Τί απειλεί τις εκπτώσεις και το Black Friday

ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ: 22 Οκτωβρίου 2021

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ: ΠΡΩΤΗΣΕΛΙΔΑ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ: , ,

Τι φοβούνται οι έμποροι

Με το βλέμμα στις ενδιάμεσες εκπτώσεις και τη Black Friday οι έμποροι αναρωτιούνται εάν σε μια περίοδο που μαστίζεται από αυξήσεις στις τιμές της ενέργειας και της μεταφοράς των προϊόντων, θα δουλέψει η αγορά και εάν θα καταφέρουν να προσφέρουν στους καταναλωτές υψηλές εκπτώσεις.
Οι ενδιάμεσες εκπτώσεις του Νοεμβρίου αποτελούν μια ευκαιρία για τους εμπόρους να εισρεύσει ζεστό χρήμα στο ταμείο τους μέχρι να φτάσουν στην… όαση της Black Friday και φυσικά των Χριστουγέννων.
Οι ενδιάμεσες εκπτώσεις θα αρχίσουν την 1η Νοεμβρίου και θα ολοκληρωθούν στις 15 του μήνα ενώ η Black Friday «πέφτει» στις 26 Νοεμβρίου.
Όπως είπε όμως στο Sputnik ο πρόεδρος της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ) Γιώργος Καρανίκας «πλέον η Black Friday έχει γίνει Black Week» αφού διαρκεί εφτά μέρες.
Το μείγμα είναι «εκρηκτικό» και το μεγάλο ερώτημα που τίθεται είναι εάν τελικά αυτή η αλυσίδα αυξήσεων επηρεάσουν τις εκπτώσεις, δηλαδή το ποσοστό μείωσης των τιμών που θα πωλούν τα προϊόντα τους.
Ο κ. Καρανίκας χαρακτήρισε «γρίφο» την πορεία των εκπτώσεων (σ.σ. το πόσο θα πέσει η τιμή από την αρχική) που θα ισχύσουν αν και όπως τόνισε, δεν έχουν διαπιστωθεί, μέχρι στιγμής, αυξήσεις.
«Και για εμάς είναι ένας γρίφος πού θα κυμανθούν οι εκπτώσεις με την έννοια ότι είναι γεγονός ότι οι αυξήσεις δεν έχουν εμφανιστεί στο ράφι ιδιαίτερα. Βλέπουμε όμως το ενεργειακό κόστος να μεγαλώνει και σε πολλές περιπτώσεις όπως στις μικρές επιχειρήσεις, ίσως είναι άλλο ένα ενοίκιο. Αντιλαμβάνεστε λοιπόν ότι θα επηρεάσει και τις τιμές. Όμως αυτό ακόμα, αυτή η αύξηση ενέργειας δεν ήρθε οπότε είμαστε σε αναμονή» είπε ο κ. Καρανίκας.
Μικρές εκπτώσεις παραδοσιακά τον Νοέμβριο
Επισήμανε ότι ο Νοέμβριος «δεν φημίζεται για τις ιδιαίτερα μεγάλες εκπτώσεις» κυρίως εξαιτίας της αναμονής της Black Friday μιας και τότε η αγορά δίνει περισσότερες μειώσεις στις τιμές των προϊόντων.
Εκτίμησε δε, ότι οι ενδιάμεσες εκπτώσεις «είναι ένας θεσμός που ήδη έχει απαξιωθεί» προσθέτοντας ότι «είναι θέμα χρόνου να καταργηθεί».
«Όμως αυτό το διάστημα θα χρησιμοποιηθεί από όλους μας και με καλύτερες τιμές σαφέστατα για να συγκρατηθούν οι τζίροι που αυτό το διάστημα είναι ικανοποιητικότατοι» είπε.
Από την άλλη, ο αντιπρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, Κοσμάς Καλογιάννης, εκτιμά ότι κάποια προϊόντα αυξήθηκαν περίπου 10% και κάποια άλλα 30%.
«Η υπόδηση και η ένδυση έχουν πολύ μικρή αύξηση εξαιτίας των μεταφορικών αλλά δεν αυξήθηκαν οι πρώτες ύλες με τις οποίες γίνονται» είπε και πρόσθεσε ότι το κόστος του ηλεκτρικού ρεύματος έχει ήδη αρχίσει να βαραίνει τους καταστηματάρχες.
«Προσωπικά πλήρωνα περίπου 400 ευρώ τον μήνα και τώρα πληρώνω 500 ευρώ» είπε χαρακτηριστικά.
Η ψυχολογία της αγοράς
Ο κ. Καλογιάννης εκτιμά ότι οι εκπτώσεις θα είναι υψηλές και οι έμποροι θα προσπαθήσουν να τις αξιοποιήσουν αφού «αυτήν την περίοδο υπάρχει αναδουλειά».
Σε αναμονή για την πορεία των τιμών των προϊόντων βρίσκεται και ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ευόσμου- Κορδελιού Κώστας Βασιλειάδης που επισημαίνει ότι η αγορά κυριαρχείται από τον νόμο της ψυχολογίας που επηρεάζει τη διάθεση των καταναλωτών.
«Το ξέρουμε όλοι ότι η αγορά είναι ψυχολογία και αυτή τη στιγμή η ψυχολογία είναι στα τάρταρα» είπε χαρακτηριστικά εκτιμώντας ότι οι εκπτώσεις είναι μια ευκαιρία για τους εμπόρους να «ζεστάνουν» το ταμείο τους χωρίς ωστόσο να μπορεί σήμερα να προβλέψει εάν θα είναι υψηλές ή χαμηλές.
Πηγή Sputniknews.gr