16.7 C
Athens
Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024
spot_img
ΑρχικήΠΟΛΙΤΙΚΗΟι πλέον μη δημοφιλείς δραστηριότητες αναπτύχθηκαν σε τρεις περιοχές: στη Δυτική Αττική,...

Οι πλέον μη δημοφιλείς δραστηριότητες αναπτύχθηκαν σε τρεις περιοχές: στη Δυτική Αττική, στη Δυτική Αθήνα και την Αττικοβοιωτία

Τί ειπώθηκε στο 8ο Περιφερειακό Συνέδριο Ανάταξη Δυτικής Αττικής

 

Μιλώντας στο πάνελ, με θέμα: «Ελευσίνα 2021: Πολιτιστική Πρωτεύουσα», στο πλαίσιο του περιφερειακού συνεδρίου Δυτικής Αττικής, ο Χρήστος Σπίρτζης είπε ότι η τιμή αυτή για την πόλη της Ελευσίνας συνιστά «εθνική επιτυχία», με δεδομένο ότι ελληνική πόλη θα μπορεί να είναι Πολιτιστική Πρωτεύουσα από το 2037 και μετά.
Η Ελευσίνα έχει το ιστορικό βάρος, την πολιτιστική κληρονομιά, το μύθο και την ιστορία, δεν έχει όμως τις υποδομές, το αστικό και περιαστικό περιβάλλον, το παραλιακό μέτωπο, να είναι μια ευρωπαϊκή πόλη -και αυτή είναι η μεγάλη αντίθεση, παρατήρησε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
«Δεν πηγαίνουμε στα αναπτυξιακά συνέδρια, και σε αυτό το συνέδριο, για να βγάλουμε λόγους οι υπουργοί, για να τάξουμε δράσεις και στη συνέχεια, να μεγαλώνουν οι γενιές που θα βλέπουν τα έργα να μην γίνονται», τόνισε ο κ. Σπίρτζης. Μέμφθηκε, έτσι, τη «στρεβλή λαϊκίστικη λογική του παρελθόντος» και το μήνυμα πρέπει να είναι, «τέρμα στο παλιό», «τέρμα στις κακές πρακτικές και συνήθειες».
«Είχαμε», συνέχισε, «ένα στρεβλό μοντέλο ανάπτυξης», που βασίστηκε στο δίπολο Αθήνας – Θεσσαλονίκης, στηλιτεύοντας το παλιό μοντέλο που ήθελε την Ελλάδα χώρα υπηρεσιών και μόνο. «Το μοντέλο αυτό δεν παράγει πλούτο, μόνο δανείζεται και καταναλώνει, έχει τελειώσει τη χώρα και έφερε σε αυτό το κατάντημα τον ελληνικό λαό. Είχαμε -σκόπιμα, κατά τη δική μου άποψη- έλλειμμα στρατηγικού σχεδιασμού».
Οι πλέον μη δημοφιλείς δραστηριότητες αναπτύχθηκαν σε τρεις περιοχές: στη Δυτική Αττική, στη Δυτική Αθήνα και την Αττικοβοιωτία, επιλογή που στηλίτευσε ο Χρ. Σπίρτζης. Αντί του μοντέλου αυτού, η κυβέρνηση αντιτείνει ένα ιεραρχημένο σχέδιο, που δεν θα στηρίζεται σε δύο μητροπολιτικά κέντρα, παρατήρησε ο υπουργός, αναδεικνύοντας το χρέος να αναταχθούν οι περιοχές εκείνες που σήκωσαν το βάρος τις προηγούμενες δεκαετίες.
Με τα δεδομένα αυτά, η «Ελευσίνα 2021, Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης» -χορηγός επικοινωνίας της οποίας είναι το ΑΠΕ-ΜΠΕ- «δεν είναι μόνο επιτυχία, αλλά και στοίχημα για όλους μας», ανέφερε με έμφαση ο ομιλητής υπουργός.
Εν συνεχεία, ο αρμόδιος υπουργός αναφέρθηκε διεξοδικά σε όλες εκείνες τις παρεμβάσεις του Υπουργείου του οποίου προΐσταται, και οι οποίες θα επιφέρουν αλλαγές στον παραγωγικό ιστό και την καθημερινότητα. Εν πρώτοις, η ανάπτυξη εμπορευματικού κέντρου έκτασης 600 στρεμμάτων στο Θριάσιο και το α’ 6μηνο του 2018 θα ξεκινήσουν οι κατασκευαστικές εργασίες με στόχο να γίνει το μεγαλύτερο εμπορευματικό κέντρο της χώρας.
Παραλλήλως, ο κ. Σπίρτζης παρέθεσε κατάλογο οδικών έργων που είναι υπό κατασκευή. Αναφέρθηκε όμως και σε αποφάσεις, που είχαν ως γνώμονα τη βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών, π.χ. επέκταση και αλλαγές στις λεωφορειακές γραμμές, επέκταση σιδηροδρομικού δικτύου.
Ομως, ο κ. Σπίρτζης υπογράμμισε και τη θεσμική, όπως την χαρακτήρισε, παρέμβαση, της απαγόρευσης διέλευσης βαρέων οχημάτων από τον οικιστικό ιστό Ελευσίνα, Ασπροπύργου κ.α. πόλεων. Ενώ διαφώνησε με τη νοοτροπία που θέλει να τα περιμένουν όλα οι τοπικές κοινωνίες από την κεντρική κυβέρνηση, αντιτείνοντας τη συνεργασία όλων με σκοπό την «εξαφάνιση» των παλιών, κακών νοοτροπιών.
Και ξεκαθάρισε ότι η κυβέρνηση δεν ευνοεί την επίσπευση των διαδικασιών εις βάρος της διαφάνειας: «Θα χτυπήσουμε τη γραφειοκρατία, ναι, αλλά δεν θα παρακάμψουμε τις διαδικασίες που κατοχυρώνουν το δημόσιο συμφέρον και τη διαφάνεια. Η παράκαμψη οδηγεί στη μη τήρηση κανόνων», ανέφερε με έμφαση ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών, και «η μη τήρηση κανόνων οδηγεί στην τραγική κατάσταση που έφερε και τη Δυτική Αττική, εδώ που την έφερε, αλλά και τη χώρα. Αν είχαμε κανόνες, δεν θα είχαν γίνει τα «εγκλήματα» που έγιναν στην Μάνδρα».
Επομένως, η παρούσα κυβέρνηση δεν θα συμβάλει στη συνέχιση αυτής της κατάστασης, επέμεινε ο κ. Σπίρτζης. Δεν θα συμβάλει «στο κατάντημα του μη ελέγχου, στο κατάντημα να μοιράζουν έργα υπουργοί, βουλευτές, περιφερειάρχες δίνοντας με απευθείας αναθέσεις «45άρια» (σ.σ. μικρότερα έργα) στους κολλητούς τους, στους ίδιους κολλητούς τους. Εμείς δεν θα το ανεχθούμε», διεμήνυσε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών. «Το «δεν θα ανεχθούμε» δεν είναι σχήμα λόγου, το έχουμε θεσμοθετήσει», επιχειρηματολόγησε. «Δεν θα αναπαράγουμε το φαινόμενο της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και του Δήμου Θεσσαλονίκης σε όλη τη χώρα», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Νίκος Παπαδημητρίου

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

spot_img

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ