18.4 C
Athens
Σάββατο, 20 Απριλίου, 2024
spot_img
ΑρχικήΠΡΩΤΗΣΕΛΙΔΑΣταϊκούρας: Το εθνικό σχέδιο ανάκαμψης είναι σε τελική μορφή

Σταϊκούρας: Το εθνικό σχέδιο ανάκαμψης είναι σε τελική μορφή

5,5 δισ. οι εκταμιεύσεις εφέτος

O υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας μιλάει στο Sputnik για το δημοσιονομικό κόστος των περιοριστικών μέτρων της πανδημίας, τα ταμειακά διαθέσιμα, τα χρήματα που θα πάρει φέτος η χώρα από Ταμείο Ανάκαμψης, αλλά και την πορεία της ελληνικής οικονομίας.
Οι οικονομικές αστάθειες και προκλήσεις που προκαλεί η πανδημία του κορονοϊού -και- στην ελληνική οικονομία είναι πάρα πολλές. Τα έσοδα είναι μειωμένα, ο τουρισμός που αποτελεί τη «βιομηχανία» μας είναι λαβωμένος, εργοδότες και εργαζόμενοι ζητούν συνεχή στήριξη λόγω απώλειας των εισοδημάτων τους.
Ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας σε συνέντευξή του στο Sputnik εξηγεί ότι παρά το δυσμενές περιβάλλον η ελληνική οικονομία αντέχει, με τα ταμειακά διαθέσιμα να διαμορφώνονται στα 34,2 δισεκατομμύρια ευρώ παραμένοντας, όπως λέει σε ασφαλή επίπεδα, ενώ επισημαίνει ότι δεν υφίσταται ενδεχόμενο να οδηγηθεί η χώρα σε ένα νέο μνημόνιο λόγω των μειωμένων εσόδων και των αυξημένων δαπανών. Εκτιμά επίσης ότι οι εθνικές οικονομίες θα επιστρέψουν «στα προ κρίσης επίπεδα περί τα τέλη του 2022».
Οπως αναφέρει ο κ. Σταϊκούρας, «το μηνιαίο κόστος των περιορισμών που έχουν επιβληθεί στις “κόκκινες” περιοχές –μεταξύ των οποίων είναι και η Αττική– ανέρχεται περίπου στα 2,7 δισ. ευρώ, καθώς το 67% του τζίρου της οικονομίας παράγεται σε αυτές τις περιοχές».
Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό ότι για κάθε 15 ημέρες με κλειστό λιανεμπόριο τα ταμειακά διαθέσιμα της χώρας περιορίζονται κατά περίπου 1-1,2 δισ. ευρώ.
Ο υπουργός εξηγεί ότι τα μέτρα στήριξης έχουν φτάσει τα 11,6 δισ. ευρώ για το 2021 «ποσό σημαντικά υψηλότερο από τα 7,5 δισ. ευρώ που είχαν εγγραφεί στον προϋπολογισμό».
Ο κ. Σταϊκούρας διαβεβαιώνει πάντως ότι η κυβέρνηση θα συνεχίσει να βρίσκεται στο πλευρό της κοινωνίας και να τη στηρίζει για όσο απαιτηθεί «εντός, πάντα, των δημοσιονομικών και ταμειακών δυνατοτήτων της χώρας, χωρίς να θέτουμε σε κίνδυνο τη δημοσιονομική σταθερότητα και κρατώντας τις απαραίτητες εφεδρείες».
Από το Ταμείο Ανάκαμψης το οποίο το χαρακτηρίζει «μια τεράστια πρόκληση» καθώς «δεν περιλαμβάνει μόνο επενδυτικούς πόρους αλλά και ένα μείγμα μεταρρυθμίσεων που θα οδηγήσουν σε επενδύσεις», η χώρα μας αναμένεται να λάβει 32 δισ. ευρώ, ενώ μόνο για φέτος σύμφωνα με τον υπουργό, η χώρα θα λάβει 5,5 δισ. ευρώ.
Συγκρατημένα αισιόδοξος είναι για τα έσοδα που μπορεί να έρθουν φέτος από τον τουρισμό. Πέρυσι, όπως είπε, «εισπράξαμε 4,3 δισ. ευρώ, έναντι 18,2 δισ. ευρώ το 2019» εκτιμώντας ότι το 2021 τα έσοδα θα διπλασιαστούν.
Αναλυτικά η συνέντευξη με τον Χρήστο Σταϊκούρα:
– Με την πανδημία του κορονοϊού να κλείνει έναν χρόνο και την Ελλάδα να βρίσκεται σε καθεστώς lockdown με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την οικονομία και τη στήριξη που πρέπει να παρέχει το κράτος σε εργοδότες και εργαζόμενους, τα ταμειακά διαθέσιμα της χώρας πόσα είναι; Πιστεύετε ότι επαρκούν μέχρι να τελειώσει ο «πόλεμος» με τον κορονοϊό;
Συμπληρώσαμε, πράγματι, έναν χρόνο από την ανακοίνωση του πρώτου κρούσματος κορονοϊού στην Ελλάδα και την είσοδο της χώρας μας στη δίνη αυτής της πρωτόγνωρης υγειονομικής κρίσης. Μιας κρίσης που, αναμφίβολα, θα αφήσει ανεξίτηλο το αποτύπωμά της στην ανθρωπότητα. Ο δρόμος για την έξοδο από την πανδημία έχει ανοίξει, χάρη στα εμβόλια, ωστόσο, χρειάζεται ακόμη χρόνος για να χτιστεί το απαιτούμενο «τείχος» ανοσίας στην κοινωνία και να αποκατασταθεί η κανονικότητα στην οικονομική ζωή της χώρας.
Ως κυβέρνηση, από την πρώτη στιγμή, δράσαμε άμεσα, με σχέδιο, σύνεση και διορατικότητα, απλώνοντας ένα ευρύ «δίχτυ προστασίας» σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις. Λάβαμε μέτρα στήριξης της κοινωνίας και της οικονομίας τα οποία, στον έναν χρόνο της κρίσης, έφτασαν τα 27 δισ. ευρώ, ξεπερνώντας τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, και υπερβαίνοντας κατά πολύ οποιοδήποτε πακέτο στήριξης δόθηκε στη μεταπολεμική ιστορία της χώρας. Μέτρα τα οποία συνεχώς διευρύνουμε, επεκτείνουμε και εμπλουτίζουμε, ανάλογα με τη δυναμική της υγειονομικής κρίσης, ώστε να διασφαλίσουμε ότι η κοινωνία θα βγει όρθια και ότι ο παραγωγικός ιστός της χώρας θα ξαναβρεί τον βηματισμό του μετά την παρούσα δοκιμασία και θα εκκινήσει από μια νέα αφετηρία βιώσιμης ανάκαμψης και ανάπτυξης.


Βρισκόμαστε, λοιπόν, στο πλευρό της κοινωνίας, και θα συνεχίσουμε να το πράττουμε για όσο απαιτηθεί, εντός, πάντα, των δημοσιονομικών και ταμειακών δυνατοτήτων της χώρας, χωρίς να θέτουμε σε κίνδυνο τη δημοσιονομική σταθερότητα και κρατώντας τις απαραίτητες εφεδρείες. Ισορροπούμε με όρους κοινωνικής ανταποδοτικότητας και οικονομικής αποτελεσματικότητας, μεταξύ των μεγάλων αναγκών και των πεπερασμένων πόρων, τους οποίους διευρύνουμε, κυρίως με επιτυχημένες εξόδους στις αγορές, αλλά και αξιοποιώντας τα διαθέσιμα ευρωπαϊκά εργαλεία, χρηματοδοτικούς μηχανισμούς και προγράμματα.
Χάρη στην αναγνωρισμένη αξιοπιστία της κυβέρνησης, έχουμε διασφαλίσει την απρόσκοπτη και φθηνή πρόσβαση στις αγορές, από τις οποίες μπορούμε να αντλούμε με ιστορικά χαμηλό κόστος δανεισμού πόρους, αναπληρώνοντας τις εκροές των ταμειακών διαθεσίμων –που σήμερα διαμορφώνονται στα 34,2 δισ. ευρώ– ώστε αυτά να παραμένουν σε ασφαλή επίπεδα.
– Πόσο κοστίζει στην ελληνική οικονομία κάθε μήνα η μη λειτουργία σημαντικών κλάδων, όπως το λιανεμπόριο και η εστίαση;
Είναι σαφές ότι η πορεία της οικονομίας –τόσο στην Ελλάδα όσο και διεθνώς– συνδέεται άρρηκτα με την εξέλιξη της υγειονομικής κρίσης. Συνεπώς, όσο παρατείνεται η διάρκεια της πανδημίας και παραμένουν σε ισχύ οι -αναγκαίοι για την προστασία της δημόσιας υγείας- περιορισμοί, τόσο μεγαλύτερη είναι η επιβάρυνση στην πραγματική οικονομία και στα δημόσια οικονομικά.
Στην περίπτωση της οικονομίας μας, που εμφανίζει υπερ-εξάρτηση από τον τομέα των υπηρεσιών σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες, το κόστος της κρίσης είναι ακόμα μεγαλύτερο. Και τούτο διότι, κλάδοι όπως ο τουρισμός και η εστίαση πλήττονται με μεγαλύτερη σφοδρότητα από την επέλαση της πανδημίας.
Μέχρι στιγμής και με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία, το μηνιαίο κόστος των περιορισμών που έχουν επιβληθεί στις «κόκκινες» περιοχές –μεταξύ των οποίων είναι και η Αττική– ανέρχεται περίπου στα 2,7 δισ. ευρώ, καθώς το 67% του τζίρου της οικονομίας παράγεται σε αυτές τις περιοχές. Οσο οι περιορισμοί παρατείνονται, τόσο μεγαλύτερο καθίσταται το εν λόγω κόστος. Ενδεικτικά, για κάθε 15 ήμερες που παραμένει κλειστό το λιανεμπόριο, τα ταμειακά διαθέσιμα της χώρας περιορίζονται κατά περίπου 1-1,2 δισ. ευρώ, το πρωτογενές αποτέλεσμα του προϋπολογισμού μειώνεται κατά 0,7% και οι προοπτικές ανάπτυξης της οικονομίας επιβαρύνονται κατά 0,8%-0,9%.
Αντιλαμβάνεστε, λοιπόν, ότι όσο η οικονομία υπολειτουργεί, διαμορφώνεται ένα περιβάλλον συνεχώς διευρυνόμενων αναγκών για ολοένα μεγαλύτερη στήριξη νοικοκυριών και επιχειρήσεων, με παράλληλη συμπίεση των κρατικών εσόδων. Ηδη, ο λογαριασμός των μέτρων στήριξης έχει φτάσει τα 11,6 δισ. ευρώ για το 2021 – ποσό σημαντικά υψηλότερο από τα 7,5 δισ. ευρώ που είχαν εγγραφεί στον προϋπολογισμό. Είμαστε εδώ για να βοηθήσουμε, όσο περισσότερο γίνεται, νοικοκυριά και επιχειρήσεις να αντεπεξέλθουν σε αυτή την πρωτοφανή δοκιμασία, με τις λιγότερες δυνατές απώλειες. Ωστόσο, πρέπει να σημειωθεί ότι είναι πραγματικά αδύνατον –για οποιαδήποτε χώρα και οικονομία– να καλύψει πλήρως τη ζημία της υγειονομικής κρίσης.
– Το Ταμείο Ανάκαμψης δείχνει ότι θα αποτελέσει το μεγάλο χρηματοδοτικό εργαλείο της ελληνικής οικονομίας. Πότε, τελικά, περιμένουμε εκταμίευση των 32 δισ. ευρώ; Σε ποιους τομείς θα κατευθυνθούν οι πόροι; Και πόσες επιχειρήσεις υπολογίζετε ότι θα έχουν πρόσβαση σε αυτό;
Η χώρα μας θα λάβει συνολικά περίπου 32 δισ. ευρώ, μέσω επιχορηγήσεων και δανείων, από το Ταμείο Ανάκαμψης. Από αυτά, τα 5,5 δισ. ευρώ αναμένεται να εισρεύσουν φέτος.
Τα κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης –από τα οποία η χώρα μας θα επωφεληθεί περισσότερο, χάρη στη διαπραγματευτική επιτυχία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και της κυβέρνησης– συνιστούν μια μοναδική, ιστορική ευκαιρία για την Ελλάδα. Ευκαιρία για ανάκαμψη και είσοδο της χώρας μας σε τροχιά δυναμικής, διατηρήσιμης οικονομικής μεγέθυνσης τα επόμενα χρόνια, αναβαθμίζοντας το βιοτικό επίπεδο όλων των Ελλήνων. Ευκαιρία την οποία είμαστε έτοιμοι να αδράξουμε, εργαζόμενοι σκληρά, με σχέδιο, ταχύτητα και μεθοδικότητα.
Το Ταμείο Ανάκαμψης αποτελεί και μια τεράστια πρόκληση, καθώς δεν περιλαμβάνει μόνο επενδυτικούς πόρους, αλλά και ένα μείγμα μεταρρυθμίσεων που θα οδηγήσουν σε επενδύσεις. Στόχος αυτού του ευρωπαϊκού εργαλείου είναι να έχει τη μεγαλύτερη δυνατή αναπτυξιακή επίπτωση, μέσω της κινητοποίησης των μέγιστων δυνατών ιδιωτικών πόρων.
Για τον σκοπό αυτό, ολοκληρώνουμε με γοργούς ρυθμούς την τελική μορφή του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, το οποίο και θα καταθέσουμε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή στον επόμενο μήνα. Σχέδιο ρεαλιστικά φιλόδοξο, σύγχρονο και εξωστρεφές, το οποίο θα αποτελέσει οδηγό για τον επαναπροσανατολισμό της οικονομίας μας προς ένα νέο, καινοτόμο, ανταγωνιστικό και κοινωνικά δίκαιο αναπτυξιακό πρότυπο. Βασικοί άξονες του Σχεδίου πάνω στους οποίους θα οικοδομηθεί και το νέο αυτό πρότυπο, είναι η πράσινη μετάβαση, ο ψηφιακός μετασχηματισμός, το τρίπτυχο απασχόληση-δεξιότητες-κοινωνική συνοχή και οι ιδιωτικές επενδύσεις.
Στα προγράμματα που θα ξεκινήσουν άμεσα, περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, προγράμματα κατάρτισης του Υπουργείου Εργασίας και του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης σε ό,τι αφορά τις ψηφιακές δεξιότητες. Επίσης, θα υπάρξουν προγράμματα ιδιωτικών επενδύσεων, τα οποία έχει ανάγκη η ελληνική οικονομία. Υπάρχουν, επίσης, ψηφιακά έργα που είναι σε εξέλιξη και θεωρούμε με βεβαιότητα ότι θα ενταχθούν στο Ταμείο, όπως είναι η «Διαλειτουργικότητα» του Δημοσίου και το «Υπολογιστικό Νέφος» του Δημοσίου (G-Cloud). Ενώ, έχουμε ζητήσει να ενταχθούν έργα, όπως είναι ο E65 και ο Βόρειος Οδικός Αξονας Κρήτης.
Επίσης, έχουμε, πλέον, τη δυνατότητα να προεντάσσουμε έργα στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, με την προοπτική ένταξης της χρηματοδότησής τους στο Ταμείο Ανάκαμψης. Πρόκειται για έργα και προγράμματα ώριμα, όπως π.χ. το «Εξοικονομώ», που μπορούν να έχουν υψηλή απορρόφηση μέσα στο 2021.
– Η πανδημία μπορεί να φέρει νέο μνημόνιο; Δηλαδή, ο εκτροχιασμός των εσόδων, λόγω των ειδικών συνθηκών, μπορεί να προκαλέσει νέα προβλήματα στη δημοσιονομική μας πολιτική; Και πώς θα τα αντιμετωπίσετε;
Τέτοιο ενδεχόμενο δεν υφίσταται. Καταρχάς, τα έσοδα του προϋπολογισμού είναι, πράγματι, σημαντικά μειωμένα και οι δαπάνες σημαντικά αυξημένες, εξαιτίας των επιπτώσεων της πανδημίας, αλλά δεν προκύπτει εικόνα εκτροχιασμού.
Ενδεικτικά, τα έσοδα από φόρους τον Ιανουάριο ανήλθαν σε 3,66 δισ. ευρώ, μειωμένα κατά 326 εκατ. ευρώ ή 8,2%, έναντι του στόχου που έχει περιληφθεί στην εισηγητική έκθεση του προϋπολογισμού 2021. Η μείωση αυτή οφείλεται στη μεγαλύτερη –απ’ ό,τι είχε προβλεφθεί όταν καταρτίστηκε ο προϋπολογισμός– διάρκεια των περιοριστικών μέτρων, αλλά το εύρος της αποτυπώνει τη διατήρηση μιας ικανοποιητικής κουλτούρας πληρωμών, παρά την εξαιρετικά δυσμενή συγκυρία.
Επιπλέον, λειτουργούμε εντός του ευρωπαϊκού πλαισίου, με τη δημοσιονομική ευελιξία που έχει δοθεί σε όλα τα κράτη-μέλη και με συμφωνημένες πολιτικές με τους εταίρους. Προς αυτή την κατεύθυνση, εφαρμόζουμε μία υπεύθυνη δημοσιονομική πολιτική, που ναι μεν περιέχει επεκτατικά μέτρα, αλλά σε λελογισμένη βάση. Συνεπώς, δεν θα επιτρέψουμε να υπάρξει δημοσιονομικός εκτροχιασμός.
Παράλληλα, όπως προανέφερα, έχουμε πρόσβαση σε ευρωπαϊκούς πόρους, συμμετέχουμε στο Ταμείο Ανάκαμψης και δανειζόμαστε από τις αγορές με χαμηλό κόστος, διατηρώντας με αυτό τον τρόπο τα ταμειακά διαθέσιμα της χώρας σε ασφαλή επίπεδα.
Με τα σημερινά δεδομένα και για όσο καιρό διαρκεί η υγειονομική κρίση, θα ακολουθήσουμε την ίδια προσέγγιση, που αξιολογείται ως επιτυχημένη από εταίρους, διεθνείς θεσμούς, αγορές, επενδυτές και οίκους πιστοληπτικής αξιολόγησης και η οποία, όπως, αναγνωρίζεται από την κοινωνία, είναι η βέλτιστη δυνατή υπό τις παρούσες, πρωτόγνωρα δύσκολες συνθήκες.
Όταν τελειώσει αυτή η κρίση, θα ξεκινήσει η ανασυγκρότηση και ανάταξη, με σταδιακή προσαρμογή των δημοσιονομικών μας, όπως εξάλλου θα γίνει σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Αυτή η προσαρμογή πρέπει να γίνει, και θα γίνει, μέσω της αναπτυξιακής διαδικασίας, υλοποιώντας τον μεταρρυθμιστικό μας σχεδιασμό και αξιοποιώντας με αποδοτικό, δίκαιο και διαφανή τρόπο τους εγχώριους και ευρωπαϊκούς πόρους.
– Ο τουρισμός για την Ελλάδα αποτελεί μια σταθερή πηγή εισοδήματος για τη χώρα. Ποιες είναι οι προσδοκίες μας για την σεζόν που έρχεται; Τι μπορεί να μας αποφέρει; ‘Η είναι δύσκολο να υπολογιστεί, δεδομένων των ιδιαίτερων συνθηκών;
Είναι γεγονός ότι ο τουρισμός αποτελεί κεντρικό πυλώνα ανάπτυξης για την Ελλάδα, συνεισφέροντας καθοριστικά στο ΑΕΠ της χώρας. Αποτελεί πολύτιμο αγωγό κεφαλαίου και θέσεων απασχόλησης, ακόμη και μέσα στην κρίση, ενώ, θεωρείται από τους πιο εξωστρεφείς κλάδους της ελληνικής οικονομίας, επιδρώντας θετικά στο ισοζύγιο πληρωμών της χώρας, με κατακόρυφη και συνεχή ανάπτυξη τα τελευταία 20 χρόνια.
Δυστυχώς, λόγω και των χαρακτηριστικών της υγειονομικής κρίσης, το 2020 η χώρα μας στερήθηκε 13,9 δισ. ευρώ από τον τουρισμό, αφού η υποχώρηση, σε σχέση με το 2019, ήταν της τάξεως του 76,5%. Εισπράξαμε 4,3 δισ. ευρώ, έναντι 18,2 δισ. ευρώ το 2019.
Από την πλευρά της, η κυβέρνηση, για να στηρίξει τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τουρισμό ή εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από αυτόν, σχεδίασε και εφάρμοσε ένα πλέγμα μέτρων, το οποίο συνεχίζεται.
Ευελπιστούμε ότι το 2021, σε συνάρτηση και με την πρόοδο των εμβολιασμών διεθνώς και με τη σταδιακή άρση των περιοριστικών μέτρων, θα μπορέσουμε να καλύψουμε ένα σημαντικό κομμάτι των περυσινών απωλειών, διπλασιάζοντας τουλάχιστον τα έσοδα σε σχέση με πέρυσι. Σε κάθε περίπτωση πάντως, οι οποίες εκτιμήσεις, παγκοσμίως, είναι εξαιρετικά αβέβαιες και ευμετάβλητες.
– Ορισμένοι ειδικοί προειδοποιούν ότι οι συνέπειες της πανδημίας για τις οικονομίες θα είναι ίσες –αν όχι χειρότερες– με την περίοδο της Μεγάλης Υφεσης. Συμφωνείτε με την άποψη αυτή; Εάν ναι, πότε θα αισθανθούμε αυτές τις συνέπειες;
Οι συνέπειες της υγειονομικής κρίσης είναι πράγματι πολύ έντονες και δυσμενείς και αυτό το βιώνουμε ήδη, παγκοσμίως.
Είναι, συνεπώς, λογικό να υπάρχει παραλληλισμός με τη μεγάλη παγκόσμια οικονομική ύφεση του 1929. Η διαφορά όμως, είναι ότι, σε σχέση με τη Μεγάλη Υφεση, ο χρόνος που εκτιμάται ότι θα απαιτηθεί για την επούλωση των «πληγών» θα είναι –ευτυχώς –αισθητά μικρότερος.
Με τα σημερινά δεδομένα, ευελπιστούμε ότι με τη συμβολή των «όπλων» της ιατρικής επιστήμης, καθώς και με τα εργαλεία, δημοσιονομικού και νομισματικού χαρακτήρα, που ήδη αξιοποιούμε ή έχουμε στη διάθεσή μας, σε όλη την Ευρώπη, θα καταφέρουμε να επιστρέψουν οι εθνικές οικονομίες μας στα προ κρίσης επίπεδα περί τα τέλη του 2022, δηλαδή μέσα σε μια διετία, ενώ για την ανάκαμψη μετά τη Μεγάλη Υφεση χρειάστηκαν από τέσσερα έως 10 χρόνια, ανάλογα με τις συνθήκες σε κάθε χώρα.
– Μετά από έναν χρόνο πανδημίας μπορούμε να έχουμε τα πρώτα συμπεράσματα από τις επιπτώσεις στην ελληνική οικονομία. Την έχει ωθήσει στην ψηφιοποίηση; Για παράδειγμα, πραγματοποιήθηκαν περισσότερες διαδικτυακές συναλλαγές; Μεγάλο μέρος του εμπορίου μεταφέρθηκε τελικά στο διαδίκτυο;
Η πανδημία έδωσε μεγάλη ώθηση στην ψηφιοποίηση τόσο του δημόσιου όσο και του ιδιωτικού τομέα, άρα και της οικονομίας. Είναι χαρακτηριστικό ότι, παρά τη σημαντική ύφεση και την αρνητική επίπτωση της πανδημίας στην κατανάλωση, οι ηλεκτρονικές πληρωμές ανήλθαν στα 30,5 δισ. ευρώ το 2020, έναντι 31,6 δισ. ευρώ το 2019. Επιπλέον, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, ο κύκλος εργασιών των πωλήσεων μέσω διαδικτύου αυξήθηκε κατά 18% το 2020, σε σύγκριση με το 2019.
Η ψηφιοποίηση θα ενισχυθεί ακόμα περισσότερο, μέσω της αξιοποίησης των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης, καθώς η ψηφιακή μετάβαση αποτελεί έναν από τους τέσσερις πυλώνες του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και βασική προτεραιότητα της πολιτικής της κυβέρνησης. Πολιτική η οποία περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, τον περαιτέρω ψηφιακό μετασχηματισμό της οικονομικής και δημοσιονομικής διαχείρισης του ίδιου του κράτους, μέσα από την εφαρμογή συστημάτων νέας τεχνολογίας, και κομβικής σημασίας έργα, όπως είναι –στο πεδίο αρμοδιότητας του Υπουργείου Οικονομικών– η επέκταση της χρήσης διασυνδεδεμένων online ταμειακών μηχανών, φορολογικά κίνητρα για ηλεκτρονικές συναλλαγές, ψηφιακά εργαλεία για φορολογικούς ελέγχους, αναβάθμιση του TAXISNET κ.ά.
– Χτίσιμο αφορολόγητου: Θα χρειαστούμε τελικά οι φορολογούμενοι τις χάρτινες αποδείξεις ή όχι; Επίσης, σκέφτεστε οι μειώσεις ΦΠΑ σε κάποια αγαθά που ισχύουν σήμερα, λόγω των ειδικών συνθηκών να παραμείνουν και μετά το τέλος της πανδημίας; Τι θα γίνει με τα ενοίκια, θα ισχύσουν οι ελαφρύνσεις και τον Απρίλιο;
Τα μέτρα που σχεδιάσαμε και υλοποιούμε για την αντιμετώπιση των οικονομικών επιπτώσεων της πανδημίας είναι προσωρινού χαρακτήρα, δηλαδή για όσο διαρκεί η υγειονομική κρίση, όπως προβλέπεται από τους ευρωπαϊκούς κανόνες. Ωστόσο, σε συνάρτηση με την πορεία των δημοσιονομικών μεγεθών, στόχος μας είναι, όταν κλείσει η παρένθεση της δοκιμασίας αυτής, ορισμένες από τις μειώσεις φόρων που εφαρμόσαμε ή κάποιες άλλες, να έχουν μόνιμο χαρακτήρα. Ως προς τα συγκεκριμένα μέτρα που αναφέρατε, κάθε μήνα θα κάνουμε το καλύτερο δυνατό για να στηρίξουμε νοικοκυριά και επιχειρήσεις, με σύνεση, υπευθυνότητα και κοινωνική δικαιοσύνη, λαμβάνοντας αποφάσεις με βάση τις εξελίξεις στο υγειονομικό πεδίο και τον τρόπο λειτουργίας της πραγματικής οικονομίας.
Φανή Χαρίση

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

spot_img

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ