μας δείχνει ότι το 50% – 90% του κόστους σε έργα ανάλυσης δεδομένων δαπανώνται για καθαρισμό δεδομένων. Χρειάζεται να πούμε περισσότερα; Αν τα δεδομένα δεν μετατραπούν σε πληροφορίες που μπορούν να χρησιμοποιηθούν αποτελεσματικά από τον οργανισμό σε θέματα λήψης αποφάσεων, τότε πάντα θα θεωρούνται βάρος».
Πάνελ Συζήτησης: PUTTING IT ALL TOGETHER & LOOKING AHEAD – THE SHIPOWNER PERSPECTIVE
Συντονιστής: κ. Leonidas Karystios, Regional Business Development & Gas Segment Director South East Europe, Middle East & Africa – DNV GL
Ομιλητές:
* κ. John Michael Radziwill, CEO – CTM
* κ. Andreas Hadjiyiannis, President – Cyprus Sea Lines Shipping; President – Cyprus Union of Shipowners
* κ. Aristides Pittas, Chairman and CEO – Eurodry; Chairman & CEO – Euroseas
* κ. George Mouskas, Chairman – Olympia Ocean Carriers – Vice President – Cyprus Union of Shipowners
* κ. Polys Hajioannou, CEO – Safe Bulkers; Vice President – Cyprus Union of Shipowners
* κ. Petros Pappas, CEO – Star Bulk Carriers
* κα. Nicole C. Mylona, CEO – Transmed Shipping Co. Ltd.
Ο κ. Leonidas Karystios, Regional Business Development & Gas Segment Director South East Europe, Middle East & Africa – DNV GL, δήλωσε: «Όπως κάθε χρονιά, έτσι και φέτος, αναφέρθηκαν και περαιτέρω συζητήθηκαν τα πιο σημαντικά θέματα που αφορούν τη ναυτιλία. Το 2020 θα είναι ξεκάθαρα μία χρονιά ορόσημο, καθώς σηματοδοτεί την έναρξη μιας νέας δεκαετίας για το θαλάσσιο εμπόριο, με πολλές ακόμα προκλήσεις εν όψει. Η ναυτιλία έχει ήδη προχωρήσει με την υιοθέτηση του IMO 2020 Sulphur Cap και τώρα προσανατολίζεται προς τη νέα εποχή του decarbonization για το 2050. Νέες τεχνολογίες και διαδικασίες για το πώς η ναυτιλία θα ανταποκριθεί στην πρόκληση των GHG βρίσκονται στην ατζέντα κάθε εταιρίας. Είναι εμφανές ότι για την ώρα δεν υπάρχει μια ξεκάθαρη απάντηση. Οι απόψεις διαφέρουν, ενώ παράλληλα το επίπεδο ωριμότητας αποτελεί ένα καίριο ζήτημα. Ο αντίκτυπος αυτών των αλλαγών στα πληρώματα και τους οικονομικούς πόρους δεν γίνεται να αγνοηθεί».
Ο κ. John Michael Radziwill, CEO – CTM, δήλωσε: «CTM provides services that include commercial and operations management, technical management, risk management and research, as well as sale and purchase services to various in house and third party vessel owners. The world is changing fast today and with our unique shipping platforms, where excellent returns, prudent cost management and flexibility are of the utmost importance, we aim to navigate the volatility of the market and to capitalize on opportunities while limiting risk and losses in times of downturn. Drawing on a wealth of experience, CTM’s Capesize and Supramax pools are currently among the biggest in the world and have an excellent track record in delivering outstanding results over time whilst acting in favour of consolidation within the industry and improving the service delivered to our clients».
Ο κ. Polys Hajioannou, CEO – Safe Bulkers; Vice President – Cyprus Union of Shipowners, δήλωσε: «Με χαρά συμμετείχα για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά στο Ετήσιο Ναυτιλιακό Forum που διοργανώθηκε στη Λεμεσό από την Capital Link. Στο ξεκίνημα του 2020, εκτός από την ζήτηση και προσφορά, η εφαρμογή του κανονισμού IMO 2020 και οι γεωπολιτικές εντάσεις αποτελούν τις κύριες δυνάμεις που αναμένεται να καθορίσουν την πορεία της αγοράς. Παρότι η από καιρό αναμενόμενη συμφωνία μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας αναμένεται να χαλαρώσει τις δυσμενείς συνθήκες στην αγορά και να στηρίξει τη ζήτηση, η επέκταση του κορωνοϊού μπορεί να έχει σημαντικές επιπτώσεις στο παγκόσμιο εμπόριο εάν δεν ελεγχθεί άμεσα. Σε ένα άλλο πλαίσιο οι τεχνολογικές εξελίξεις που οδηγούν σε νέα σχέδια πλοίων και καύσιμα με στόχο τη μείωση του αποτυπώματος διοξειδίου του άνθρακα μέχρι το 2030 και το 2050 μετατοπίζουν το ενδιαφέρον των επόμενων ετών από την υλοποίηση του BWTS και του IMO 2020. Η ποιότητα των πάνελ, αποτελούμενη από τους ηγέτες της βιομηχανίας και ο άριστος συντονισμός της εκδήλωσης, έδωσαν την ευκαιρία στους συμμετέχοντες να συζητήσουν με τους πραγματικούς παράγοντες της αγοράς και να αποκτήσουν ουσιαστικές γνώσεις».
Ο κ. Petros Pappas, CEO – Star Bulk Carriers, δήλωσε: «Με χαρά συμμετέχουμε στο τέταρτο ναυτιλιακό συνέδριο της Capital link στην Λεμεσό της Κύπρου. Η Star Bulk παραμένει αισιόδοξη για την αγορά ξηρού φορτίου την επόμενη τριετία καθώς περιμένουμε το ισοζύγιο προσφοράς και ζήτησης να παρουσιάσει σταθερή βελτίωση μετά την πάροδο των παρόντων, πρόσκαιρων πιστεύουμε, αρνητικών συγκυριών. Το 2020 είναι μια ιδιαίτερη χρονιά για όλους τους κλάδους της ποντοπόρου ναυτιλίας, καθώς τίθεται σε ισχύ ο περιβαλλοντικός κανονισμός του IMO που επιβάλει στον παγκόσμιο στόλο να μειώσει της εκπομπές θείου. Ο κανονισμός αναμένεται να οδηγήσει σε σημαντικό περιορισμό της προσφοράς μέσω της αύξησης διάλυσης πλοίων, της μείωσης παραγγελιών και της επιβράδυνσης των ταχυτήτων».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

spot_img

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ