Black Friday: Ο,τι λάμπει δεν είναι χρυσός – Ποιες οι παγίδες που πρέπει να αποφύγετε

ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ: 24 Νοεμβρίου 2020

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ: ΠΡΩΤΗΣΕΛΙΔΑ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ: , ,

Η 27η Νοεμβρίου ενδέχεται να δώσει ανάσα στην αγορά με την «Black Friday 2020», παρά το δεύτερο εθνικό lockdown που είναι σε ισχύ για τη νόσο COVID-19, ωστόσο υπάρχουν παγίδες που πρέπει να αποφευχθούν από τους καταναλωτές.
Ο χρόνος για την «Black Friday 2020» μετρά αντίστροφα, με πληθώρα καταστημάτων να κάνουν μεγάλες εκπτώσεις και προσφορές ακόμα και πολλές ημέρες πριν από την 27η Νοεμβρίου.
Ωστόσο, ό,τι λάμπει δεν είναι χρυσός, γι’ αυτό οι καταναλωτές πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί προκειμένου να αποφύγουν τυχόν παγίδες, μιας και η φετινή «Black Friday» θα γίνει εν μέσω δεύτερου εθνικού lockdown για τη νόσο COVID-19.
«Φωτιά» στα e-shops
Ο Στέλιος Πετρίδης, γενικός διευθυντής του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GR.EC.A), σε δηλώσεις του στο Sputnik, έκανε λόγο για τάση των καταναλωτών να εμπιστεύονται πλέον περισσότερο τα ηλεκτρονικά καταστήματα.
«Είδαμε πολύ γρήγορα ότι, τον περασμένο Μάρτιο, ο κλάδος των ηλεκτρονικών αγορών πήρε μια αναπάντεχη και βίαιη αύξηση. Ο κόσμος δεν μπορούσε εξ αντικειμένου να πηγαίνει στα καταστήματα, αφού αυτά έκλεισαν, αλλά ακόμα και όταν είχε την επιλογή να επισκεφτεί το κατάστημα, όπως, για παράδειγμα, τα σούπερ μάρκετ, και εκεί ακόμα έδειξε την προτίμησή του στα ηλεκτρονικά καταστήματα, ανάμεσα σε άλλα και για να αποφεύγει τον συνωστισμό και τις ουρές. Πρόκειται για μια τάση που υπήρχε, αλλά ο κορονοϊός την έβαλε βίαια στη ζωή μας και τελικά «έμεινε»».
Μεγάλες αλυσίδες στον χορό των εκπτώσεων
Τα καταστήματα με προϊόντα τεχνολογίας είναι αυτά που βρίσκονται, κατά κύριο λόγο, στο επίκεντρο του καταναλωτικού ενδιαφέροντος κατά την «Black Friday».
Μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων, όπως ο «Κωτσόβολος», άρχισαν τις εκπτώσεις και τις προσφορές ενόψει της «Black Friday» ακόμα και από την Πέμπτη (19/11), δηλαδή μια εβδομάδα νωρίτερα.
Για την «Black Friday» και την αυξημένη καταναλωτική κίνηση ετοιμάζονται και αλυσίδες με προϊόντα τεχνολογίας, που συνήθως βρίσκονται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος εκείνη την ημέρα, όπως είναι το «Πλαίσιο».
Στον «πυρετό» εκείνης της ημέρας κινείται και η αλυσίδα καταστημάτων «Γερμανός», που υπόσχεται μεγάλες εκπτώσεις.
Οδηγίες προστασίας
Στο πλαίσιο της εκπτωτικής ημέρας, η Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, έχει δώσει αναλυτικές οδηγίες στους καταναλωτές για το τι πρέπει να προσέξουν πριν προχωρήσουν στις αγορές τους.
Αναλυτικά καλεί τους πολίτες να προσέχουν τα εξής:
* Την ταυτότητα του προμηθευτή. Πρέπει να αναγράφεται η πλήρης εταιρική επωνυμία, τηλέφωνα επικοινωνίας, email, ταχυδρομική διεύθυνση, ΑΦΜ και αριθμός ΓΕΜΗ.
* Τα κύρια χαρακτηριστικά του προϊόντος.
* Η συνολική τιμή, στην οποία συμπεριλαμβάνονται φόροι, επιβαρύνσεις, έξοδα αποστολής, τυχόν έξοδα επιστροφής και άλλα.
* Η τιμή, να καλείστε να πληρώνετε αυτή που αναγράφεται στην ιστοσελίδα.
* Προϊόντα που πωλούνται σε εξαιρετικά χαμηλή τιμή απαιτούν ιδιαίτερη προσοχή. Πρέπει, μάλιστα, να αποφεύγονται οι προσφορές που εμφανίζονται σε αναδυόμενα παράθυρα, αν προέρχονται από άγνωστους ιστότοπους.
Προσοχή, επίσης, πρέπει να δείχνουν:
* Σε διαθεσιμότητα, τρόπο πληρωμής και αποστολή του προϊόντος. Οι συναλλαγές μέσω πιστωτικής και χρεωστικής δίνουν περισσότερες δικλείδες ασφαλείας για τον καταναλωτή σε περίπτωση που η επιχείρηση δεν παραδώσει το προϊόν, έναντι της κατάθεσης σε τραπεζικό λογαριασμό.
* Το δικαίωμα αναιτιολόγητης, αζήμιας υπαναχώρησης και επιστροφής του προϊόντος σε μία περίοδο 14 ημέρων από την ημέρα της παραλαβής. Προσοχή απαιτείται στην πολιτική επιστροφής των προϊόντων.
* Τις πληροφορίες ασφαλείας του εκάστοτε ιστότοπου. Σημαντική είναι η εμφάνιση εικονιδίου ασφάλειας – πρόκειται για μία κλειδαριά πάνω αριστερά στον browser και το να ξεκινά η ηλεκτρονική διεύθυνση με το «https://».
Η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή συνιστά στους αγοραστές, επίσης, να:
* Μην παρέχουν προσωπικά δεδομένα αν δεν είναι απολύτως βέβαιοι για την ασφάλεια.
* Αγνοήσουν τις προσφορές που εμφανίζονται στην ανεπιθύμητη αλληλογραφία τους.
* Προτιμούν συναλλαγές με ηλεκτρονικά καταστήματα τα οποία γνωρίζουν.
* Διερευνούν άγνωστα ηλεκτρονικά καταστήματα από τα οποία επιθυμούν να προμηθευτούν κάποιο προϊόν.
* Κρατούν αρχείο με τις συναλλαγές τους.
Οποιος επιθυμεί να προχωρήσει σε καταγγελία, μπορεί να απευθυνθεί στην τηλεφωνική γραμμή Καταναλωτή 1520 της Γενικής Διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή ή να υποβάλει καταγγελία μέσω της σχετικής φόρμας στο www.mindev.gov.gr ή μέσω ηλεκτρονικό μήνυμα στη διεύθυνση 1520@efpolis.gr.
Πηγή: Sputniknews