23.2 C
Athens
Τρίτη, 16 Απριλίου, 2024
spot_img
ΑρχικήOIKONOMIAΠώς ξόδεψαν οι καταναλωτές την εορταστική περίοδο

Πώς ξόδεψαν οι καταναλωτές την εορταστική περίοδο

 

Με θετικό πρόσημο τόσο σε αγοραστική κίνηση όσο και σε τζίρο ολοκληρώνεται η εορταστική περίοδος σύμφωνα με τα στοιχεία έρευνας που διενήργησε η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ).
Για το 55% των επιχειρήσεων οι πωλήσεις είτε αυξήθηκαν είτε παρέμειναν στάσιμες, ενώ για το 42% των επιχειρήσεων οι πωλήσεις μειώθηκαν, ποσοστό που είναι αισθητά μειωμένο, έναντι του αντίστοιχου ποσοστού το 2016 (76%).
Σύμφωνα με τους εκπροσώπους των εμπορικών συλλόγων, οι πωλήσεις των καταστημάτων λιανεμπορίου στο διάστημα των φετινών εορτών παρουσίασαν σταθερότητα. Οι πωλήσεις ανήλθαν στα επίπεδα από -2% έως +5% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή εορταστική περίοδο, ενώ σημαντικό εύρημα αποτελεί το γεγονός ότι για πρώτη φορά εμφανίζεται ανοδική τάση σε αρκετές περιοχές της χώρας σε σχέση με την περυσινή χρονιά.
Β. Κορκίδης: «Η εορταστική περίοδος χαρακτηρίστηκε από ένα κλίμα κανονικότητας, ενώ αφήνει έστω και οριακά, θετικό πρόσημο»
«Μόλις τελείωσε μία εορταστική περίοδος, η οποία όπως φαίνεται από τα διαθέσιμα στοιχεία της έρευνας του Ινστιτούτου Εμπορίου και Υπηρεσιών, χαρακτηρίστηκε για πρώτη φορά εδώ και χρόνια από ένα κλίμα κανονικότητας, ενώ αφήνει έστω και οριακά, θετικό πρόσημο τόσο σε αγοραστική κίνηση όσο και σε τζίρο.
Φυσικά, ούτε οι απώλειες τζίρου που βιώσαμε τα προηγούμενα χρόνια αντισταθμίζονται, ούτε φυσικά εξέλειψαν η υπερφορολόγηση, οι ληξιπρόθεσμες οφειλές, η έλλειψη ρευστότητας και η οικονομική ανασφάλεια, παράγοντες οι οποίοι διαχρονικά έχουν πλήξει τις ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις στα χρόνια της κρίσης. Για να επουλωθούν αυτές οι πληγές, απαιτείται η σταθεροποίηση που παρατηρούμε να αποκτήσει διάρκεια και δυναμική όλο το 2018. Στόχος μας λοιπόν είναι να διατηρήσουμε το ψυχολογικό θετικό πρόσημο των εορτών και στις χειμερινές εκπτώσεις, ξεπερνώντας τον περυσινό τζίρο του πρώτου διμήνου των 5,5 δισ. ευρώ» δήλωσε ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ, Βασίλης Κορδίσης.
Τα αποτελέσματα
– Το ποσοστό των επιχειρήσεων που κινήθηκαν σε υψηλότερα επίπεδα εμφανίζεται υψηλότερο σε σύγκριση με προηγούμενες εποχικές έρευνες του ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ.
– Η καλύτερη περίοδος των εορτών από άποψη αγοραστικής κίνησης, σύμφωνα με τη γνώμη των επιχειρηματιών λιανικού εμπορίου, ήταν η εβδομάδα πριν από τα Χριστούγεννα (46%), ενώ για ένα σημαντικό ποσοστό (29%), η εβδομάδα μεταξύ Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς. Σχεδόν οι 6 στους 10 επιχειρηματίες πραγματοποίησαν προσφορές στα καταστήματα τους κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου, ποσοστό διπλάσιο σε σύγκριση με πέρυσι. Συγκεκριμένα το 57% των επιχειρήσεων διέθεσαν κάποια από τα προϊόντα τους σε χαμηλότερες τιμές ώστε να προσελκύσουν το καταναλωτικό κοινό. Το ύψος των προσφορών για την πλειονότητα των επιχειρήσεων, κυμάνθηκε είτε μεταξύ 10% έως 20%, είτε μεταξύ 20% έως 40%.
Η επιπλέον Κυριακή της 17ης Δεκεμβρίου που λειτούργησαν τα εμπορικά καταστήματα κατά τη φετινή εορταστική περίοδο σε σύγκριση με πέρυσι, δεν φαίνεται να επηρέασε το ήμισυ του επιχειρηματικού κόσμου. Ωστόσο, η πλειονότητα των εμπορικών επιχειρήσεων λειτούργησε το κατάστημά τους και τις τρεις Κυριακές κατά τη διάρκεια των εορτών. Ενας στους τρεις άνοιξε την επιχείρησή του δύο από τις τρεις Κυριακές και ένας στους δέκα είτε άνοιξε μία Κυριακή είτε καμία.


– Από τις επιχειρήσεις που δήλωσαν ότι οι πωλήσεις μειώθηκαν σε σύγκριση με την περυσινή χριστουγεννιάτικη εορταστική περίοδο, μία στις δέκα είχε πτώση πωλήσεων έως και 10%, μία στις τρεις ανέφερε ότι η μείωση κυμάνθηκε μεταξύ 10% με 20%, μία στις τέσσερις μεταξύ 20% με 30%.
– Πιο ρεαλιστικός φάνηκε φέτος ο εμπορικός κόσμος όσον αφορά τις προσδοκίες που είχε για την χριστουγεννιάτικη εορταστική περίοδο. Το 7% των ερωτώμενων ανέμενε υψηλή αγοραστική κίνηση, ποσοστό πολύ μικρότερο από το αντίστοιχο περυσινό που είχε διαμορφωθεί στο 26%. Ενας στους δύο εκτιμούσε ότι η αγορά θα κινηθεί σε μέτρια επίπεδα και ένας στους πέντε σε χαμηλά επίπεδα. Χαρακτηριστικό είναι ότι το ποσοστό που δεν μπορούσε να προβεί σε κάποια εκτίμηση για την πορεία της αγοράς αυξήθηκε από 3% πέρυσι σε 21% φέτος.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

spot_img

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ