14.4 C
Athens
Σάββατο, 20 Απριλίου, 2024
spot_img
ΑρχικήΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣΕντός του πρώτου τριμήνου 2017 το πληροφοριακό σύστημα για εξαγωγικές επιχειρήσεις και...

Εντός του πρώτου τριμήνου 2017 το πληροφοριακό σύστημα για εξαγωγικές επιχειρήσεις και διαδικτυακή πύλη μέσω Helpdesk Εξωστρέφειας

ECON 3

Δημιουργείται πληροφοριακό σύστημα και διαδικτυακή πύλη εξωστρέφειας και αναβαθμίζονται οι υπηρεσίες μέσω Helpdesk Εξωστρέφειας.
Η πρόσκληση προς δικαιούχους, από το υπουργείο Εξωτερικών και το Enterprise Greece, καθώς και η ένταξη της σχετικής πράξης έχει υπολογιστεί μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2017.
Η δράση εντάσσεται στα μέτρα για την προώθηση των εξαγωγών, που εγκρίθηκαν από την Διυπουργική Επιτροπή Εξωστρέφειας.
Σημειώνεται ότι η πρόσβαση σε πληροφόρηση επιτρέπει στην επιχείρηση να πραγματοποιεί ανάλυση περιβάλλοντος (SWOT), τόσο για την καλύτερη κατανόηση των εξαγωγικών δυνατοτήτων της στις δυνητικές αγορές, όσο και για τη διαμόρφωση της κατάλληλης στρατηγικής εισόδου της σε αυτές.
Με έμφαση στη συλλογή, αξιοποίηση και διάχυση της πληροφορίας που απαιτείται τόσο σε επίπεδο πολιτείας όσο και επιχείρησης για τη χάραξη και υλοποίηση επιτυχούς εξαγωγικής πολιτικής, σχεδιάζονται οι ακόλουθες (υπο)δράσεις προτεραιότητας:
1. Δημιουργία πληροφοριακού συστήματος και διαδικτυακής πύλης εξωστρέφειας. Στόχος είναι να αποτελεί βασικό εργαλείο για τη λήψη αποφάσεων σε επίπεδο πολιτείας και επιχείρησης. Θα περιλαμβάνει την καταγραφή κάθε απαραίτητης για την εξαγωγική πολιτική πληροφορίας, την αναζήτηση και συλλογή της από εναλλακτικές πηγές και την καταχώρηση και συγκέντρωσή της σε ένα πληροφοριακό σύστημα που θα απολήγει σε μία δυναμική, διαδικτυακή πύλη ενημέρωσης.
Πρόκειται για ένα πληροφοριακό σύστημα που:
* θα αποτελεί «κέντρο γνώσης» το οποίο θα περιλαμβάνει βάσεις δεδομένων που θα παρέχουν πληροφορίες για κάθε πτυχή που έμμεσα ή άμεσα επηρεάζει τη λήψη αποφάσεων στο πλαίσιο της εξαγωγικής πολιτικής,
* θα κάνει χρήση εργαλείων επιχειρησιακής ευφυΐας (Business Intelligence) για τη διαχείριση, παρουσίαση και ανάλυση των δεδομένων με στόχο τη διευκόλυνση της έγκαιρης, έγκυρης και αποτελεσματικής λήψης αποφάσεων,
* θα αποτελεί πύλη ενημέρωσης για τον υπάρχοντα και δυνητικό εξαγωγέα με τρόπο διαδραστικό και με δυνατότητα χρήσης πολυμέσων, για θέματα όπως εξαγωγικές διαδικασίες, προετοιμασία συμμετοχής σε διεθνείς εκθέσεις, επιχειρηματικές αποστολές κ.λπ., εκπαιδευτικό υλικό κ.λπ.
Ειδικότερα, θα βασίζεται σε δύο πυλώνες:
A. Αποτύπωση εσωτερικού περιβάλλοντος: Αφορά την ανάπτυξη ενός πληροφοριακού συστήματος από τον οργανισμό Enterprise Greece που θα αποσκοπεί στην πλήρη και αναλυτική καταγραφή του παραγωγικού εξαγωγικού και εν δυνάμει εξαγωγικού δυναμικού της χώρας, μέσω προκαθορισμένου μεθοδολογικού πλαισίου. Εκτός από την καταγραφή θα παρουσιάζεται η δυναμική και οι προοπτικές των κλάδων και των προϊόντων/υπηρεσιών. Επιπλέον, θα συμπεριληφθούν στατιστικά στοιχεία για τις ελληνικές εξαγωγές σε βάθος χρόνου με ανάλυσή τους ανά κατηγορία, κλάδο, προϊόν, χώρα και γεωγραφική περιφέρεια προορισμού.
Τέλος, έμφαση θα δοθεί στην καταγραφή και παρουσίαση των υφιστάμενων εργαλείων της πολιτείας για την ενίσχυση της εξωστρεφούς επιχειρηματικότητας μέσω επιχορηγήσεων και εισπρακτέων ενισχύσεων από τα διαρθρωτικά ταμεία της ΕΕ, αλλά και μέσω χρηματοδοτικών εργαλείων από άλλους φορείς.
Β. Αποτύπωση διεθνούς περιβάλλοντος: Αφορά στην αναβάθμιση της υπάρχουσας διαδικτυακής πύλης Agora του υπουργείου Εξωτερικών και τον εμπλουτισμό της με περισσότερες δυνατότητες / εφαρμογές (σύμφωνα με ολοκληρωμένη πρόταση που θα καταθέσει προς χρηματοδότηση το εν λόγω υπουργείο).
Ουσιώδες στοιχείο του έργου θα αποτελέσει η εξασφάλιση της διαλειτουργικότητας / διασύνδεσης των δυο παραπάνω πυλώνων, όπως και η δυνατότητα προβολής τους σε ενιαίο περιβάλλον, υπό τη μορφή διαδικτυακής πύλης ενημέρωσης.
2. Υπηρεσία Helpdesk Εξωστρέφειας
Αφορά στη δημιουργία μιας δομής, εντός του Enterprise Greece, για την περαιτέρω αξιοποίηση των διατιθέμενων πληροφοριών μέσω της παραπάνω διαδικτυακής πύλης, αλλά και την υποστήριξη των εξαγωγικών και των εν δυνάμει εξαγωγικών επιχειρήσεων μέσω εναλλακτικών καναλιών (τηλέφωνο, email, κ.λπ.). Το Helpdesk θα στελεχωθεί με έμπειρο προσωπικό και θα έχει σταθερή συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς, μέσω καθορισμένων σημείων επαφής. Η υπηρεσία θα μεριμνά για τη διαχείριση των αιτημάτων των ενδιαφερομένων, από την υποβολή ενός αιτήματος, την ανταπόκριση της υπηρεσίας, αλλά και την παρακολούθηση της αποτελεσματικότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών (μέσω του CRMS που θα υλοποιηθεί στο πλαίσιο του Υποέργου 1).
Η πληροφορία που θα συλλέγεται και θα αξιοποιείται για τον εμπλουτισμό του περιεχομένου της διαδικτυακής πύλης, αλλά και για την περαιτέρω επεξεργασία για την ανατροφοδότηση της λειτουργίας της υπηρεσίας και της διαδικασίας λήψης τεκμηριωμένων αποφάσεων στον τομέα της πολιτικής εξαγωγών. Παράλληλα, η ανατροφοδότηση του συστήματος θα συμβάλλει στην αξιολόγηση όσον αφορά την επάρκεια, την ανάδειξη πεδίων που δεν καλύπτονται, τη χρηστικότητα και την εξυπηρέτηση των ενδιαφερομένων, με στόχο την λήψη διορθωτικών μέτρων για τη βελτιστοποίηση των παρεχόμενων υπηρεσιών.
Σημειώνεται ότι ο ενδεικτικός προϋπολογισμός της δράσης ανέρχεται σε 1.400.000 ευρώ (δημόσια δαπάνη).
Πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

spot_img

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ