24.4 C
Athens
Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024
spot_img
ΑρχικήΠΟΛΙΤΙΣMΟΣ - ΤΟΥΡΙΣΜΟΣΟριακά θετική η χρονιά του 2016 για τα Ξενοδοχεία της Αθήνας

Οριακά θετική η χρονιά του 2016 για τα Ξενοδοχεία της Αθήνας

«Οριακά θετική» αποτυπώνεται η χρονιά του 2016 για τα Ξενοδοχεία της Αθήνας, όπως τόνισε σε συνέντευξη τύπου ο πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Αθηνών, Αττικής και Αργοσαρωνικού, Αλέξανδρος Βασιλικός, επισημαίνοντας ότι η ευφορία της «φιλολογίας των ρεκόρ» δεν ισχύουν για τους ξενοδόχους των Αθηνών.
Προς επίρρωση τούτου, ο κ. Βασιλικός υπογράμμισε, ότι μπορεί η μέση τιμή δωματίου να κινήθηκε ανοδικά το 2016, φτάνοντας τα 94,13 ευρώ (αύξηση 4,6% σε σχέση με το 2015), ωστόσο είναι κάτω από τις τιμές του 2008 και αυτό γιατί δόθηκε βάρος για να αυξηθούν οι πληρότητες εις βάρος των τιμών. Η παρούσα τιμή, πρόσθεσε ο κ. Βασιλικός, κατατάσσει την Αθήνα στην προτελευταία θέση, στις τιμές έναντι των λοιπών ευρωπαϊκών πόλεων των ανταγωνιστών της, ξεπερνώντας ακόμα και την Κωνσταντινούπολη.
Σε ό,τι αφορά τις πληρότητες, η μέση πληρότητα των ξενοδοχείων της Αθήνας το 2016 δεν ξεπέρασε η αύξηση το 1,7% σε σχέση με το 2015, φτάνοντας συνολικά στο 76,2%, παρά την εκρηκτική άνοδο των αφίξεων τουριστών στην Αθήνα. Στο σημείο αυτό, ο κ. Βασιλικός έκανε λόγο για αθέμιτο ανταγωνισμό από καταλύματα, που είναι εκτός ξενοδοχειακού χάρτη και απορροφούν τις αφίξεις τουριστών. Πρόκειται, όπως είπε, για μια γκρίζα οικονομία, που ακόμα δεν έχει ρυθμιστεί από τις αρμόδιες αρχές. Είναι χαρακτηριστικό ότι τα καταλύματα που διακινούνται από ηλεκτρονικές πλατφόρμες του χρόνου θα είναι 1 προς 1 η αναλογία με τα υφιστάμενα ξενοδοχειακά. Πέραν των φορολογικών απωλειών που συναρτώνται από αυτή τη δραστηριοποίηση, ο κ. Βασιλικός εστίασε και στους κινδύνους στην ποιότητα των υπηρεσιών που ελοχεύουν από μια τέτοια δράση.
Για την πορεία του προορισμού της Αθήνας το 2017 δεν μπορούν, όπως είπε, να δοθούν στοιχεία που θα διασφαλίσουν ασφαλή εκτίμηση, καθώς πρόκειται για κρατήσεις που γίνονται την τελευταία στιγμή και αφορούν μόνο τον τρέχοντα μήνα. Από το βήμα της συνέντευξης τα μέλη των ξενοδόχων εστίασαν στα προβλήματα της καθημερινότητας που αντιμετωπίζουν (έλλειψη καθαριότητας και ασφάλειας) και ζήτησαν την ύπαρξη στρατηγικού σχεδιασμού για τον προορισμό.
Κ. Χαλκιαδάκης

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

spot_img

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ