17.9 C
Athens
Δευτέρα, 29 Απριλίου, 2024
spot_img
ΑρχικήΠΡΑΣΙΝΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΕΛΠΕ: Μαθητές από την Αρτα χτίζουν Γέφυρες με την Ευρώπη

ΕΛΠΕ: Μαθητές από την Αρτα χτίζουν Γέφυρες με την Ευρώπη

Με μεγάλη επιτυχία και συμμετοχή ολοκληρώθηκε ο εκπαιδευτικός διαγωνισμός με επίκεντρο τη διάχυση των 17 Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ, που διοργάνωσε ο Ομιλος ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ σε συνεργασία με την Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία ΑΓΟΝΗ ΓΡΑΜΜΗ ΓΟΝΙΜΗ.
Το θέμα του διαγωνισμού ήταν «Αναπτύσσω μια δράση η οποία συνδυάζει έναν ή περισσότερους από τους 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης, με άξονες την καινοτομία και την εφαρμοσιμότητα της ιδέας στην καθημερινότητα» και στόχο είχε την ευαισθητοποίηση των μαθητών για τα περιβαλλοντικά και κοινωνικά θέματα που απασχολούν τον σύγχρονο κόσμο, την αναζήτηση βιώσιμων πρακτικών, καθώς και την ανάληψη δράσης για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων του τόπου τους. Η καινοτομία της δράσης που επέλεξαν οι μαθητές, η ανάπτυξη και διατύπωση της ιδέας τους, η παρουσίασή της μέσω διαδικτυακών συνεντεύξεων, καθώς και η δυνατότητα πρακτικής εφαρμογής – υλοποίησης του στόχου, αποτέλεσαν τα κριτήρια βάσει των οποίων η επιτροπή αξιολόγησε τις ομάδες που συμμετείχαν στον διαγωνισμό.
Την θέση στο διαγωνισμό κέρδισε η ομάδα «ΓΕΦΥΡΟ…ΠΟΙΗΤΕΣ» αποτελούμενη από 9 μαθητές της Α’ Λυκείου του 4ου Γενικού Ενιαίου Λυκείου Αρτας, η οποία εργάστηκε πάνω στον Στόχο 11 των ΣΒΑ του ΟΗΕ – «Βιώσιμες Πόλεις και Κοινότητες» και παρουσίασε τις ιδέες της για τον Αραχθο ποταμό και τον τρόπο που αυτός θα αποτελέσει το εφαλτήριο για την ανάπτυξη της Αρτας σε μια πόλη ασφαλή και βιώσιμη χωρίς αποκλεισμούς. Οι μαθητές, ορμώμενοι από την αγάπη τους για την ιστορία, τη φυσική ομορφιά, την πολιτιστική κληρονομιά και το μέλλον της Αρτας, «χάραξαν» ένα μονοπάτι κατά μήκος του ποταμού που καταλήγει στο θρυλικό γεφύρι. Καθ’ όλη τη διαδρομή, παρατηρώντας τον περιβάλλοντα χώρο, εντόπισαν και κατέγραψαν κομβικά σημεία στα οποία δύναται να αναπτυχθούν αθλητικές, πολιτιστικές, περιβαλλοντικές κ.ά. δραστηριότητες. Στη συνέχεια τις αναπαρέστησαν προκειμένου να ελέγξουν τη λειτουργικότητά τους, δημιουργώντας έτσι μια διαδρομή που προσφέρεται για πεζοπορία, ποδηλατοδρομία, αναψυχή και ψυχαγωγία.
Συνολικά στον διαγωνισμό συμμετείχαν 22 ομάδες μαθητών από σχολεία της Περιφέρειας. Το βραβείο για τη νικήτρια ομάδα ήταν ένα τριήμερο ταξίδι στις Βρυξέλλες, όπου μαθητές και εκπαιδευτικοί – συνοδοί επισκέφτηκαν μνημεία και αξιοθέατα της πόλης, το Ευρωκοινοβούλιο και την έδρα της Ευρωπαϊκής Ενωσης, ενώ είχαν συνάντηση με τον Ευρωπαίο Επίτροπο Μετανάστευσης, Εσωτερικών Υποθέσεων και Ιθαγένειας, Δημήτρη Αβραμόπουλο, καθώς και τον Υπεύθυνο Επικοινωνίας για Ελλάδα και Κύπρο του Περιφερειακού Κέντρου Πληροφόρησης του ΟΗΕ, Δ. Φατούρο, στους οποίους και παρουσίασαν τις ιδέες τους για τη βιώσιμη ανάπτυξη.
Η εκπαιδευτική βαλίτσα
Παράλληλα, τους δόθηκε η δυνατότητα να γνωρίσουν την Εκπαιδευτική Βαλίτσα των 17 Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ. Ενα διαδραστικό παιχνίδι που δημιουργήθηκε από εξειδικευμένους εκπαιδευτικούς με χορηγία του Ομίλου ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ, το οποίο θα ταξιδέψει την επόμενη σχολική χρονιά σε πολλά σχολεία της Ελλάδας. Η πρώτη παρουσίαση του καινοτόμου εκπαιδευτικού εργαλείου έγινε στο Ευρωπαϊκό Σχολείο και στο Κεστεκίδειο Ελληνικό Σχολείο στις Βρυξέλες. Οι μαθητές και το εκπαιδευτικό προσωπικό των σχολείων υποδέχθηκαν τους μαθητές από την Αρτα, έπαιξαν από κοινού το εκπαιδευτικό παιχνίδι, αντάλλαξαν ιδέες για εφαρμόσιμες πρακτικές υλοποίησης των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης και δημιούργησαν δεσμούς φιλίας.
Το πρόγραμμα τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Ερευνας και Θρησκευμάτων και την υποστήριξη του Περιφερειακού Κέντρου Πληροφόρησης του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών.

Στιγμιότυπο από την επίσκεψη των μαθητών και των συνοδών τους στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

spot_img

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ