Αναγκαία η χρήση της ζώνης ασφαλείας και στα πίσω καθίσματα

ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ: 3 Δεκεμβρίου 2018

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ: ΕΛΛΑΔΑ, ΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ: , ,

Σύγκρουση με τα κυκλώματα διπλωμάτων οδήγησης προανήγγειλε ο Χρ. Σπίρτζης

Έξι χιλιάδες θάνατοι (6000) και τριακόσιοι ογδόντα χιλιάδες (380.000) τραυματισμοί ανά έτος θα μπορούσαν να αποφευχθούν στην Ευρώπη με την καθολική χρήση ζώνης ασφαλείας, αφού η μη χρήση της είναι η 2η αιτία θανάτου στους δρόμους μετά την ταχύτητα.
Τα παραπάνω συγκλονιστικά στοιχεία δόθηκαν κατά τη διάρκεια της σημερινής (σ.σ. Πέμπτη) παρουσίασης της νέας ενημερωτικής εκστρατείας ευαισθητοποίησης του κοινού, παρέστη και ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρ. Σπίρτζης, για την αναγκαιότητα της χρήσης της ζώνης ασφαλείας, τόσο στα μπροστινά όσο και στα πίσω καθίσματα.
«Η ζώνη σώζει ζωές! Πάντα ζώνη ασφαλείας. Και στο πίσω κάθισμα. Προστάτεψε κι αυτόν που κάθεται μπροστά σου» είναι τα μηνύματα των σποτ, που ξεκινούν τις επόμενες ημέρες.
«Εν όψει των αυξημένων οδικών μετακινήσεων λόγω της επικείμενης εορταστικής περιόδου, Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς, η χρήση της ζώνης αποτελεί θέμα υψίστης σημασίας για τους οδηγούς αλλά και τους συνεπιβάτες» τόνισε η Βασιλική Δανέλλη Μυλωνά πρόεδρος του Ι.Ο.Α.Σ . «Πάνος Μυλωνάς» επισημαίνοντας την ανάγκη της εν λόγω καμπάνιας, αφού τα ποσοστά χρήσης ζώνης στην Ελλάδα είναι απογοητευτικά, είναι χαμηλότερα του ευρωπαϊκού μέσου όρου.
«Στην Ελλάδα 74% των επιβατών χρησιμοποιούν ζώνη στα μπροστινά καθίσματα, ενώ μόνο 23% στα πίσω καθίσματα» ανέφερε χαρακτηριστικά η κα Μυλωνά συμπληρώνοντας πως οι περισσότεροι αγνοούμε τους κινδύνους που εγκυμονεί η μη χρήση της ζώνης όταν καθόμαστε στο πίσω κάθισμα τόσο για εμάς τους ίδιους αλλά και για τους μπροστινούς μας.
«Πρόκειται για μια απλή κίνηση που σώζει ζωές» είπε στο ΑΠΕ ΜΠΕ «η οποία θα πρέπει να αναπτυχθεί. Είναι ζήτημα παιδείας και πολιτισμού». Η χρήση της μειώνει τον κίνδυνο θανατηφόρου τραυματισμού κατά 40%-50% στους επιβάτες στα μπροστινά καθίσματα και κατά 25%-75% στους επιβάτες στα πίσω καθίσματα.
Άδεια οδήγησης
Ο υπουργός Μεταφορών Χρ. Σπίρτζης σε χαιρετισμό του, αφού εξήρε το έργο του Ι.Ο.Α.Σ και εξέφρασε την αμέριστη στήριξή του στην καμπάνια αναφέρθηκε στο σχεδιασμό του υπουργείου και της κυβέρνησης, υλοποιώντας δράσεις και πρωτοβουλίες για το θέμα της οδικής ασφάλειας.
Για το θέμα των αδειών οδήγησης, ο υπουργός ήταν κατηγορηματικός ως προς τις ενστάσεις και διαφωνίες που διατυπώνονται από τους εκπαιδευτές λέγοντας χαρακτηριστικά: «Δεν γίνεται να συνεχίζει, και η κυβέρνηση, αλλά και η ελληνική κοινωνία, να ανέχεται ένα άθλιο, διαβλητότατο τρόπο, έκδοσης αδειών οδήγησης. Θα είμαστε ανυποχώρητοι σε αυτό. Εκτός από το θεσμικό πλαίσιο θα υπάρχουν γραμμές, τηλεφωνικές γραμμές καταγγελιών, έστω και ανώνυμων, από πολίτες, για να μπορούμε να σταματήσουμε τη δράση συγκεκριμένων παραγόντων, στελεχών, επαγγελματιών που λειτουργούν όλες αυτές τις δεκαετίες με τον τρόπο που λειτουργούν. Δεν γίνεται η πρώτη επαφή που έχουν οι νέοι άνθρωποι, τα παιδιά μας, για να δώσουν εξετάσεις, ώστε να πάρουν την άδεια οδήγησης, να περνάει μέσα από τέτοιες διαδικασίες, είτε από σχολές οδηγών, είτε από υπηρεσίες της Περιφέρειας. Αυτό είναι δέσμευση, θα είμαστε ανυποχώρητοι όσες αντιδράσεις και να υπάρχουν. Δεν έχουμε κανένα πρόβλημα να συγκρουστούμε με λογικές που θέλουν να παράγουν αυτά τα φαινόμενα. Πρέπει να αλλάξουμε σελίδα, το χρειαζόμαστε σαν κοινωνία. Πρέπει να γυρίσουμε σελίδα σε γκρίζες ή κακές πρακτικές που υπήρχαν για δεκαετίες, σε ό,τι αφορά τον τρόπο έκδοσης διπλωμάτων οδήγησης. Να σταματήσουμε – και είναι έκκληση προς όλους τους πολίτες, τους επαγγελματίες και όλα τα στελέχη των Περιφερειών – αυτή την κακή πρακτική που υπήρχε για το θέμα της έκδοσης αδειών οδήγησης.
Από την πλευρά του, ο αστυνομικός διευθυντής Διεύθυνσης Τροχαίας Αστυνόμευσης Σπυρίδωνας Λάσκος, έκανε λόγο για μείωση των δυστυχημάτων στη χώρα μας, στα οποία έχουν συμβάλει όπως είπε και οι νέοι αυτοκινητόδρομοι, ενώ αναφέρθηκε και στα θετικά αποτελέσματα της αλλαγής του ΚΟΚ. Με βάση τα στοιχεία της ΕΛΑΣ, το πρώτο εξάμηνο του 2018 σε σύγκριση με το αντίστοιχο του 2017, έχουμε μείωση της τάξης του 3,4% όσον αφορά στις παραβάσεις μη χρήσης ζώνης ασφαλείας.
Τέλος, τόνισε την ανάγκη πρόληψης και όχι καταστολής, και απηύθυνε κάλεσμα σε όλους τους φορείς «να γίνουμε συνοδοιπόροι όλοι μαζί για να σώσουμε ανθρώπινες ζωές».

Εφεύρεση που… σώζει ζωές
H ζώνη ασφαλείας είναι μια διάταξη ασφαλείας στα οχήματα, που έχει σχεδιαστεί για να ασφαλίζει τον επιβάτη από απότομες και βίαιες κινήσεις που μπορεί να προκύψουν κατά τη διάρκεια σύγκρουσης ή αιφνίδιας διακοπής της πορείας.
Η ιστορία της εφεύρεσης της ζώνης ασφάλειας ξεκινάει από τον 19ο αιώνα, αρχικά ως προϊόν ασφαλείας για όσους επιχειρούσαν έργο σε απόσταση από το έδαφος. Αργότερα, με τη σταδιακή εξέλιξη της αυτοκινητοβιομηχανίας και με την συνεισφορά διακεκριμένων ιατρών που παρατηρούσαν τους βαριά τραυματίες που έφθαναν στο νοσοκομείο, ότι οι περισσότεροι είχαν κτυπήματα στο κεφάλι ή τον θώρακα, συνέβαλαν δραστικά στο να βελτιωθεί το εσωτερικό των αυτοκινήτων, με περισσότερα σημεία απορρόφησης ενέργειας (χρήση μαλακών υλικών) αλλά και να τελειοποιηθούν τα συστήματα συγκράτησης και απόσβεσης ενέργειας των επιβαινόντων σε οχήματα, σχεδόν έναν αιώνα αργότερα, κατά τα μέσα του 20ου αιώνα, όπου εμφανίστηκαν οι πρώτοι αερόσακοι ασφαλείας, ως βοηθητικά συστήματα συγκράτησης (Supplementary Restraint Systems – SRS)
Η ζώνη ασφαλείας τριών σημείων αναπτύχθηκε με τη σύγχρονη μορφή της από τον Σουηδό εφευρέτη Nils Bohlin για την αυτοκινητοβιομηχανία Volvo, που την παρουσίασε το 1959 ως βασικό εξοπλισμό.
Η βασική της λειτουργία είναι να μειώσει την πιθανότητα θανάτου ή σοβαρού τραυματισμού σε σύγκρουση, λόγω της αδράνειας των σωμάτων, καθώς όταν το όχημα κινείται, ο οδηγός και οι επιβάτες ταξιδεύουν με την ίδια ταχύτητα με το αυτοκίνητο. Έτσι, εάν ο οδηγός κάνει το αυτοκίνητο να σταματήσει ξαφνικά ή εάν μια κρούση κάνει το όχημα να σταματήσει, ο οδηγός και οι επιβάτες συνεχίζουν με την ίδια ταχύτητα που το αυτοκίνητο έφτασε πριν σταματήσει. Η αποτροπή γίνεται εφικτή με την εφαρμογή μιας αντισταθμιστικής δύναμης από τη ζώνη, αντίθετης από αυτής που προέρχεται από την κρούση και τελικά επέρχεται η συγκράτηση, έτσι ώστε να μειωθεί η δύναμη των δευτερευουσών κρούσεων που λαμβάνουν χώρα κατά τη διάρκεια της σύγκρουσης στο εσωτερικό του οχήματος (ταμπλό, τιμόνι, εσωτερικό αυτοκινήτου).
Β. Κουτσούμπα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *