20.8 C
Athens
Τρίτη, 30 Απριλίου, 2024
spot_img
ΑρχικήΠΡΩΤΗΣΕΛΙΔΑΚέντρο Προστασίας Καταναλωτών: Στα 2.802 παράπονα και καταγγελίες το 2023

Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών: Στα 2.802 παράπονα και καταγγελίες το 2023

To 2023, το ΚΕ.Π.ΚΑ. –δέχθηκε 2.802 καταγγελίες – παράπονα – ερωτήματα καταναλωτών.
Α/Α Κατηγορία Αριθμός Ποσοστά

1 Ελαττωματικά προϊόντα- εγγυήσεις 634 22,63
2 Πωλήσεις από απόσταση 580 20,70
3 Πάροχοι τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών 462 16,50
4 Πάροχοι φυσικού αερίου 270 9,64
5 Πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας 196 7,00
6 Τουριστικές υπηρεσίες 164 5,85
7 Εταιρίες διαχείρισης απαιτήσεων από μη εξυπηρετούμενα δάνεια 92 3,29
8 Ινστιτούτα – Γυμναστήρια 80 2,90
9 Ακατάλληλα τρόφιμα 74 2,65
10 Ταχυδρομικές υπηρεσίες 48 1,71
11 Αεροπορικές μεταφορές 32 1,14
12 Λοιπές Τραπεζικές υπηρεσίες 28 1,00
13 Υπερβολικές απαιτήσεις καταναλωτών 22 0,79
14 Υπεραστικές μεταφορές 16 0,58
15 Ασφαλιστικές υπηρεσίες 16 0,58
16 Ακίνητα 14 0,51
16 Πάροχοι Νερού 14 0,51
17 Νοθεία -κλοπή καυσίμων 12 0,43
18 Κακή παροχή από ελεύθερους επαγγελματίες 12 0,43
19 Προκαταβολές 10 0,36
20 Σούπερ μάρκετ 8 0,29
21 Δημόσιες υπηρεσίες 6 0,22
22 Ακτοπλοϊκές μεταφορές 6 0,22
23 Λοιπές καταγγελίες 2 0,07

ΣΥΝΟΛΟ 2.802 100

Μέσα στο 2023, έγιναν 274 καταγγελίες, 2.408 παράπονα, 120 ερωτήματα καταναλωτών.
Πρέπει να τονίσουμε ότι από το σύνολο των 2.802 ερωτημάτων, παραπόνων και καταγγελιών, μόνο το 9,78% κατατέθηκε, από μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ. Το υπόλοιπο 90,22% κατατέθηκε, από καταναλωτές, που «ανακάλυψαν» το ΚΕ.Π.ΚΑ., όταν είχαν προσωπικό πρόβλημα, το χρησιμοποίησαν, για συμβουλές, αλλά δεν ενδιαφέρθηκαν να το στηρίξουν, με το να γίνουν μέλη. Το 94,16% των καταγγελιών επιλύθηκαν, υπέρ των καταναλωτών, μετά από παρέμβαση του ΚΕ.Π.ΚΑ., στους προμηθευτές. Το 4,38% των καταγγελιών δεν επιλύθηκαν, λόγω ελλιπών, στοιχείων, που προσκόμισαν οι καταναλωτές, ή λόγω άρνησης του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων να ασχοληθεί με τις καταγγελίες των καταναλωτών, ή λόγω υπερβολικών απαιτήσεων των καταναλωτών. Για το 1,46% των καταγγελιών δεν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία της επίλυσης, η οποία συνεχίζεται το 2024.

Οι καταναλωτές – μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ. ωφελήθηκαν, με τη μεσολάβηση του ΚΕ.Π.ΚΑ., με το ποσό των 87.157.50 ευρώ. Αναλυτικά από:

• Αποζημιώσεις, για ελαττωματικά προϊόντα: 28.379,42 ευρώ
• Αποζημιώσεις, από παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας: 19.419,72 ευρώ
• Επιστροφές χρεώσεων από δημόσιες υπηρεσίες: 9.308,32 ευρώ
• Ακυρώσεις συμβάσεων πωλήσεων, από απόσταση: 7.267,36 ευρώ
• Επιστροφές χρεώσεων από χρηματοοικονομικές υπηρεσίες: 6.234,68 ευρώ
• Ακυρώσεις συμβολαίων ινστιτούτων αδυνατίσματος και γυμναστηρίων: 6.148 ευρώ
• Αποζημιώσεις, από τουριστικές υπηρεσίες: 5.390,40 ευρώ
• Επιστροφές χρεώσεων παρόχων τηλεπικοινωνιών: 2.658,1. ευρώ
• Αποζημιώσεις, από ασφαλιστικές υπηρεσίες: 2.000 ευρώ
• Επιστροφές χρεώσεων από υπηρεσίες ελεύθερων επαγγελματιών: 351,50 ευρώ

Γνωρίζουμε ότι ο αριθμός των καταγγελιών – παραπόνων θα μπορούσε να είναι μεγαλύτερος. Για αυτό, ζητούμε, από όλους τους καταναλωτές, όποτε συναντούν κάποιο πρόβλημα με τις αγορές ή συναλλαγές τους, να μη διστάζουν να επικοινωνούν, με το ΚΕ.Π.ΚΑ. Άλλωστε, όταν οι καταναλωτές ασκούν υπεύθυνη εποπτεία, στην αγορά και καταγγέλλουν «τα στραβά», στο ΚΕ.Π.ΚΑ., τα αποτελέσματα είναι θεαματικά. Ομως, το ΚΕ.Π.ΚΑ., για να επιλύσει τα προβλήματα των καταναλωτών και να συμβουλέψει όλους όσους το χρησιμοποιούν, χρειάζεται περισσότερα μέλη.

Εάν συνεχίσει η ίδια νοοτροπία να «θυμόμαστε» το ΚΕ.Π.ΚΑ. και να το χρησιμοποιούμε, μόνον όταν έχουμε πρόβλημα, χωρίς να γινόμαστε μέλη, σύντομα δε θα το βρίσκουμε.
Για καταγγελίες ή περισσότερες πληροφορίες, ας απευθυνθούμε στο ΚΕ.Π.ΚΑ.,
τηλ. 2310-233333, ώρες 09:00-14:30

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

spot_img

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ