Σύντομα το ταξίδι Αθήνα – Θεσσαλονίκη θα διαρκεί 3 ώρες και 15 λεπτά

ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ: 15 Μαΐου 2019

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ: ΠΡΩΤΗΣΕΛΙΔΑ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ: ,

Πρόβα τζενεράλε του δρομολογίου με ηλεκτροκίνητο συρμό

Γενική πρόβα έκανε σήμερα (σ.σ. Τετάρτη) ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρήστος Σπίρτζης, στο ειδικό σιδηροδρομικό δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη με ηλεκτροκίνητο συρμό, παρουσία δημοσιογράφων.
Σε τρεις ώρες κι ένα τέταρτο θα καλύπτει τη διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη, στο τέλος του χρόνου, το νέο υπερσύγχρονο ηλεκτροκίνητο τρένο που θα δρομολογηθεί από την ερχόμενη Δευτέρα το πρωί, δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, που συμμετείχε στο πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιό του, συνοδευόμενος από τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Θάνο Βούρδα και τις Διοικήσεις του ΟΣΕ, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της ΕΕΣΣΤΥ, της ΓΑΙΑΟΣΕ, της ΕΡΓΟΣΕ, της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων και ολόκληρη τη σιδηροδρομική οικογένεια.


Ο κ. Σπίρτζης χαρακτήρισε τη σημερινή ημέρα ιστορική και μίλησε για «μία νέα εποχή και νέους ορίζοντες για τον Ελληνικό Σιδηρόδρομο που άνοιξε η κυβέρνηση του Αλέξη Τσίπρα, καθώς αυτή η κυβέρνηση μετά από 40 χρόνια ολοκλήρωσε την ηλεκτροκίνηση της γραμμής από Αθήνα μέχρι Θεσσαλονίκη και την κατασκευή διπλής σιδηροδρομικής γραμμής μήκους 450 χλμ.


«Σήμερα ο Ελληνικός Σιδηρόδρομος ξαναγράφει την ιστορία του» τόνισε ο κ. Σπίρτζης.
Σύμφωνα με δηλώσεις του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, το 2015 παραλάβαμε ένα παγωμένο εργοτάξιο, με παρατημένα υλικά και δικαστική διαμάχη μεταξύ αναδόχου και δημοσίου.


Πρόθεση του υπουργείου είναι να δημιουργηθεί ο μεγαλύτερος σταθμός στη χώρα, με προϋπολογισμό 80 εκατ. ευρώ και ολοκλήρωση σε 3 χρόνια. Επίσης, να υπάρχουν νέες αποβάθρες σε όλο το σιδηροδρομικό δίκτυο και να γίνει σύνδεση με το Μετρό.
Η σήμανση παραδόθηκε το 2001, αλλά τα επόμενα χρόνια απαξιώθηκε και λεηλατήθηκε.


Η διπλή σιδηροδρομική σύνδεση Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Εύζωνες ξεκίνησε τη 10ετια του ‘80.
Με την ολοκλήρωση του σιδηροδρομικού δίκτυο Πειραιάς – Αεροδρόμιο θα γίνει αναδιάρθρωση των γραμμών στην Αττική, ώστε οι πολίτες να εξυπηρετούνται μέσω Μετρό και προαστιακού.
Ακόμη, πρόθεση του υπουργείου είναι το δρομολόγιο Αθήνα – Χαλκίδα να γίνεται ανά μισάωρο.


Παράλληλα, ο κ. Σπίρτζης δήλωσε ότι υπήρχε κλεμμένο ηλεκτρονικό και ηλεκτρολογικό υλικό που βρέθηκε μέσα σε μια εβδομάδα. Ακόμη, υπήρχε εγκατάλειψη του δικτύου σε κακή κατάσταση, καθώς και θέματα με κρατικές ενισχύσεις ύψους 14 δισ. ευρώ.
Εχει ολοκληρωθεί η υπογειοποίηση στα Σεπόλια, μήκους 2,8 χλμ., με 4 γραμμές, χώρο πρασίνου και πάρκο, καθώς και η υπογειοποίηση των γραμμών ΣΚΑ μέχρι Αχαρνές, μήκους 800 μ.


Στη συνέχεια ο υπουργός δήλωσε ότι θα υπάρξουν 4 γραμμές σε διάφορα σημεία του δικτύου Αθήνα – Θεσσαλονίκη, με πρώτη την Οινόη. Ακόμη, θα δημιουργηθούν δύο νέοι σταθμοί Προαστιακού στο Κρυονέρι και το Γέρακα.
Για την υλοποίηση του έργου Αθήνα – Θεσσαλονίκη δημιουργήθηκε μια μεγάλη γέφυρα στην Εκάρα Δομοκού, με πολλές δυσκολίες που ευτυχώς ξεπεράστηκαν.


Στόχος είναι μέσα στο καλοκαίρι θα ολοκληρωθεί η σήμανση για το σιδηροδρομικό δίκτυο μέχρι την Οινόη και μέχρι τέλος του έτους για όλο το δίκτυο. Επίσης, μέχρι τέλος του έτους θα υπάρχει τεχνολογία GSMR και τηλεδιοίκηση σε ολόκληρο το σιδηροδρομικό δίκτυο.


Τέλος, όταν ολοκληρωθούν τα έργα θα είναι εφικτή η σύνδεση Αθήνα – Θεσσαλονίκη, με το γρήγορο τρένο, σε 3 ώρες και 15 λεπτά. Τώρα τα όρια ταχύτητας είναι από Αθήνα – Οινόη 120 χλμ., Οινόη – Τιθορέα 160 χλμ. και Τιθορέα – Δομοκός 220 χλμ.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *