13.3 C
Athens
Πέμπτη, 1 Δεκεμβρίου, 2022
spot_img
ΑρχικήΕΛΛΑΔΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑPosidonia Sea Tourism Forum 2017: Αναζητώντας νέες στρατηγικές για την κρουαζιέρα και...

Posidonia Sea Tourism Forum 2017: Αναζητώντας νέες στρατηγικές για την κρουαζιέρα και το yachting στην Αν. Μεσόγειο

ECON 12

Κορυφαία στελέχη της βιομηχανίας κρουαζιέρας θα συναντηθούν φέτος την άνοιξη στην Αθήνα στο Posidonia Sea Tourism Forum, προκειμένου η Ελλάδα να μπορέσει να επωφεληθεί από την συνεχιζόμενη άνθηση της βιομηχανίας κρουαζιέρας.
Η σημερινή πτώση της ζήτησης για κρουαζιέρες στην Ανατολική Μεσόγειο βρίσκεται σε πλήρη αντίθεση με τις θετικές παγκόσμιες προβλέψεις της Cruise Lines International Association (CLIA), που υπολογίζει 25,3 εκατ. επιβάτες κρουαζιέρας για το 2017, μία αύξηση 4,5% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Την ίδια ώρα, η παγκόσμια χωρητικότητα αναμένεται να αυξηθεί με την προσθήκη 26 νέων κρουαζιερόπλοιων κάθε κατηγορίας, όπως ποντοπόρων, περιήγησης ποταμών και τουρισμού ειδικών ενδιαφερόντων. Μακροπρόθεσμα, μάλιστα, εκτιμάται ότι η βιομηχανία θα ενισχυθεί περαιτέρω με 97 νέα πλοία σε διάστημα μικρότερο των δέκα ετών, που θα αντιστοιχούν σε επένδυση ύψους περίπου 53 δισ. δολαρίων.
«Τα ενδιαφερόμενα μέρη των αλληλοεξαρτώμενων προορισμών σε Ανατολική Μεσόγειο και Μαύρη Θάλασσα πρέπει να συνεργαστούν προκειμένου να αξιοποιήσουν τη συνολική δυναμική που έχει να προσφέρει η περιοχή», δήλωσε ο Εκτελεστικός Διευθυντής των Ποσειδωνίων, κ. Θεόδωρος Βώκος.
«Για να πείσουμε τις εταιρείες κρουαζιέρας να επενδύσουν περισσότερο στην περιοχή και να προσθέσουν νέα δρομολόγια, πρέπει να αναπτύξουμε ένα μακροπρόθεσμο όραμα που να βασίζεται σε αμοιβαία επωφελείς στρατηγικές», συμπλήρωσε ο ίδιος.
Στην εύρεση τέτοιων λύσεων θα εστιάσει και το προγραμματισμένο workshop για την κατανομή των θέσεων ελλιμενισμού (Berth Allocation), που είναι ένα αίτημα υψηλής προτεραιότητας για την CLIA. Πρόκειται για ένα workshop που πρέπει οπωσδήποτε να παρακολουθήσουν εκπρόσωποι λιμενικών αρχών, καθώς θα έχουν την ευκαιρία να μάθουν πώς να σχεδιάσουν ένα βέλτιστο και ρεαλιστικό σύστημα που να είναι εφαρμόσιμο στις κατά περίπτωση πραγματικές συνθήκες, βελτιώνοντας την αποτελεσματικότητα, την αποδοτικότητα και το εμπορικό προφίλ των λιμανιών τους.
Η ολοκλήρωση δύο πολύ σημαντικών ιδιωτικοποιήσεων, η εξαγορά του ΟΛΠ από την COSCO και η εξαγορά 14 περιφερειακών αεροδρομίων από την Fraport, έχουν ενισχύσει τη στρατηγική σημασία της Ελλάδας ως προορισμού κρουαζιέρας και πύλης εισόδου της Κεντρικής και Ανατολικής Μεσογείου. Οι δύο αυτές εταιρείες έχουν δεσμευθεί να αναβαθμίσουν τις υποδομές και τις υπηρεσίες που παρέχουν, γεγονός που θα ωφελήσει καθοριστικά τις προοπτικές της κρουαζιέρας στην περιοχή. Επιπλέον, η δέσμευση της Fraport να αυξήσει τις αεροπορικές συνδέσεις με βασικές ευρωπαϊκές τουριστικές αγορές, σημαίνει ότι ορισμένα περιφερειακά λιμάνια θα αποκτήσουν προοπτική και για homeporting κρουαζιερόπλοιων.
«Σε συνδυασμό με ένα παράλληλο πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων λιμένων και μαρίνων στρατηγικής σημασίας, που ήδη βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο σχεδιασμού, φαίνεται περισσότερο από βέβαιο ότι το συνολικό προϊόν θαλάσσιου τουρισμού της Ελλάδας στον τομέα κρουαζιέρας και yachting θα αποκομίσει σημαντικά μακροπρόθεσμα οφέλη, εφόσον ληφθούν τα σωστά μέτρα», επισημαίνει ο Θ. Βώκος.
Φέτος, το Posidonia Sea Tourism Forum θα περιλαμβάνει και ένα πλούσιο πρόγραμμα Εργαστηρίων και Σεμιναρίων.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

spot_img

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ