Megaron Podcasts: Απρόσμενες συναντήσεις προσωπικοτήτων από τον χώρο των τεχνών, των επιστημών και της διανόησης

ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ: 27 Νοεμβρίου 2020

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ: ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ: , ,

Το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, κατά την καλλιτεχνική περίοδο 2020-2021, εγκαινιάζει τον καινούργιο κύκλο διαδικτυακών μεταδόσεων «Μegaron Podcasts» που είναι ειδικά σχεδιασμένος για τους ακροατές του.
Περιλαμβάνει απρόσμενες συνεντεύξεις προσωπικοτήτων από τον χώρο των τεχνών, των επιστημών και της διανόησης, εκπαιδευτικά προγράμματα και αποκλειστικά ρεσιτάλ καλλιτεχνών, όλα ηχογραφημένα στα στούντιο του Μεγάρου. Αυτή η νέα πρωτοβουλία υλοποιείται με τη χρηματοδότηση του υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού για τη στήριξη Ελλήνων καλλιτεχνών λόγω Covid-19.
Την επιμέλεια, μοντάζ και παρουσίαση όλων των «Megaron Podcasts» έχει αναλάβει ο παραγωγός ραδιοτηλεοπτικών προγραμμάτων, συνθέτης και πιανίστας Χρίστος Παπαγεωργίου. Το μουσικό σήμα συνέθεσε ο Περικλής Λιακάκης. Την ηχητική επιμέλεια έχει αναλάβει το τμήμα ηχογραφήσεων του Μεγάρου με επικεφαλής τον Νίκο Εσπιαλίδη. Μπορείτε να επιλέξετε on demand τα «Megaron Podcasts» στο παρακάτω link: https://www.megaron.gr/category/megaron-podcasts/
Τα podcasts χωρίζονται σε τέσσερις κατηγορίες
1. Δύο διακεκριμένοι στον τομέα τους καλεσμένοι (ο ένας εκ των οποίων πάντα σχετίζεται άμεσα με τη μουσική) εξερευνούν και αποκαλύπτουν κοινούς τόπους, θέσεις και βιώματα μέσα από την προσωπική τους πορεία.
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Μεγάρου, Γιάννης Βακαρέλης, και ο θεωρητικός φυσικός και ακαδημαϊκός Δημήτρης Νανόπουλος προσεγγίζουν θέματα και έννοιες όπως, μεταξύ άλλων, η φύση, η επιστημονική και καλλιτεχνική ορθότητα, η ερμηνεία, η ομορφιά, η επιτυχία, ξετυλίγοντας γενναιόδωρα αναμνήσεις και ξεχωριστές εμπειρίες.
Η καθηγήτρια Ιστορίας της Τέχνης και διευθύντρια της Εθνικής Πινακοθήκης Μαρίνα Λαμπράκη-Πλάκα και ο μαέστρος και μουσικός διευθυντής της Εθνικής Συμφωνικής Ορχήστρας της ΕΡΤ, Γιώργος Πέτρου, βρίσκουν κοινό τόπο συζήτησης, ανταλλάσσοντας απόψεις σχετικά με το Μπαρόκ, την ερμηνεία, την τέχνη και τη μαγειρική, παρουσιάζοντας και αποκαλύπτοντας ενδιαφέρουσες πτυχές της προσωπικότητάς τους.
Ο Δρ. Φώτης Παπαθανασίου, ιατρός και γενικός διευθυντής του Ιδρύματος Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη, και ο σκηνοθέτης-συγγραφέας, Χριστόφορος Χριστοφής, συνομιλούν σε μια συζήτηση-ενδοσκόπηση για την πορεία τους, τον Βάγκνερ, την πολιτική, την κοινωνική προσφορά, τον έρωτα, την τέχνη.
Η συγγραφέας και αναπληρώτρια καθηγήτρια στο Τμήμα Ιστορίας-Αρχαιολογίας του ΕΚΠΑ, Μαρία Ευθυμίου και ο μαέστρος και διευθυντής της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών, Λουκάς Καρυτινός, ακούγονται στο πρώτο εισαγωγικό μέρος μιας έντονα ευδιάθετης συζήτησης συνεχούς ροής και αναπάντεχων εναλλαγών σχετικά με θέματα όπως η ελληνικότητα, η αντικειμενικότητα στην ερμηνεία και οι σχέσεις Μουσικής και Ιστορίας. Στο δεύτερο μέρος της συνομιλίας των δύο προσκεκλημένων του Μεγάρου, η Ιστορία και η Μουσική συναντούν τις έννοιες της στρατηγικής, των επετείων, της διαχρονικότητας, του ρυθμού και της performance.
2. Προσκεκλημένοι καλλιτέχνες του Μεγάρου ηχογραφούν μουσικά προγράμματα. Παράλληλα ο Χρίστος Παπαγεωργίου συνομιλεί μαζί τους παρουσιάζοντας τόσο τα έργα όσο και τους ίδιους.
Ο φλαουτίστας Στάθης Καραπάνος και ο πιανίστας Τριαντάφυλλος Λιώτης, που ζουν και δραστηριοποιούνται καλλιτεχνικά εκτός Ελλάδος, επιστρέφουν στην πατρίδα τους ως καλεσμένοι του Μεγάρου για να ηχογραφήσουν δύο μεγάλα έργα του ρεπερτορίου: την Σονάτα του Φράνκ και τη Φαντασία στον «Ελεύθερο Σκοπευτή» του Ταφανέλ. Το μουσικό μέρος συνοδεύεται από σύντομες εισαγωγές-συζητήσεις με τον Χρίστο Παπαγεωργίου, οι οποίες αναφέρονται στα έργα και στην τέχνη. Ο Κάρολος Ζουγανέλης, πιανίστας και καθηγητής του Conservatoire national de musique στο Παρίσι, μιλά για τις συνθέσεις Μπετόβεν, Σούμπερτ, Μπαχ και Σοστακόβιτς που ερμήνευσε και ηχογράφησε για το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Δύο νεαροί καλλιτέχνες, ο Διονύσης Γραμμένος (κλαρινέτο) και η Αλεξία Μουζά (πιάνο), ηχογραφούν από κοινού έργα Ντάτσι, Πουλένκ, Μπραμς και Σάλονεν και εκφράζουν την άποψή τους για τους παράγοντες που καθορίζουν τις μουσικές τους επιλογές.
3. Η υπεύθυνη εκπαιδευτικών προγραμμάτων του Μεγάρου, Σοφία Τοπούζη (σχεδιασμός-συνεπιμέλεια-συμπαρουσίαση) και ο Χρίστος Παπαγεωργίου υποδέχονται και παρουσιάζουν, με εύληπτο και ψυχαγωγικό τρόπο, ομιλητές και θέματα που κεντρίζουν το ενδιαφέρον των ακροατών. Ανάμεσα στους καλεσμένους τους, ο Νίκος Γιούσεφ, σολίστ του μουσικού πριονιού, και ο Γιώργος Κατσάνος, δεξιοτέχνης του θέρεμιν, που παίζουν μαζί με τον Χρίστο Παπαγεωργίου (πιάνο) και συστήνουν στους φίλους του Μεγάρου δύο σπάνια όργανα («Μουσικό πριόνι-Θέρεμιν-Μαγικοί ήχοι»).
4. Καλλιτέχνες που ηχογραφούν στα στούντιο του Μεγάρου συνομιλούν με τον Χρίστο Παπαγεωργίου, με αφορμή τις νέες μουσικές τους εμπειρίες. Η πιανίστα Αλεξάνδρα Παπαστεφάνου μιλά εκ βαθέων για τις ηχογραφήσεις της με τις Γαλλικές σουίτες και τις Παραλλαγές Goldberg του Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ καθώς και με τα πιανιστικά έργα του 1839 του Ρόμπερτ Σούμαν, ενώ δύο από τα βασικά μέλη του Ergon Ensemble παρουσιάζουν τη νέα ηχογράφηση του γνωστού συνόλου σύγχρονης μουσικής για την Parma Records.
Επιπλέον, το Μέγαρο προσφέρει στους ακροατές του το εκτός προγράμματος podcast «Με αφορμή τον Ντα Βίντσι». Αυτή η άκρως ενδιαφέρουσα συνομιλία ηχογραφήθηκε ως προέκταση της συζήτησης της Μαρίνας Λαμπράκη-Πλάκα με τον Γιώργο Πέτρου, με αφορμή τον σπουδαίο ζωγράφο. Μια γλαφυρή αναφορά στον Ντα Βίντσι, στο χρηματιστήριο της Τέχνης και στο φαινόμενο της έννοιας του χρόνου από την Αναγέννηση μέχρι σήμερα.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΑΠΕ-ΜΠΕ