13.1 C
Athens
Πέμπτη, 1 Δεκεμβρίου, 2022
spot_img
ΑρχικήΕΛΛΑΔΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣτοχευμένες ενέργειες μπορούν να φέρουν περισσότερους από 250.000 Κινέζους τουρίστες στην Ελλάδα...

Στοχευμένες ενέργειες μπορούν να φέρουν περισσότερους από 250.000 Κινέζους τουρίστες στην Ελλάδα το 2020

ECON 3

Αγαπούν την Ελλάδα αλλά Θα μπορούσαν να είναι περισσότεροι αυτοί που την επισκέπτονται. Από τους 10 εκατομμύρια Κινέζους που ταξίδεψαν στην Ευρώπη το 2016, στο αεροδρόμιο της Αθήνας κατέφθασαν μόνο 50.000, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και του «Ελ. Βενιζέλος». «Αριθμός μικρός, παρά τη μεγάλη δημοφιλία που απολαμβάνει η Ελλάδα στην Κίνα», αναφέρει ο σύμβουλος του γενικού γραμματέα του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού ΟΗΕ (UNWTO), Γιώργος Δρακόπουλος.
Κι όμως, σύμφωνα με τον κ. Δρακόπουλο, ο αριθμός αυτός μπορεί, μία τριετία μετά, να ξεπεράσει τις 250.000.
«Ως κύρια αιτία για τη χαμηλή αυτή επίδοση αναφέρεται συνήθως η έλλειψη απευθείας αεροπορικής σύνδεσης μεταξύ Κίνας – Ελλάδας. Ομως, καμία αεροπορική εταιρεία δεν πρόκειται να βάλει πτήση εάν δεν αισθανθεί και βεβαιωθεί ότι υπάρχει ικανή ζήτηση από κάποια πόλη της Κίνας προς την Ελλάδα. Η ζήτηση αυτή δεν πρόκειται να δημιουργηθεί από μόνη της και θα προκύψει μόνο μέσα από συντονισμένες ενέργειες της ελληνικής πλευράς. Με άλλα λόγια, με ένα ολοκληρωμένο σχέδιο μάρκετινγκ διάρκειας όχι μικρότερης των τριών ετών», σημειώνει.
Ο κ. Δρακόπουλος επισημαίνει ότι το άνοιγμα σε νέες αγορές είναι πολύ σημαντικό και ότι η Ελλάδα δεν πρέπει να εξαρτάται μόνο από συγκεκριμένες αγορές για να μπορεί να απορροφά τις επιπτώσεις εξωγενών παραγόντων στη διεθνή τουριστική ζήτηση.
Από την άλλη μεριά, η κινεζική αγορά, δηλαδή ο εξερχόμενος από την Κίνα τουρισμός, αναπτύσσεται πολύ δυναμικά, καθώς η εκτίμηση για το 2025 είναι ότι θα επισκεφθούν την Ευρώπη 23 εκατομμύρια Κινέζοι, σύμφωνα με τον κ. Δρακόπουλο.
«Ενα πολύ σημαντικό ποιοτικό χαρακτηριστικό, που αξίζει να αναφέρουμε είναι πως οι Κινέζοι ταξιδιώτες δαπανούν πολλά χρήματα στα ταξίδια τους. Οποια χώρα – τουριστικός προορισμός προετοιμαστεί κατάλληλα και τοποθετηθεί έγκαιρα στην κινεζική αγορά, θα αντλήσει και τα περισσότερα οφέλη στο μέλλον», τονίζει.
«Το πρώτο σημείο εισόδου προφανώς είναι η Αθήνα, με τη Σαντορίνη και τη Μύκονο να απολαμβάνουν ήδη υψηλά ποσοστά δημοφιλίας και με συνέχεια και συνέπεια σε επίπεδο μάρκετινγκ η Κρήτη, η Ρόδος τα Ιόνια νησιά, θα μπορούν να αποτελέσουν μελλοντικούς πόλους έλξης Κινέζων τουριστών. Επίσης, και με λιγότερο κόπο η Αρχαία Ολυμπία», προσθέτει.
Λίγο ζεστό νερό και «ξυλάκια»
«Μπορεί να φαίνεται παράξενο αλλά όσο ασυνήθιστο είναι για εμάς να τρώμε με ξυλάκια (chopsticks) τόσο δύσκολο είναι και για τους Κινέζους να τρώνε με μαχαιροπίρουνα. Οσο μας αρέσει να πίνουμε παγωμένο νερό ή μπύρα, τόσο αρέσει στους Κινέζους να πίνουν ζεστό νερό, όχι μόνο το χειμώνα αλλά και το καλοκαίρι. Γιατί λοιπόν να μην τους διευκολύνουμε καλύπτοντας κάποιες από τις βασικές τους συνήθειες;» σημειώνει χαρακτηριστικά ο κ. Δρακόπουλος.
Πώς λοιπόν, μπορεί η Ελλάδα να αντλήσει μέρος της κινέζικης τουριστικής αγοράς; Με ενδεδειγμένες κινήσεις που πρέπει να γίνουν σε δύο επίπεδα ταυτόχρονα εκτιμά ο κ. Δρακόπουλος. «Κατά πρώτον οι ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις πρέπει να προετοιμαστούν για να υποδεχθούν Κινέζους τουρίστες. Χρειάζεται τουλάχιστον μια βασική εκπαίδευση για τα χαρακτηριστικά και τις ανάγκες των Κινέζων τουριστών, ενώ χρήσιμη θα ήταν και μια πιστοποίηση από την αρμόδια τουριστική αρχή της Κίνας ότι πρόκειται για μια «φιλική προς την Κίνα» ξενοδοχειακή μονάδα ή επιχείρηση», εξηγεί ο κ. Δρακόπουλος και προσθέτει: «Χρειάζεται επίσης να δημιουργηθούν βασικές υποδομές μάρκετινγκ, όπως ιστοσελίδες (website) στα κινέζικα φιλοξενούμενα στην Κίνα, πληροφοριακό υλικό – μπροσούρες, οδηγοί αγορών, μενού και διάφορα άλλα – στην κινέζικη γλώσσα αλλά και δημιουργία λογαριασμών στα κινέζικα social media».
«Δεύτερον, απαιτείται μια συντονισμένη καμπάνια awareness, επιλογή πόλης ή περιοχής στόχου, ανάπτυξη σχέσεων (Β2Β) με την τουριστική βιομηχανία της Κίνας και κατάλληλη χρήση των διαμορφωτών γνώμης, μαζί με στοχευμένη διαφήμιση, η οποία θα προκύψει μετά από τη μελέτη και τμηματοποίηση της αγοράς» συμπληρώνει ο κ. Δρακόπουλος.
Υπενθυμίζει, ότι η Ευρωπαϊκή Ενωση έχει ανακηρύξει το 2018 ως Ετος Τουρισμού Ευρωπαϊκής Ενωσης – Κίνας και με αφορμή αυτό έχει ήδη ανακοινώσει μια σειρά δράσεων, στις οποίες,, όπως αναφέρει, είναι σημαντικό να μετέχει και η χώρα μας.
Ο κ. Δρακόπουλος βρέθηκε στη Θεσσαλονίκη ως διοργανωτής και κεντρικός ομιλητής του σεμιναρίου «Chinese Tourist Welcome», που απευθύνεται σε φορείς κι επιχειρήσεις του τουρισμού για την προσέγγιση και διείσδυση στην κινέζικη τουριστική αγορά.
Νικόλ Καζαντζίδου

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

spot_img

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ