20.2 C
Athens
Τρίτη, 30 Απριλίου, 2024
spot_img
ΑρχικήOIKONOMIAΟ Πειραιάς και το λιμάνι του χρειάζονται ηλεκτρονική διακυβέρνηση

Ο Πειραιάς και το λιμάνι του χρειάζονται ηλεκτρονική διακυβέρνηση

Β. Κορκίδης: «Προσπάθεια του ΕΒΕΠ είναι να εξαπλωθεί ο πλούτος του στην πόλη»

Για τις αναπτυξιακές προοπτικές του λιμανιού του Πειραιά και το Master Plan του ΟΛΠ Α.Ε., καθώς και για την αναβάθμιση της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης στην Ελλάδα συζήτησαν την Δευτέρα, στην τακτική τους συνεδρίαση, τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς.
Οπως διαπιστώθηκε, στο ζήτημα της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, αλλά και γενικότερα σε θέματα ψηφιακής ανάπτυξης, η Ελλάδα είναι αρκετά πίσω από τις υπόλοιπες χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης, ενώ έγινε και αναφορά στα ευρήματα της νέας έρευνας της «διαΝΕΟσις» για την ηλεκτρονική διακυβέρνηση στην Ελλάδα. Σε αυτήν παρουσιάζεται μία λίστα με 6 βασικές προτεραιότητες και 14 προτάσεις για συγκεκριμένες δράσεις, μεταξύ των οποίων: η θέσπιση ψηφιακού δελτίου ταυτότητας, η θεσμοθέτηση μητρώου συναλλασσομένων με το Δημόσιο, η απλοποίηση και κωδικοποίηση της νομοθεσίας, το ενιαίο Ηλεκτρονικό Σύστημα για Εναρξη Επιχειρηματικής Δραστηριότητας, ο Συνοπτικός Ηλεκτρονικός Φάκελος Υγείας (ΣΗΦΥ) σε εθνικό επίπεδο, το ηλεκτρονικό εισιτήριο για χώρους τουριστικού ενδιαφέροντος κ.α.
Κατά την συνεδρίαση του ΕΒΕΠ, το παρόν έδωσε και ο πρώην πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Λασιθίου και τομεάρχης Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης, ο οποίος ανέφερε ότι η ναυτιλία μπορεί να αποτελέσει δύναμη στρατηγικής ισχύος για την Ελλάδα, αφού ο συγκεκριμένος τομέας πρωτοπορεί σε παγκόσμιο επίπεδο και τώρα, με την επένδυση της ΟΛΠ Α.Ε., πρωτοπορεί και στη διαχείριση των λιμένων. «Προσωπικά, πιστεύω ότι το λιμάνι και η πόλη πρέπει να έχουν μία σχέση καλής και αμφίδρομης επικοινωνίας, ενώ καθοριστικό ρόλο παίζει και το όφελος που θα έχουν οι τοπικοί δήμοι. Για να βελτιωθεί η ανταγωνιστικότητα της ελληνικής Ναυτιλίας, θα πρέπει να αναλάβουμε πρωτοβουλίες που θα δημιουργήσουν συνέργειες, τόσο στο εσωτερικό, όσο και στο εξωτερικό», επεσήμανε ο κ. Πλακιωτάκης.
Ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς, Βασίλης Κορκίδης, ανέφερε πως το λιμάνι του Πειραιά γιγαντώνεται, εξοπλίζεται και η προσπάθεια του ΕΒΕΠ είναι να εξαπλωθεί ο πλούτος του στην πόλη. «Βρισκόμαστε στη νέα εποχή ελλιμενισμού πλοίων χωρητικότητας 20.000 TEUs στο λιμάνι Πειραιά, γεγονός που σημαίνει πως όποιο πλοίο περνάει από το Σουέζ, μπορεί να έρθει και στον Πειραιά. Οπωσδήποτε, είναι θετική η άφιξη της νέας πλωτής δεξαμενής στον Πειραιά, καθώς προσδοκούμε, με τη χρήση όλων των δεξαμενών, να εξυπηρετούνται 350-450 πλοία ετησίως. Μεγάλο βήμα θα είναι και το ξεκαθάρισμα με τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Στόχος μας είναι και με την ίδρυση του πρώτου ελληνικού ναυτιλιακού Cluster, «Μaritime Hellas», να βοηθήσουμε την επιχειρηματικότητα να ακολουθήσει τη ραγδαία εξέλιξη του λιμανιού», επεσήμανε ο κ. Κορκίδης.
Οσον αφορά στο θέμα της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης και ψηφιακής ανάπτυξης, τόνισε πως, βρίσκεται ψηλά στις προτεραιότητες της διοίκησης του Επιμελητηρίου, ιδιαίτερα στο κομμάτι της αδειοδότησης των επιχειρήσεων και της «Υπηρεσίας Μιας Στάσης». Το παρόν στη Συνεδρίαση έδωσε και ο Αντιπεριφερειάρχης Πειραιά, Γιώργος Γαβρίλης, ο οποίος, αφού παρουσίασε τα αρνητικά και τα θετικά στοιχεία της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά, ανέπτυξε τις απόψεις της Περιφέρειας, τόσο για το Master Plan της ΟΛΠ Α.Ε., όσο και για την ΟΧΕ του Δήμου Πειραιά.
Πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

spot_img

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ