24.2 C
Athens
Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024
spot_img
ΑρχικήΕΛΛΑΔΑΕρώτηση 37 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ στον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών για την...

Ερώτηση 37 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ στον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών για την αδράνεια στα σιδηροδρομικά έργα

Ερώτηση προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, σχετικά με την πορεία υλοποίησης των σιδηροδρομικών έργων στη χώρα, κατέθεσαν 37 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία.
Όπως τονίζουν, παρότι η κυβέρνηση Μητσοτάκη επαναλαμβάνει σχεδόν μονότονα ότι έχει θέσει «πολύ ψηλά στην ατζέντα της την ολοκλήρωση των έργων που θα εκσυγχρονίσουν τον ελληνικό σιδηρόδρομο», εντούτοις αυτό που παρατηρείται εδώ και δύο χρόνια είναι αδράνεια και στασιμότητα, όπως καταγράφεται και για το σύνολο του τομέα Υποδομών.
Στην ερώτηση, η οποία κατατέθηκε με πρωτοβουλία του τομεάρχη Υποδομών και Μεταφορών της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Νίκου Παππά, αναφέρεται ότι «η σημερινή δραστηριότητα της ΕΡΓΟΣΕ εξαντλείται σε βαρύγδουπες ανακοινώσεις περί του μελλοντικού προγράμματος έργων (Οκτώβριος του 2020, πρόγραμμα των 100 ημερών). Μέχρι σήμερα υπάρχει εξόφθαλμη και διαρκής αδράνεια στην υλοποίηση των σιδηροδρομικών έργων». Συμπληρώνεται δε ότι «το μόνο, που μέχρι στιγμής έχει υλοποιήσει η ΕΡΓΟΣΕ είναι η ανάθεση σε τεχνικό σύμβουλο καθηκόντων με στόχο την ωρίμανση των έργων και την “επούλωση” των “ανοικτών πληγών” των συμβάσεων. Πρόκειται αναμφίβολα για ομολογία αποτυχίας αλλά και νέων καθυστερήσεων, οι οποίες θα προκύψουν από τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου».
Οι βουλευτές, αφού σημειώνουν την πρόοδο έργων, εκατοντάδων χιλιομέτρων, επί διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, έργων που έμεναν για χρόνια «βαλτωμένα» ή εγκαταλελειμμένα λόγω έλλειψης χρηματοδότησης (για παράδειγμα: τα 270 χλμ. ηλεκτροκίνησης στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη, τα 190 χλμ. νέας υπερσύγχρονης γραμμής στο Τιθορέα – Δομοκός και στο Κιάτο – Αίγιο, τις δίδυμες σήραγγες Καλλιδρόμου, μήκους 9,3 χλμ., και Όθρυος, μήκους 7 χλμ., γέφυρες, νέους σταθμούς, κ.ά.), καθώς και τη δρομολόγηση αρκετών ακόμη (κατασκευή της σιδηροδρομικής γραμμής Ψαθόπυργος – Ρίο, της υπογειοποίησης Σεπολίων, της κανονικοποίησης της υφιστάμενης μονής σιδηροδρομικής γραμμής Ισθμός – Λουτράκι, της αντιπλημμυρικής προστασίας στον ποταμό Σπερχειό και της νέας γέφυρας στο Γαλλικό ποταμό, κ.ά.) ρωτούν τον κ. Καραμανλή:
1. Σε ποια φάση βρίσκονται οι μελέτες που είχαν προκηρυχθεί ως την 7η Ιουλίου 2019.
2. Ποιες είναι οι συνολικές πληρωμές και τα ποσοστά υλοποίησης φυσικού και οικονομικού αντικειμένου όλων των εν εξελίξει εργολαβιών και μελετών κατά τα χρονικά διαστήματα από την 1.1.2019 έως την 30.6.2019, από την 1.7.2019 έως την 31.12.2019 και από την 1.1.2020 έως την 31.12.2020.
3. Πόσες και ποιες ακριβώς απευθείας αναθέσεις συμβάσεων (μελέτες, υπηρεσίες κτλ) έχουν γίνει από τον Ιούλιο του 2019 μέχρι σήμερα.
4. Σε ποια φάση βρίσκεται η πρόσληψη συμβούλου, με ποια διαδικασία προκηρύσσεται, με ποιο συμβατικό αντικείμενο και ποιο το ύψος της δαπάνης που θα επιφέρει στο δημόσιο.

 

Αναλυτικά

* Η λειτουργία -για πρώτη φορά- της ηλεκτροκίνησης στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη για 270 χλμ., που μείωσε τον χρόνο ταξιδιού σε 3 ώρες και 50 λεπτά και αύξησε την επιβατική κίνηση στον ελληνικό σιδηρόδρομο.
* Η ηλεκτροκίνηση στο Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο.
* Η νέα διπλή ηλεκτροκίνητη γραμμή Τιθορέα – Δομοκός, μήκους 120 χλμ.
* Οι δίδυμες σήραγγες Καλλιδρόμου, μήκους 9,3 χλμ., και Όθρυος, μήκους 7 χλμ.
* Η νέα διπλή υπερσύγχρονη γραμμή Κιάτο – Αίγιο, μήκους 70 χλμ.
* Η επέκταση του Προαστιακού Πάτρας προς Κάτω Αχαΐα.
* Οι νέοι σταθμοί: Λαρίσης (Αθήνα), Ζεφυρίου, Τιθορέας, Λιανοκλαδίου, Μώλου (που βρίσκεται εκτός λειτουργίας), Αγγειών (Φθιώτιδας) και Δομοκού.
* Η σιδηροδρομική γέφυρα ΣΓ 26 στη Φθιώτιδα.
* Η υπόγεια διάβαση στη Μενεμένη (Θεσσαλονίκη).
Τα ανωτέρω νέα έργα που παραδόθηκαν σε χρήση ή ολοκληρώθηκαν τους πρώτους μήνες του 2019 είναι πολύ περισσότερα από τα αντίστοιχα της προηγούμενης δεκαετίας.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

spot_img

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ