20.2 C
Athens
Τρίτη, 30 Απριλίου, 2024
spot_img
ΑρχικήΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣWine Marketing Forum: Ανοίγονται δρόμοι για τα ελληνικά αγροτικά προϊόντα στη γερμανική...

Wine Marketing Forum: Ανοίγονται δρόμοι για τα ελληνικά αγροτικά προϊόντα στη γερμανική αγορά

Με συμμετοχή εκπροσώπων από τον πολιτικό, αγροτικό, διπλωματικό και οικονομικό χώρο πραγματοποιήθηκε το Wine & Currant Marketing Forum, που διοργανώθηκε από το Ελληνογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο, την εταιρεία – μέλος του BASF Ελλάς ΑΒΕΕ και την Τράπεζα Πειραιώς, υπό την αιγίδα του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Κύριο θέμα συζήτησης ήταν οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι ελληνικές σταφίδες και τα κρασιά, οι απαιτήσεις της γερμανικής αγοράς καθώς και οι προϋποθέσεις επίτευξης μιας επιτυχημένης επιχειρηματικής συνεργασίας μεταξύ των δυο χωρών στον αγροδιατροφικό τομέα.
Στην εκδήλωση θα πραγματοποιηθούν περισσότερες από 90 B2B συναντήσεις, μεταξύ γερμανικών εισαγωγικών εταιρειών και ελληνικών επιχειρήσεων παραγωγής κρασιού και σταφίδας, που επιλέχθηκαν από τις γερμανικές εταιρείες.
Ως «μοναδική ευκαιρία για συνεργασία των Ελλήνων παραγωγών με τους Γερμανούς εισαγωγείς» χαρακτήρισε το Φόρουμ ο υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Βασίλης Κόκκαλης.
Παράλληλα ο κ. Κόκκαλης υπογράμμισε ότι για την αμπελοοινική περίοδο 2018-2019 η συνολική ενωσιακή συμμετοχή ανέρχεται σε 5.213.000 ευρώ, με τον τελικό έλεγχο αλλά και τις πληρωμές να ολοκληρώνονται το αργότερο έως τις 15 Οκτωβρίου.

Στη φωτογραφία, από αριστερά προς τα δεξιά, οι κ.κ. Αθ. Κελέμης, Γενικός Διευθυντής & Μέλος Δ.Σ του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου, Β. Γούναρης, Διευθύνων Σύμβουλος BASF Ελλάς ΑΒΕΕ, Βασ. Κόκκαλης, Υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Μιχ. Μαΐλλης, Πρόεδρος Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου, και Αλκ. Αλεξάνδρου, Αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής Αγροτικής Τραπεζικής Τράπεζας Πειραιώς.


Μιλώντας για την κορινθιακή σταφίδα σημείωσε ότι «πρόσφατα καταβλήθηκαν 4.317.152 ευρώ σε 6.150 δικαιούχους παραγωγούς, μέσω της συνδεδεμένης ενίσχυσης» και αποκάλυψε ότι «εξετάζεται η δυνατότητα αναδιάρθρωσης της καλλιέργειας ώστε να έχει εξασφαλισμένο μέλλον». Για μια «καλή ευκαιρία για τις γερμανικές επιχειρήσεις να γνωρίσουν τα ελληνικά αγροδιατροφικά προϊόντα» έκανε λόγο ο Γενικός Διευθυντής και μέλος του ΔΣ του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου, Αθανάσιος Κελέμης.
«Πρόκειται για μια συνάντηση των παραγωγικών δυνάμεων της χώρας, που μπορούν να αναδείξουν προϊόντα υψηλής διατροφικής, καθώς και γευστικής αξίας και να ανοίξουν δρόμους εξωστρέφειας προς τους καταναλωτές της Γερμανίας, της μεγαλύτερης οικονομίας της ευρωζώνης» δήλωσε χαρακτηριστικά. Για «μια εκδήλωση που έχει καταλήξει να είναι θεσμός» έκανε λόγο από την πλευρά του ο Μιχάλης Μαΐλλης, πρόεδρος του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου. Υπογράμμισε ότι οι δυνατότητες του τομέα της αγροδιατροφής στην Ελλάδα είναι αστείρευτες και ζήτησε από όλους να «εργαστούμε για να φτιάξουμε αναγνωρίσιμες ετικέτες στα προϊόντα. Να συνεργαστούμε».
Όπως ανέφερε «η αξία των ελληνικών εξαγωγών προς τη γερμανική αγορά φθάνει στα 2,15 δισ. ευρώ από 2,06 δισ. ευρώ πριν από ένα χρόνο». Ο διευθύνων Σύμβουλος της BASF Ελλάς ΑΒΕΕ και μέλος του ΔΣ του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου, Βασίλης Γούναρης επεσήμανε ότι το Φόρουμ έχει ως στόχο να δώσει ώθηση στην ελληνογερμανική συνεργασία. «Οι ελληνικές επιχειρήσεις να βρουν τη θέση που αξίζουν σε Ελλάδα και εξωτερικό» είπε σχετικά και τόνισε ότι υπάρχει πρόσφορο έδαφος για κάτι τέτοιο «εάν ενώσουμε τις δυνάμεις μας». Από την πλευρά του ο αναπληρωτής γενικός διευθυντής, Αγροτικής Τραπεζικής, του Ομίλου της Τράπεζας Πειραιώς, Αλκιβιάδης Αλεξάνδρου πρόσθεσε πως αποτελεί «στρατηγική επιλογή η στήριξη του αγροδιατροφικού τομέα», καθώς μόνο για φέτος η στήριξη αναμένεται να αγγίξει τα 4 δισ. ευρώ.
Ανάφερε ότι η συνεργασία ανάμεσα σε Ελλάδα και Γερμανία είναι διαχρονική και χαρακτήρισε «εξαιρετικά σημαντικά» προϊόντα για τη Ελλάδα το κρασί και τη σταφίδα. Ζήτησε από τους παραγωγικούς φορείς να δοθεί έμφαση στην εξωστρέφεια σημειώνοντας ότι «η καινοτομία και η επιχειρηματικότητα θα πρέπει να είναι η επόμενη μέρα τη γεωργία μας» καθώς έτσι θα σύμφωνα με τον ίδιο «θα διευρυνθούν οι εξαγωγές». Για μεγάλο ενδιαφέρον από την πλευρά των γερμανικών επιχειρήσεων στο κομμάτι του γεωργοεπισιτιστικό τομέα και στον τομέα της επεξεργασίας τροφίμων έκανε λόγο ο Επιτετραμμένος της Πρεσβείας της Γερμανίας, Marc Bogdahn.
Σημείωσε «ότι το 2018, όπως και τα προηγούμενα χρόνια, η Γερμανία υπήρξε «ο σημαντικότερος εταίρος της Ελλάδας» κάτι για το οποίο είμαστε «περήφανοι» όπως χαρακτηριστικά τόνισε.
Σε περισσότερες από 40 χώρες εξάγεται η ελληνική σταφίδα, όπως τόνισε κατά την ομιλία του ο Χρήστος Σταυρόπουλος, διευθυντής Εμπορίου της Παναιγιάλειου Ένωσης Συνεταιρισμών. Η Γερμανία αποτελεί το 5% των εξαγωγών της σταφίδας, ενώ τη μερίδα του λέοντος εισάγει το Ηνωμένο Βασίλειο με 40%. Σημείωσε «έχουμε αναδείξει την ποιότητα της κορινθιακής σταφίδας σε σχέση με άλλα super foods» ενώ μίλησε και για τις ενεργητικές ιδιότητες που έχει η κατανάλωσή της στην ανθρώπινη υγεία.
Θ. Παπακώστας

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

spot_img

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ