Το συνταρακτικό «Βαμμένο Πουλί» και ακόμη δέκα ταινίες στις κινηματογραφικές αίθουσες

ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ: 5 Μαρτίου 2020

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ: ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ: , ,

Ενα απ’ τα καλύτερα κινηματογραφικά επταήμερα ξεκινά την Πέμπτη, καθώς οι εταιρίες διανομής θέλοντας να ξορκίσουν τον κοροναϊό ρίχνουν στη μάχη έντεκα ταινίες, που καλύπτουν σχεδόν όλα τα γούστα.
Ανάμεσά τους το συνταρακτικό δράμα «Το Βαμμένο Πουλί», που ίσως σοκάρει κάποιους θεατές, το πολυσήμαντο οικολογικό δικαστικό θρίλερ «Σκοτεινά Νερά», με τον Μαρκ Ράφαλο, το εξαιρετικό ιρανικό θρίλερ «Ο Φύλακας», η μαύρη κωμωδία του Γιάννη Οικονομίδη «Η Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς», αλλά και το τελευταίο animation της Pixar «Φύγαμε».
«Το Βαμμένο Πουλί» («Τhe Painted Bird») Δραματική ταινία, τσέχικης (ουκρανικής και σλοβακικής) παραγωγής του 2019, σε σκηνοθεσία Βάκλαβ Μαρχούλ, με τους Πέτρ Κοτλάρ, Χάρβεϊ Καϊτέλ, Ούντο Κίερ, Στέλαν Σκάσγκαρντ, Μπάρι Πέπερ, Τζούλιαν Σαντς κ.ά.
Συνταρακτική ιστορία, σε ασπρόμαυρο. Δικαιολογημένα. Δεν είναι απλώς ένα δράμα, αλλά ένα κατάμαυρο δράμα, αδυσώπητο, με εικόνες βγαλμένες από την Κόλαση του Δάντη. Πρόκειται για τη μεταφορά του ομώνυμου βιβλίου του Γέρζι Κοζίνσκι, ενός εξόριστου στις ΗΠΑ Πολωνοεβραίου συγγραφέα, σύγχρονου και φίλου του Ρομάν Πολάνσκι. Ενός βιβλίου, που όταν δημοσιεύτηκε προκάλεσε πάταγο και τρομερές αντιδράσεις (απαγορεύτηκε στην Πολωνία). Προκλήθηκε σκάνδαλο, ο συγγραφέας και η οικογένειά του ταλαιπωρήθηκαν αφάνταστα. Ο ίδιος προσπάθησε να μαλακώσει τις αντιδράσεις, αλλά στο τέλος, δεν άντεξε και επιβαρυμένος από τα παιδικά τραύματά του, αυτοκτόνησε.
Η ιστορία της ταινίας αφορά ένα παιδί, που δεν μιλά, δεν αποκαλύπτεται, έχει ξεμείνει μόνο του και ξεκινά μία Οδύσσεια επιβίωσης στην πολωνική ύπαιθρο, όπου του συμβαίνουν μόνο τα χειρότερα. Η ταινία, που χωρίζεται σε κεφάλαια, από την πρώτη της σκηνή δίνει το στίγμα της και προετοιμάζει -αν μπορεί να γίνει ποτέ αυτό- το θεατή τι τον περιμένει. Οι συνθήκες που αντιμετωπίζει ο μικρός δεν είναι απλώς αντίξοες, αλλά μοιάζουν με μία αθεράπευτη κατάρα, μια διαδρομή φρίκης χωρίς έλεος. Κάθε κεφάλαιο και ένα χτύπημα στο στομάχι, μία κινηματογραφική εμπειρία, που δύσκολα μπορεί να περιγραφεί.

Φωτογραφία ΑΠΕ-ΜΠΕ