17.8 C
Athens
Τετάρτη, 1 Μαΐου, 2024
spot_img
ΑρχικήΕΛΛΑΔΑΩνάσης: Eγκαίνια για το Boeing, που αγόρασε και πέταξε το 1969 για...

Ωνάσης: Eγκαίνια για το Boeing, που αγόρασε και πέταξε το 1969 για πρώτη φορά

Νεκρός πληροφοριοδότης που κατέθετε κατά της Boeing

Το συγκεκριμένο αεροσκάφος, Boeing B727/284 MOUNT OLYMPUS, της πρώην Ολυμπιακής Αεροπορίας μεταφέρθηκε την 1 Μαρτίου από το πρώην αεροδρόμιο του Ελληνικού και τοποθετήθηκε στον παράδρομο της Λεωφ. Βουλιαγμένης, στο ύψος του Ελληνικού (μπροστά από το γήπεδο των Σουρμένων), ώστε να αποτελέσει τουριστικό αξιοθέατο.

Στο αεροσκάφος πραγματοποιήθηκαν οι αναγκαίες εργασίες συναρμολόγησης και εν όψει των εγκαινίων που θα γίνουν στις 22 Μαϊου 2024, έχουν ξεκινήσει και οι εργασίες για την διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου.

Το συγκεκριμένο αεροσκάφος παραδόθηκε στην Ολυμπιακή Αεροπορία στις 19/12/1968. Προσγειώθηκε για πρώτη φορά στο Ελληνικό το 1969, προερχόμενο από το Seattle. Είναι ένα από τα έξι Β727/284 που αγόρασε ο Αριστοτέλης Ωνάσης, από τα πιο όμορφα αεροσκάφη της Boeing, το οποίο έκανε ταξίδια στο εσωτερικό αλλά και σε Ευρωπαϊκές πόλεις. Είχε την δυνατότητα να μεταφέρει 150 επιβάτες, εκ των οποίων οι 16 στην Business.

Τα Boeing 727 ήταν τρικινητήρια (ο μόνος τύπος τρικινητήριων που κατασκευάστηκε από την Boeing), με τους δύο κινητήρες να βρίσκονται κάτω από τα φτερά και έναν κάτω από του ουραίο πτερύγιο. Τα αεροσκάφη ήταν ειδικά σχεδιασμένα ώστε να μπορούν να χρησιμοποιούν μικρούς και μεσαίους αεροδιαδρόμους.

Όλα τα έξοδα για την μεταφορά, τοποθέτηση και συντήρηση του αεροσκάφους τα έχει αναλάβει η εταιρία ZELA AVIATION. Ο Δήμος Ελληνικού-Αργυρούπολης αποδέχθηκε τη δωρεά και την τοποθέτηση του αεροπλάνου Boeing 727 στο συγκεκριμένο σημείο με σκοπό να αποτελέσει μαγνήτη για τους επισκέπτες, ενισχύοντας την τουριστική ανάπτυξη της περιοχής και διεθνή αναγνώριση.

Στο πλαίσιο της απόφασης αναφέρεται ότι πρέπει να θεσπιστούν αυστηρά πρότυπα ασφαλείας και να διατηρείται συνεχής επιτήρηση για την προστασία του κοινού. Επιπλέον, πρέπει να εξασφαλιστεί η συνεχής συντήρηση του αεροσκάφους (ως έκθεμα) με έμφαση στην ασφάλεια και την ακεραιότητά του.
Alimos Online

Νεκρός πληροφοριοδότης που κατέθετε κατά της Boeing

Πληροφοριοδότης που είχε ξεκινήσει να καταθέτει σε δίκη για ζητήματα ασφαλείας της Boeing βρέθηκε νεκρός (πριν 5 εβδομάδες), στο πάρκινγκ του ξενοδοχείου του στην Νότια Καρολίνα, όπως μετέδωσε το Marketwatch.

Ειδικότερα, ο 62χρονος Τζον Μπάρνετ, πρώην μηχανικός της Boeing που είχε ξεκινήσει να καταθέτει σε αγωγή κατά του κολοσσού της αεροναυσιπλοΐας, εντοπίστηκε νεκρός στο όχημά του αφότου δεν παραβρέθηκε στη δεύτερη ημέρα κατάθεσής του, με πληγή από όπλο “που προκάλεσε ο ίδιος” σύμφωνα με τον ιατροδικαστή του Τσάρλεστον.

Μία εκδοχή ωστόσο που αμφισβητεί ο δικηγόρος του, χαρακτηρίζοντας “υποτιθέμενο” τον αυτοπυροβολισμό του Μπάρνετ.

Ο πληροφοριοδότης που διέμενε σε ξενοδοχείο κοντά στο δικαστήριο για να καταθέσει σε μήνυση εναντίον της εταιρείας, είχε ξεκινήσει την τοποθέτησή του διαδικασία την Πέμπτη και ήταν προγραμματισμένο να συνεχίσει την κατάθεσή του το Σάββατο.

Ο δικηγόρος του Μπάρνετ είπε ότι τον καλούσε στο τηλέφωνο το Σάββατο αλλά εμφανιζόταν ο τηλεφωνητής.

“Όταν στη συνέχεια ζητήσαμε από το ξενοδοχείο να ελέγξει, τον βρήκαν νεκρό στο φορτηγό του από “υποτιθέμενο” αυτοπυροβολισμό. Πήγαμε στο ξενοδοχείο και μιλήσαμε με την αστυνομία και τον ιατροδικαστή”, πρόσθεσε ο ίδιος μιλώντας στο corporatecrimereporter.

Ο Τζον Μπάρνετ είχε δουλέψει για 32 χρόνια στην Boeing μέχρι τη συνταξιοδότησή του το 2019, από το 2010 ως διευθυντής ελέγχου ποιότητας της εταιρείας στις εγκαταστάσεις του Τσάρλεστον όπου παράγεται το αεροσκάφος 787 Dreamliner.

Σε παλιότερες δηλώσεις που είχε κάνει σε ΜΜΕ είχε υποστηρίξει ότι ο εργαζόμενοι πιέζονταν να τοποθετούν εν γνώση τους εξαρτήματα που δεν πληρούσαν τα πρότυπα ασφαλείας, καθώς και ότι είχε εντοπίσει σοβαρά προβλήματα με τα συστήματα οξυγόνου, πράγμα που θα μπορούσε να σημαίνει ότι μία στις τέσσερις μάσκες δεν θα λειτουργούσαν σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.

Σύμφωνα με τον ίδιο, αφότου άρχισε να εργάζεται στο εργοστάσιο στη Νότια Καρολίνα ανησυχούσε ότι η πίεση που ασκούταν για την κατασκευή του νέου αεροσκάφους σήμαινε ότι η διαδικασία συναρμολόγησης ήταν βιαστική και διακυβευόταν η ασφάλεια, κάτι που αρνείται η Boeing.

Είχε καταγγείλει μεταξύ άλλων ότι σε ορισμένες περιπτώσεις εξαρτήματα που δεν τηρούσαν τα πρότυπα είχαν ανασυρθεί ακόμα και από κάδους σκραπ για τοποθετηθούν σε αεροπλάνα υπό κατασκευή, ώστε να μην προκύψουν καθυστερήσεις στη γραμμή παραγωγής.

Ο ίδιος υποστήριζε είχε ενημερώσει τους προϊσταμένους τους για τα ζητήματα αυτά χωρίς όμως να αναλάβουν κάποια δράση.

Μετά τη συνταξιοδότησή του, ο Μπάρνετ ξεκίνησε μια μακροχρόνια νομική αγωγή κατά της εταιρείας, κατηγορώντας την Boeing ότι υποβάθμισε την προσωπικότητά του και παρεμπόδισε την καριέρα του λόγω των ζητημάτων που επεσήμανε.

Σε ανακοίνωσή της για το θάνατό του η εταιρεία ανάφερε ότι “Λυπούμαστε για τον θάνατο του κ. Μπάρνετ και οι σκέψεις μας είναι με την οικογένεια και τους φίλους του”.

Σημειώνεται ότι ο θάνατός του Μπάρνετ ήρθε σε μία περίοδο κατά την οποία τόσο η Boeing όσο και ο βασικός της προμηθευτής Spirit Aerosystems βρίσκονται υπό έντονο έλεγχο, στον απόηχο περιστατικού στις αρχές Ιανουαρίου όταν αποκολλήθηκε μία πόρτα εξόδου από ολοκαίνουργιο Boeing 737 Max λίγο μετά την απογείωση από το Πόρτλαντ.

Πηγή:capital

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

spot_img

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ