Ολοκληρώθηκε η ανάπτυξη του συστήματος ETALON για την έγκαιρη ενημέρωση της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας

ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ: 15 Απριλίου 2019

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ: ΕΛΛΑΔΑ, ΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Το σύστημα ETALON, το οποίο θα παρέχει στους μηχανοδηγούς και ρυθμιστές της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας έγκαιρη ενημέρωση για την ακριβή κατάσταση των συρμών αναφορικά με την διάρθρωσή τους, την θέση τους, αλλά και την τμηματική αποσύνδεση βαγονιών ανέπτυξε, σε συνεργασία με κορυφαία διεθνή ερευνητική ομάδα, η ΕΡΓΟΣΕ. Οι σχετικές δοκιμές σε πραγματικές σιδηροδρομικές συνθήκες θα λάβουν χώρα τον προσεχή Μάιο 2019 στο Εμπορευματικό Κέντρο Θριασίου Πεδίου. Το εν λόγω ερευνητικό πρόγραμμα είναι το πρώτο στο οποίο συμμετέχει η ΕΡΓΟΣΕ, στα πλαίσια του επιτυχημένου προγράμματος έρευνας και ανάπτυξης (R&D) της εταιρείας, που υποστηρίζεται ενεργά από την Διοίκηση της Εταιρείας και το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Εχει συνολική διάρκεια 30 μήνες (01.09.2017 έως 29.02.2020), με προϋπολογισμό ύψους 1,7 εκατ. ευρώ και χρηματοδοτείται εξ ολοκλήρου από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα «Horizon 2020», το οποίο είναι το μεγαλύτερο πρόγραμμα έρευνας και καινοτομίας της Ευρωπαϊκής Ενωσης, που έχει διαθέσει σχεδόν 80 δισ. ευρώ σε διάστημα 7 ετών (2014-2020).
Η ανάπτυξη του πρωτότυπου συστήματος ETALON πραγματοποιήθηκε από την ΕΡΓΟΣΕ, UNIFE (Union des Industries Ferroviaires Europeenees – Belgium), SIRTI (Societa per Azioni -Italy), ARDANUY (Ardanuy Ingeneria – Spain), DAPP (D’ Appolonia Belgium – Belgium), ISMB (Istituto Superiore Mario Boella Sulle Technologie Dell’ Informazione e Delle TelecomunicazioniAssociazione – Italy), PER (Perpetuum Limited – United Kingdom), UNEW (University of Newcastleupon Tyne – United Kingdom), BUT (Vysoke Uceni Technicke V BRNE – Czech Republic).
H εμπλοκή της ΕΡΓΟΣΕ ήταν σημαντική και περιελάμβανε (α) τον καθορισμό των κριτηρίων χρήστη για την ανάπτυξη του συστήματος, (β) τον προσδιορισμό των τεχνικών προδιαγραφών σχεδιασμού και λειτουργίας του συστήματος, και (γ) την οργάνωση και επίβλεψη των τελικών δοκιμών των πρωτοτύπων συστημάτων, καθώς και την επικύρωση των λειτουργιών τους σε ελεγχόμενο εργαστηριακό αλλά και σε πραγματικές σιδηροδρομικές συνθήκες.


Αναλυτικότερα, το ερευνητικό πρόγραμμα είχε τους εξής κύριους σκοπούς:

  1. Την ανάπτυξη σύγχρονης τεχνικής λύσης για την ενίσχυση των λειτουργιών «ΑKεραιότητας των ΑMαξοστοιχιών» (ΑΚΑΜ), δηλαδή της ακριβούς και έγκαιρης ενημέρωσης των μηχανοδηγών και των ρυθμιστών κυκλοφορίας για την κατάσταση των συρμών, και ειδικά των μακρών συρμών. Το σύστημα περιλαμβάνει την ανάπτυξη μηχανισμού παροχής ενέργειας στις συσκευές ΑΚΑΜ, κυρίως στις περιπτώσεις τρένων που δεν διαθέτουν ηλεκτρική τροφοδοσία στις φορτάμαξες. Παράλληλα, δόθηκε έμφαση στην ανάπτυξη ενός ενισχυμένου και αποτελεσματικού συστήματος επικοινωνιών το οποίο θα λειτουργεί με αξιοπιστία σε δυσμενές σιδηροδρομικό περιβάλλον (ορεινό περιβάλλον ή περιβάλλον εναλλαγής σηράγγων με γέφυρες).
  2. Την ανάπτυξη ανταγωνιστικών λύσεων παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας για την τροφοδοσία του ελεγκτή των στοιχείων του συστήματος σηματοδότησης επί γραμμής (smart wayside object controller). Οι λύσεις ελαχιστοποιούν την παρατρόχια υποδομή και ιδιαίτερα τις καλωδιώσεις. Τέλος, τα αποτελέσματα του ερευνητικού προγράμματος θα ανακοινωθούν σε σχετική ημερίδα που θα λάβει χώρα στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών την Παρασκευή, 17 Μαΐου 2019.
    Δοκιμαστικό Δρομολόγιο Κιάτο – Αίγιο Στο πλαίσιο ολοκλήρωσης της επιδομής της Νέας Διπλής Σιδηροδρομικής Γραμμής Υψηλών Ταχυτήτων Κιάτο – Ροδοδάφνη θα πραγματοποιηθεί δοκιμαστικό δρομολόγιο την Τετάρτη 17 Απριλίου 2019 και ώρα 11:30 π.μ., από τον Σ.Σ. Κιάτου μέχρι τον Σ.Σ. Αιγίου με ενδιάμεσες στάσεις, στους Σ.Σ. Ξυλοκάστρου και Σ.Σ. Ακράτας.
    Πρόκειται για τμήμα σιδηροδρομικής Γραμμής μήκους 70 χλμ., σε συνέχεια του λειτουργικού τμήματος Κόρινθος – Κιάτο, που περιλαμβάνει τρεις νέους Σταθμούς σε Ξυλόκαστρο, Ακράτα και Αίγιο και έξι Στάσεις σε Διμηνιό, Λυκοποριά, Λυγιά, Παραλία Πλατάνου, Διακοπτό και Ελίκη. Η ΕΡΓΟΣΕ ολοκλήρωσε την κατασκευή νέας σύγχρονης υποδομής που περιλαμβάνει 6 σήραγγες συνολικού μήκους 11 χιλμ., 8 σήραγγες διαφυγής συνολικού μήκους 1.700 μ., 19 Σιδηροδρομικές Γέφυρες, 63 Κάτω Διαβάσεις και 10 Ανω Διαβάσεις και που επιτρέπει την ανάπτυξη υψηλών ταχυτήτων τραίνου (άνω των 200 χλμ/ω).
    Επισημαίνεται ότι το συγκεκριμένο δρομολόγιο θα είναι το πρώτο, μετά από οκτώ χρόνια αναστολής της κυκλοφορίας τραίνων στο εν λόγω τμήμα, λόγω κατασκευής της νέας σιδηροδρομικής γραμμής. Η δρομολόγηση τραίνων στο νέο τμήμα θα συμβάλει στην βελτίωση, την αύξηση και την διευκόλυνση των μετακινήσεων στην βόρεια Πελοπόννησο καθώς και αναβάθμιση του βιοτικού επιπέδου των κατοίκων της.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *