20.9 C
Athens
Τρίτη, 21 Μαΐου, 2024
spot_img
ΑρχικήΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ3rd Annual Capital Link Cyprus Shipping Forum

3rd Annual Capital Link Cyprus Shipping Forum

Για τρίτη συνεχή χρονιά η Capital Link διοργάνωσε στην Κύπρο το Ετήσιο Capital Link Cyprus Shipping Forum, με συμμετοχή που ξεπέρασε τους 400 ακροατές.
Το Συνέδριο πραγματοποιήθηκε στο Columbia Plaza στη Λεμεσό, υπό την Αιγίδα της Κυπριακής Δημοκρατίας και της Υφυπουργού Ναυτιλίας της Κύπρου και με την Κύρια Χορηγία και Συνεργασία της Κυπριακής Ενωσης Πλοιοκτητών (Cyprus Union of Shipowners).
Το Συνέδριο στόχευσε στη προώθηση:

  • της Κυπριακής ναυτιλίας
  • της Κυπριακής σημαίας η οποία έχει αναγνωρισθεί διεθνώς ως σημαία ποιότητας και ασφάλειας
  • της Κύπρου ως ναυτιλιακού, ενεργειακού και διαμετακομιστικού κόμβου καθώς και ως επενδυτικού και επιχειρηματικού προορισμού.
    Κεντρική ομιλήτρια του Συνεδρίου ήταν η κα Νατάσα Πηλείδου, Υφυπουργός Ναυτιλίας της Κυπριακής Δημοκρατίας.
    Για τρίτη συνεχή χρονιά, Πρόεδρος του Συνεδρίου ήταν ο κ. Γιώργος Α. Τσαβλίρης, Principal του Tsavliris Salvage Group, ο οποίος έκανε και την έναρξη του Συνεδρίου με σύντομη ομιλία.
    O κ. Γιώργος Α. Τσαβλίρης, Principal του Tsavliris Salvage Group – Conference Chairman τόνισε: «Συγχαρητήρια από καρδιάς στην Ολγα και τον Νικόλα Μπορνόζη. Νιώθω βαθιά ευγνωμοσύνη που για άλλη μια φορά με τίμησαν με την προεδρία ενός συνεδρίου που έχει την εξειδίκευση στον συνεδριακό χώρο καθώς και στην ναυτιλιακή κοινότητα της Κύπρου.
    Θα αναφερθώ στα λόγια του Οδυσσέα Ελύτη που υπήρξε ένας από τους σπουδαιότερους ποιητές μας, που τιμήθηκε με Νόμπελ Λογοτεχνίας: «Εάν αποσυνδέσεις την Ελλάδα, στο τέλος θα δεις να σου απομένουν μια ελιά, ένα αμπέλι και ένα καράβι. Που σημαίνει πως με άλλα τόσα την ξαναφτιάχνεις».
    Το συνέδριο Capital Link μας παρέχει μια ανοιχτή πλατφόρμα και μας δίνει την ελευθερία να εκφράσουμε τις ανησυχίες μας για όλα τα δύσκολα θέματα που κυριεύουν την ναυτιλία. Ταυτόχρονα μας επιτρέπει να αποκτήσουμε γνώσεις για διάφορα θέματα που αφορούν την ναυτιλία. Με την πίστη μας, το πάθος, την σκληρή δουλειά και θετική σκέψη, θα ξεπεράσουμε κάθε πρόκληση που αντιμετωπίζουμε σήμερα στην ναυτιλία. Είμαι απεριόριστα ευγνώμων στο Capital Link που πάντα πορεύεται με αυτές τις υψηλές αξίες».
    O κ. Νικόλαος Μπορνόζης, Πρόεδρος της Capital Link Inc., αφού καλωσόρισε τους παρευρισκόμενους, επεσήμανε τον κρίσιμο ρόλο της ναυτιλίας ως αρτηρία της παγκόσμιας οικονομίας και του εμπορίου και τόνισε ότι η ναυτιλία σήμερα βρίσκεται σε στάδιο μετασχηματισμού ως αποτέλεσμα σημαντικών κανονιστικών, οικονομικών και τεχνολογικών εξελίξεων. Εξέτασε επίσης τον αυξανόμενο ρόλο της Κύπρου ως ναυτιλιακού, ενεργειακού και εφοδιαστικού κόμβου, και τόνισε τη δέσμευση του ενδιαφέροντος της Capital Link για την Κύπρο, η οποία περιλαμβάνει ένα Ετήσιο Ναυτιλιακό Συνέδριο στη Λεμεσό και ένα Ετήσιο «Invest in Cyprus» Συνέδριο στη Νέα Υόρκη. O κ. Μπορνόζης εξέφρασε τις ευχαριστίες του στους χορηγούς και υποστηρικτές του Συνεδρίου για την συμμετοχή τους για τρίτη συνεχή χρονιά. Επεσήμανε ότι αυτό το Συνέδριο προσελκύει στην Κύπρο ανώτατα στελέχη της διεθνούς ναυτιλίας που έρχονται στην Κύπρο για να ανταλλάξουν απόψεις με τους Κυπρίους ομολόγους τους και ότι η Capital Link προωθεί το Συνέδριο μέσω της πλατφόρμας που διαθέτει παγκοσμίως, μεγιστοποιώντας την προβολή και ενημέρωση για την Κύπρο. Εκλεισε την ομιλία του ευχαριστώντας όλους τους σημαντικούς παράγοντες της Κυπριακής Ναυτιλιακής Κοινότητας για την υποστήριξη και αναγνώρισή τους προς το Συνέδριο, το οποίο έχει εξελιχθεί σε μία κορυφαία διοργάνωση που χαίρει ευρείας αποδοχής κάθε χρόνο.
    Η κα Maria Kyratsoudi, Global FOBAS Business Development Manager – Lloyds Register, τόνισε: «Ο κανονισμός που απαιτεί η περιεκτικότητα του θείου στα καύσιμα να μειωθεί στο 0,5% αποτελεί μια από τις σημαντικότερες αποφάσεις των τελευταίων ετών και αναμένεται να έχει επιπλοκές σε όλους τους τομείς. Προκειμένου να υπάρξει μια ομαλή μετάβαση συστήνεται η ανοιχτή επικοινωνία και συνεργασία μεταξύ των ενεπλεκομένων μελών. Αναμένεται καινούργιοι τύποι καυσίμων να γίνουν διαθέσιμοι στην αγορά που θα σηματοδοτήσουν μια καινούργια εποχή όσον αφορά την λειτουργία των πλοίων. To Lloyds Register FOBAS είναι πάντα μπροστά στις εξελίξεις σε αυτό το κρίσιμο θέμα και πάντα πρόθυμοι να προσφέρουμε άρτιες τεχνικές υπηρεσίες και υψηλού επιπέδου γνώσεις».
    Ο Δρ. John Kokarakis, Vice President, Technology & Business Development, Hellenic Black Sea Region & Middle East – Bureau Veritas, τόνισε: «Ακολουθώντας την καταπολέμηση της εξάπλωσης ξένων υδρόβιων μικροοργανισμών με την εγκατάσταση συστημάτων επεξεργασίας έρματος, η ναυτιλία πρέπει να συμμορφωθεί με το παγκόσμιο όριο θείου μετά την 1η Ιανουαρίου 2020.
    Η συμμόρφωση μπορεί να επιτευχθεί με την εγκατάσταση συστημάτων καθαρισμού καυσαερίων, τη χρήση πετρελαίου χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο ή την καύση εναλλακτικών καυσίμων όπως το φυσικό αέριο. Ολες οι επιλογές είναι αποδεκτές και εγκεκριμένες από τον ΙΜΟ.
    Η ομάδα μας απαρτιζόταν από κορυφαίους εκπροσώπους όλων των τομέων της ναυτιλίας. Συζητήθηκαν λεπτομερώς τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα των διαφόρων επιλογών. Από την ενδιαφέρουσα ανταλλαγή ιδεών και εμπειριών, έγινε φανερό ότι δεν υπάρχουν απλές λύσεις για το 2020».
    O κ. Konstantinos Stampedakis, Managing Director – Erma First Engineering Solutions S.A., τόνισε: «Η μεταφορά ανεπεξέργαστου θαλασσίου έρματος έχει αναγνωριστεί ως μια από τις τέσσερις απειλές των ωκεανών. Η ERMA FIRST, χωρίς να σχολιάζει τις λεπτομέρειες της συνθήκης για την επεξεργασία του θαλασσίου έρματος, ο οποία και είναι εν ισχύ από το Σεπτέμβριο του 2017, ούτε και τις οδηγίες της Αμερικάνικης Ακτοφυλακής, αποτελεί μια λύση, διεθνώς αναγνωρισμένη, σε αυτό το περιβαλλοντικό πρόβλημα. Η ERMA FIRST παρέχει επίσης υποστήριξη στους πλοιοκτήτες οι οποίοι έχουν επωμιστεί με την ευθύνη της επιλογής, εγκατάστασης και λειτουργίας αυτού του νέου εξοπλισμού. Με περισσότερες από 400 εγκαταστάσεις και άλλες 1000 υπό παραγγελία, η εμπειρία της ERMA FIRST μεγαλώνει σταθερά καθιστώντας το σύστημα της μια ασφαλή επιλογή για όλου του τύπου και μεγέθους πλοίων».
    O κ. Δρ. Loukas Barmparis, President – Safe Bulkers τόνισε: «Η Safe Bulkers, ο μεγαλύτερος ιδιοκτήτης στο νηολόγιο της Κύπρου συμμετείχε με υπερηφάνεια στο ναυτιλιακό συνέδριο Capital Link που διοργανώθηκε στη Λεμεσό της Κύπρου. Η διαχειρίστρια εταιρεία μας Safe Bulkers Management Ltd λειτουργεί από τη Λεμεσό Κύπρου, απολαμβάνοντας ένα διαφανές και σταθερό επιχειρηματικό περιβάλλον σε μια σύγχρονη πόλη, παρέχοντας μας βελτιωμένη επιχειρησιακή ευελιξία, και βελτιστοποίηση του ελέγχου των λειτουργικών εξόδων του στόλου.
    Παρακολουθούμε την αγορά πολύ προσεκτικά, παραμένουμε σε επαγρύπνηση για ευκαιρίες που ταιριάζουν με τις βασικές μας στρατηγικές ανάπτυξης και μόχλευσης, παραμένουμε προσηλωμένοι στην επιχειρηματική κουλτούρα της σύνεσης, της ενεργητικότητας, της κεφαλαιακής αποτελεσματικότητας και της χρηματοοικονομικής πειθαρχίας.
    Κοιτάζοντας μπροστά, παραμένουμε αισιόδοξοι όσον αφορά τις προοπτικές της αγοράς και της σταδιακής βελτίωσή της, που υποστηρίζεται από τους επερχόμενους περιβαλλοντικούς κανονισμούς επεξεργασίας ballast water και για το ανώτατο όριο του θείου. Συνολικά παραμένουμε βέβαιοι ότι η εταιρεία μας βρίσκεται σε στρατηγικά καλή θέση να εκμεταλλευθεί τις αβεβαιότητες και τις ευκαιρίες που προσφέρει το παρόν περιβάλλον».
    H κα Charis Plakantonaki, Chief Strategy Officer – Star Bulk Carriers, τόνισε: «Στα πλαίσια του IMO 2020, η Star Bulk εγκαθιστά συστήματα καθαρισμού καυσαερίων (scrubbers) στον στόλο της, σύμφωνα με τον κανονισμό 4 της MARPOL Annex VI και με τις σχετικές οδηγίες του IMO. Τα scrubbers βελτιώνουν σημαντικά την ποιότητα του αέρα μειώνοντας όχι μόνο τις εκπομπές θείου, αλλά και τις εκπομπές σωματιδίων και μαύρου άνθρακα, εξασφαλίζοντας παράλληλα τη συμμόρφωση ακόμη και σε περιπτώσεις μη διαθεσιμότητας καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας θείου. Επιτρέποντας στο πλοίο να καίει βαρέως τύπου πετρελαίου (HFO), τα scrubbers παρέχουν μια καθαρή λύση στην κατανάλωση του αναπόφευκτα παραγόμενου HFO, ενώ επίσης μειώνουν τη ζήτηση για συμμορφούμενα καύσιμα, συμβάλλοντας έτσι στην αύξηση της διαθεσιμότητας και σε λιγότερη πίεση στις τιμές των καυσίμων για τον στόλο δίχως scrubbers». Συζήτηση: «Shipmanagement – What’s Next»
    Consolidation, cost control & economies of scale, technological innovation, digitalization, new regulations, capital expenditures & efficient allocation of capital are among the challenges the industry faces. A discussion among leading third party manager and shipping companies with in-house management.
    Ο κ. Nikolaos Michas, Technical Service Manager, South East Europe, Middle East & Africa – DNV GL Maritime, τόνισε: «H ναυτιλιακή βιομηχανία μεταμορφώνεται για να προσαρμοστεί στους νέους κανονισμούς και τις εξελίξεις της παγκόσμιας οικονομίας. Αφήνοντας πίσω μία παρατεταμένη περίοδο κρίσεις η διαχείριση πλοίων επικεντρώνεται στις Ενοποίησης, τον έλεγχο του κόστους και τις οικονομίες κλίμακας, την τεχνολογική καινοτομία. Η ψηφιοποίηση, οι νέοι κανονισμοί, οι κεφαλαιουχικές δαπάνες και η αποδοτική κατανομή κεφαλαίου είναι από τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η βιομηχανία. Το πάνελ «Shipmanagement What’s next» επικεντρώθηκε σε κρίσιμες ερωτήσεις όπως:
  • Ψηφιοποίηση και βελτιστοποίηση επιδόσεων για τη λειτουργία των ναυτιλιακών εταιρειών.
  • Στενότερη συνεργασία μεταξύ των πλοιοκτητών και των διαχειριστών των πλοίων για την καλύτερη καθημερινή λειτουργία των πλοίων.
  • Μελλοντικά μοντέλα διαχείρισης πλοίων.
  • Νέοι κανονισμοί και επιπτώσεις στη διαχείριση των πλοίων.
  • Επάνδρωση μελλοντικών πλοίων».
    Παρουσίαση: «Shipyard solutions in the Mediterranean the rebirth of Greek shipyards»
    Την ομιλία της ενότητας πραγματοποίησε ο κ. Panos Xenokostas, Founder & CEO, ONEX Shipyards – ONEX Technologies Group.
    Ο κ. Panos Xenokostas, Founder & CEO, ONEX Shipyards – ONEX Technologies Group, ανέλυσε το σχέδιο για την εξυγίανση και ανακατασκευή των ναυπηγείων στο Νεώριο της Σύρου. Επενδύοντας στη συνεχή αναβάθμιση της υποδομής τους, τα ναυπηγεία στο Νεώριο έχουν καταφέρει να περιορίσουν το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα, ενώ ταυτόχρονα θα τονώσουν την απασχόληση και την τοπική οικονομία του νησιού. Σύμφωνα με τον κ. Ξενοκώστα, τα ναυπηγεία αναμένεται να δημιουργήσουν 1.000 θέσεις εργασίας και να ενισχύσουν την τοπική οικονομία κατά 15 εκατ. ευρώ. Οραμα του Ομίλου ONEX SHIPYARDS είναι να γίνει η πρώτη επιλογή αριστείας Ναυπηγείου στη Μεσόγειο.
    Συζήτηση: «Looking ahead – Positioning to take advantage of opportunities the shipowner perspective»
    Leading Cypriot & International Shipowners discussed opportunities and challenges for the shipping industry across the board. Shipping markets outlook, energy and commodity flows, investment opportunities, access to capital, operational and regulatory challenges and more.
    Συντονιστής:
    κ. Savvas Athanasiadis, Managing Director – Clarksons Platou (Hellas) Ltd
    Ομιλητές:
  • κ. Andreas Hadjiyiannis, President – Cyprus Sea Lines Shipping; President – Cyprus Union of Shipowners
  • κ. Aristides Pittas, Chairman and CEO – Eurodry; Chairman & CEO – Euroseas
  • κ. Polys Hajioannou, CEO – Safe Bulkers; Vice President – Cyprus Union of Shipowners
  • κ. Petros Pappas, CEO – Star Bulk Carriers
  • κα Nicole C. Mylona, Chief Executive Officer – Transmed Shipping Co. Ltd
    Ο κ. Aristides Pittas, Chairman and CEO – Eurodry; Chairman & CEO – Euroseas, τόνισε: «Καθώς ο κόσμος μας μεταβαίνει σε μια εποχή χωρίς άνθρακα, ο ναυτιλιακός κλάδος έχει δεσμευτεί να παράγει το ήμισυ των ρύπων που έκανε το 2008 μέχρι το 2050. Για να το καταφέρει αυτό , η βιομηχανία θα πρέπει να πραγματοποιήσει σημαντικές κεφαλαιουχικές δαπάνες σε μια περίοδο όπου η αύξηση της ζήτησης για μεταφορές φαίνεται πολύ δύσκολη καθώς διασχίζουμε το τέλος της πετρελαϊκής εποχής, τη μείωση της χρήσης άνθρακα στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και στην περιορισμένη ανάπτυξη του εμπορίου σιδηρομεταλλεύματος μετά τη μετάβαση της Κίνας σε ανεπτυγμένη χώρα. Υπάρχουν βεβαίως και άλλοι τομείς ναυτιλίας όπως το ΥΦΑ, τα εμπορευματοκιβώτια, τα μικρά χύδην φορτία και άλλα που εξακολουθούν να αναμένουν να αναπτυχθούν σε πολύ υγιείς αριθμούς.
    Ολες αυτές οι θεμελιώδεις αλλαγές, σε συνδυασμό με τις τεχνολογικές εξελίξεις που έρχονται, αλλά εξακολουθούν να είναι ασαφείς ως προς τον τρόπο με τον οποίο θα διατυπωθούν, αναμένεται να αλλάξουν τη δυναμική και τα πρότυπα του παγκόσμιου εμπορίου.
    Η κατανόηση της νέας πραγματικότητας και της δυναμικής της και, στη συνέχεια, η έγκαιρη και αποτελεσματική πραγματοποίηση των απαραίτητων κεφαλαιουχικών δαπανών στους τομείς με την καλύτερη ανάπτυξη είναι ο καλύτερος τρόπος να κοιτάξουμε μπροστά προσπαθώντας να εντοπίσουμε την επόμενη ευκαιρία».
    O κ. Polys Hajioannou, CEO – Safe Bulkers; Vice President – Cyprus Union of Shipowners, τόνισε: «Για εμάς στη Safe Bulkers Inc, ήταν χαρά μας να συμμετάσχουμε στο 3ο ετήσιο ναυτιλιακό συνέδριο της Capital Link που διοργανώθηκε στη Λεμεσό, την πόλη στην οποία εδρεύουν οι πλοιοδιαχειριστές μας, Safe Bulkers Management Ltd.
    Στη διάρκεια των περασμένων πέντε ετών, με την απρόσκοπτη συνδρομή της Κυπριακής κυβέρνησης, οι εγχώριες ναυτιλιακές εταιρείες που υπάγονται στο κυπριακό φορολογικό καθεστώς χωρητικότητας πλοίων, αυξήθηκαν στις 203, περίπου διπλάσιες από αυτές το 2013.
    Διανύοντας μια χρονιά με μεγάλες προκλήσεις, οι καινοτόμες αλλαγές στους κανονισμούς, συμπεριλαμβανομένης της εφαρμογής του IMO 2020 σχετικά με τον περιορισμό των θειούχων εκπομπών, καθώς και οι συνεχιζόμενες συζητήσεις για την επίλυση του επικείμενου εμπορικού πολέμου μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας, ήταν μεταξύ των σημαντικότερων θεμάτων που συζητήθηκαν στο συνέδριο. Η ποιότητα των ομιλητών που απαρτίζονταν από εξέχουσες προσωπικότητες του ναυτιλιακού χώρου, σε συνδυασμό με την άριστη διοργάνωση, έδωσε την ευκαιρία στους συμμετέχοντες να αποκομίσουν σημαντική πληροφόρηση για τα θέματα που αντιμετωπίζει η ναυτιλία σήμερα».
    O κ. Petros Pappas, CEO – Star Bulk Carriers, τόνισε: «Με μεγάλη μας χαρά συμμετέχουμε στο τρίτο ναυτιλιακό συνέδριο της Capital link στην Λεμεσό της Κύπρου. Η Starbulk παραμένει αισιόδοξη για την αγορά ξηρού φορτίου την επόμενη τριετία. Την περίοδο αυτή περιμένουμε το ισοζύγιο προσφοράς και ζήτησης να παραμείνει υγιές και να παρουσιάσει περαιτέρω βελτίωση. Το 2019 θα είναι μια ιδιαίτερη χρονιά για όλους τους κλάδους της ποντοπόρου ναυτιλίας, καθώς στο τέλος του έτους τίθεται σε ισχύ ο περιβαλλοντικός κανονισμός του IMO που επιβάλει στον παγκόσμιο στόλο να μειώσει της εκπομπές θείου και που αναμένεται να οδηγήσει σε περιορισμό της προσφοράς μέσω της αύξησης διάλυσης πλοίων και της επιβράδυνσης των ταχυτήτων».
    Το Συνέδριο έκλεισε με τις τελικές παρατηρήσεις από τον κ. Γιώργο Α. Τσαβλίρη, Principal του Tsavliris Salvage Group – Conference Chairman, ο οποίος τόνισε: «To Capital Link της Κύπρου είχε τεράστιο αντίκτυπο και προσέλευση ρεκόρ. Το γεγονός ότι μας επισκέφτηκαν πάνω από 400 καλεσμένοι και δεν έπεφτε καρφίτσα στον χώρο του συνεδρίου, μιλά από μόνο του. Ευχαριστώ την Ολγα και τον Νικόλα Μπορνόζη για την τιμή που μου έδωσαν να προεδρεύσω τέτοια δυναμική πλατφόρμα.
    Εάν θα έπρεπε να επιλέξω ένα πράγμα στο οποίο να εστιάσω, αυτό θα είναι η συνέργεια που ένιωσα μέσα σε ένα χώρο γεμάτο προσωπικότητες της ναυτιλίας, και από όλες τις ειδικότητες.
    Για πρώτη φορά μετά από πολύ καιρό, είδα ανθρώπους να μιλούν και να λένε τα πράγματα με το όνομα τους. Είδα την διαφάνεια στην απόλυτη της μορφή, και οφείλω να παραδεχτώ, ότι εάν είχαμε υπάρξει τόσο ανοικτοί και διαφανείς στο παρελθόν, θα μας αποκαλούσαν αμφισβητούμενους. Είναι αξιοσημείωτο το πώς η ανθρωπότητα ενώνει της δυνάμεις της μπροστά σε έναν κοινό κίνδυνο και γίνετε μια τεράστια γροθιά δύναμης.
    Ποτέ δεν παύω να εμπνέομαι από την νεολαία μας, τα άξια μυαλά γύρω μου και το πάθος των ανθρώπων της ναυτιλίας. Δεν μπορείς να είσαι σε αυτόν τον χώρο, εάν δεν σε κυριεύει το πάθος για την ναυτιλία. Πιστεύω ακράδαντα, ότι κάθε δυσκολία και κάθε πρόκληση που αντιμετωπίζουμε, με την πίστη μας αναλλοίωτο φως μέσα μας, μας κάνει πιο δυνατούς και μας ανεβάζει στο επόμενο σκαλοπάτι.
    Ευχαριστώ που για άλλη μια φορά μου δώσατε την ευκαιρία να μάθω και να εμπνευστώ. Εύχομαι τα καλύτερα στην ομάδα Capital Link και πάντα τέτοιες επιτυχίες».
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

spot_img

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ