24.4 C
Athens
Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024
spot_img
ΑρχικήΠΡΩΤΗΣΕΛΙΔΑΛειτουργία σταθμού βιντεοεπικοινωνίας για κωφούς και βαρήκοους στο Μετρό Συντάγματος

Λειτουργία σταθμού βιντεοεπικοινωνίας για κωφούς και βαρήκοους στο Μετρό Συντάγματος

Την εγκατάσταση σταθμού βιντεοεπικοινωνίας για κωφούς και βαρήκοους (τηλεδιερμηνέας) στον σταθμό Μετρό του Συντάγματος εγκαινίασαν σήμερα (σ.σ. Δευτέρα) ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης, η υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, αρμόδια για θέματα Πρόνοιας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Δόμνα Μιχαηλίδου, μαζί με την πρόεδρο του Εθνικού Ιδρύματος Κωφών (ΕΙΚ), Βενέττα Λαμπροπούλου και τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΣΤΑΣΥ, Νικόλαο Χαιρέτα.
Η Ελλάδα είναι η πρώτη χώρα της Ευρωπαϊκής Ενωσης όπου η συγκεκριμένη υπηρεσία προσφέρεται δωρεάν σε σταθμό του Μετρό.
Ο τηλεδιερμηνέας θα λειτουργεί πιλοτικά για έναν χρόνο από το Εθνικό ίδρυμα Κωφών σε χώρο που παραχωρεί η ΣΤΑΣΥ εντός του σταθμού, προκειμένου να εξυπηρετούνται τα άτομα που αντιμετωπίζουν προβλήματα ακοής και αποτελεί μία πύλη επικοινωνίας τους με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
Ο σταθμός επικοινωνίας για κωφούς και βαρήκοους είναι ουσιαστικά ένα «tablet», το οποίο έχει ενσωματωμένη την εφαρμογή «iris» (relay service), που είναι μία εξ αποστάσεως παροχή τηλεδιερμηνείας για κωφούς και βαρήκοους και λειτουργεί σε 24ωρη βάση στο Εθνικό ίδρυμα Κωφών (ΕΙΚ).


Tο άτομο με προβλήματα ακοής φτάνει στο μηχάνημα, που είναι συνδεδεμένο με την εφαρμογή, και κάτω από το όνομα χρήστη και το συνθηματικό του πατάει το κουμπί «πάμε». Αμέσως συνδέεται με το κέντρο διερμηνείας και έχει οπτική επαφή, μέσω κάμερας, με τον διερμηνέα, στον οποίο μπορεί να απευθυνθεί στη νοηματική γλώσσα και τη χειλεανάγνωση και να ζητήσει πληροφορίες.
«Ξεκινήσαμε την πιλοτική λειτουργία της υπηρεσίας το 2019», ανέφερε η κα Μιχαηλίδου. «Η επιτυχία του συστήματος και οι αυξημένες ανάγκες μάς οδήγησαν στην απόφαση να εγκαταστήσουμε φέτος και να λειτουργήσουμε για ένα έτος πιλοτικά και δωρεάν 30 σταθμούς βιντεοτηλεπικοινωνίας σε κομβικά σημεία δημόσιων υπηρεσιών και φορέων κοινού ενδιαφέροντος, όπως ΟΤΑ, νοσοκομεία, περιφέρειες, καθώς και σε αεροδρόμια και μετρό».
«Το «Relay» αποτελεί καινοτομία που αλλάζει ριζικά την καθημερινότητα των συμπολιτών μας με κώφωση, καθώς τους δίνει άμεση ψηφιακή πρόσβαση σε εκατοντάδες υπηρεσίες. Οι εξυπηρετούμενοι στην αρχή του προγράμματος ήταν 2.000. Σήμερα, οι χρήστες του relay ξεπερνούν τους 10.000», συμπλήρωσε η υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

spot_img

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ