13.8 C
Athens
Κυριακή, 27 Νοεμβρίου, 2022
spot_img
ΑρχικήΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣΚλειώ Δημητριάδου Νάτση: Ζωγράφος με σύγχρονη άποψη της διαχρονικότητας της τέχνης και...

Κλειώ Δημητριάδου Νάτση: Ζωγράφος με σύγχρονη άποψη της διαχρονικότητας της τέχνης και της εκλεκτικής αναφοράς στην πολυμορφία της ζωγραφικής

Πορτρέτο Αλεξάνδρα

Όταν μιλάς η γράφεις για την σημαντική και εμπνευσμένη γυναίκα της ζωγραφικής την Νάτση είναι προτιμότερο να χρησιμοποιήσεις τις εικόνες των έργων της πρώτα και μετά να παρασυρθείς από την αριστοκρατία της δουλειάς της.
Την καλλιτέχνιδα είναι δύσκολο να την κατανοήσεις σε βάθος παρά μόνον επισκεπτόμενος και μελετώντας τα έργα της στον προσωπικό της χώρο , στο Ίδρυμά της όπως και το εργαστήριο που δημιούργησε με αγάπη και πάθος για τους ανθρώπους που αγαπούν την καλώς εννοούμενη τέχνη. Το Ίδρυμα Γεωργίου και Κλειώς Νάτση ήδη είναι νομικά κατοχυρωμένο και σύντομα θα ανοίξει στο ευρύ κοινό. Το βιογραφικό της πλούσιο σε εκθέσεις ατομικές στην Ελλάδα και εξωτερικό και Biennale την τοποθετούν στην πρώτη γραμμή των σύγχρονων ζωγράφων της νεότερης ιστορίας της τέχνης της Ελλάδος. Με τις θεματικές των έργων της όπως τα υπέροχα ελληνικά και ξένα τοπία τα ιστορικά

Χαρταετοί

παραδοσιακά σπίτια , αλληγορίες συναισθηματικής απώρειας της έδωσαν την δυνατότητα να δείξει την αξία της δουλειάς της και να από αποσπάσει σημαντικά βραβεία. Πάντα την εντυπωσίαζε η δύναμη της φύσης και το διάστημα. Έτσι το σύμπαν την εμπνέει και αποτελεί τροφή δουλειάς όπως και ο βυθός. Οι περίφημοι χαρταετοί της με τα δυνατά χρώματα και τις σχεδιαστικές της αιχμές μας μαγνητίζουν και μας ταξιδεύουν στην μαγεία του πετάγματος στον ουρανό νοερά. Τα λουλούδια όπως και τα μήλα σε πολύ μοντέρνο σχεδιασμό είναι ένα άλλο πάθος δημιουργίας που το απολαμβάνουμε με την ένταση των χρωματικών παλμών και την ιδιαίτερη δομή του αφαιρετικού σχεδίου. Γνωρίζει να περνά στα σκοτεινά θέματα της θλίψης και της έντασης σε ένα άλλο κλίμα αυτό της ζωγραφικής που υπεισέρχεται με πολύ ένταση και εννοώ τις αλληγορίες. Τα τοπία της Θεσσαλονίκης Σέιχ – Σου ,Πύργος

Σαντορίνη

Τρυγωνίου η Θάλασσα του Θερμαϊκού και της Χαλκιδικής που αγαπά και περνά τα καλοκαίρια της, δίνουν την αισθητική των χρωμάτων τους και αποθανατίζει εντυπωσιακά μέσα από το πράσινο των πεύκων και την γαλαζοπράσινη ομορφιά της θάλασσας. Το έργο της έως και σήμερα προχωρά αμείωτο και ξεχωρίζουν τα πολύ μεγάλα έργα σε διαστάσεις με τις Παναγίες που τις αποτυπώνει με προσωπικό ύφος ακουμπώντας τα βυζαντινά χρώματα και η παρουσία του θείου προσώπου της Παναγίας με τον Χριστό έχουν την πνευματικότητα και τον σεβασμό για την ουράνια και επίγεια διάσταση πνευματικότητας που αποπνέουν. Ένα μεγάλο κεφάλαιο της δουλειάς της αποτελούν τα πάνω από 350 πορτρέτα που την

Κλειώ Δημητριάδου Νάτση

ενέπνευσαν και την τοποθετούν ως την σημαντικότερη προσωπογράφο της νεότερης ιστορίας της Ελλάδος όπως ανέφερε και ο σπουδαίος Λογοτέχνης – Συγγραφέας Ντίνος Χριστιανόπουλος. Τα πορτρέτα γυναικών , ανδρών, και παιδιών είναι από όλα τα κοινωνικά και οικονομικά στρώματα της Ελλάδας και δείχνουν την ταυτότητα της εποχής τους .

Η Κλειώ Νάτση πάντα με συναίσθηση του μεγάλου καλλιτεχνικού έργου της δεν έπαψε να σέβεται τους άλλους καλλιτέχνες και να λειτουργεί με αγάπη και φροντίδα για τους συνανθρώπους που το έχουν ανάγκη. Όπως λέει η ίδια συνεχώς γίνεται καλλίτερη στην δουλειά της και φροντίζει να είναι σύγχρονη ώστε να επικοινωνεί όπως πάντα έκανε με την τέχνη και τα σύγχρονα μέσα που την συνοδεύουν . Το 2011 από τις εκδόσεις του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης εκδόθηκε τιμής ένεκεν Βιβλίο 324 σελίδων με τίτλο Κλειώ Δημητριάδου Νάτση Διαχρονικές Δημιουργίες με πολλές αναφορές για το έργο της από ιστορικούς τέχνης , πανεπιστημιακούς και ερευνητές της τέχνης, συγγραφέων και δημοσιογράφων. Ο συλλεκτικός αυτός τόμος δημιουργήθηκε με την αμέριστη βοήθεια του τακτικού καθηγητή της Νομικής Σχολής του Α.Π.θ κου Γεωργίου Διαμαντόπουλου ο οποίος κάνει και την εισαγωγική του αναφορά για την τέχνη της Κλειώς Νάτση ως εξής :
«Η Κλειώ Νάτση γρήγορα κατόρθωσε να απαλλαγεί το μανδύα του κλασικισμού και απελευθερωμένη από τα βάρη της ιστορικότητας να συναντήσει με τη ζωγραφική της παλέτα διάφορες εκφάνσεις της τέχνης χωρίς , χωρίς να υποδουλωθεί σε κάποια από αυτές. Η πρωτοτυπία της δεν είναι μόνο πρωτοτυπία αναζήτησης, αλλά και πρωτοτυπία μεταλλαγής οπτικής, σκηνικής και νοηματικής.»

Από αριστερά προς τα δεξιά: Μάγδα Μυστικού, Ντίνος Χριστιανόπουλος, Κλειώ Νάτση

Σήμερα το Ίδρυμα Γεωργίου και Κλειώς Νάτση διοικείται από την Πρόεδρο Κλειώ Νάτση , Αντιπρόεδρο τον Γιώργο Διαμαντόπουλο τακτικό καθηγητή της Νομικής του Α.Π.Θ , Γενική Γραμματέας Βάσω Παπαδημητρίου Δικηγόρος , Νίνα Τζήκα Νομική Σύμβουλος , Μάγδα Καραγιαννιώτου-Μυστικού Δημοσιογράφος F.I.J.E.T Εικαστικός συντάκτης , Μαρία Παπαδημητρίου – Κωνσταντουδάκη Αρχιτέκτων , Λέα Κούση Σκηνοθέτης-Ενδυματολόγος , Ιωάννα Ταλασλίδου Πολιτικός επιστήμων

Μάγδα Καραγιαννιώτου – Μυστικού Δημοσιογράφος – Εκπρόσωπος F.I.J.E.T World www.mystikou-karagianniotou.com

Από αριστερά προς τα δεξιά: Μάγδα Μυστικού, Κλειώ Νάτση, Βάσω Παπαδημητρίου, Γιώργος Διαμαντόπουλος

 

Προηγούμενο άρθρο
Επόμενο άρθρο
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

spot_img

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ