15.2 C
Athens
Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024
spot_img
ΑρχικήΕΛΛΑΔΑΑγιασμός στα ειδικά σχολεία Ραφήνας: Ένα σχολείο «άνθισε» στα καμένα

Αγιασμός στα ειδικά σχολεία Ραφήνας: Ένα σχολείο «άνθισε» στα καμένα

Ο αγιασμός, που σηματοδοτεί την έναρξη της σχολικής χρονιάς, στα ειδικά σχολεία Ραφήνας είχε ιδιαίτερο νόημα. Είχε χρώματα και πολλά χαμόγελα.
«Όλα ήταν μαύρα. Τώρα όλα έχουν ζωντανέψει ξανά». «Κοίτα μπαμπά, η τάξη φαίνεται πολύ ωραία». Οι μικροί μαθητές περιεργάζονται τη νέα παιδική χαρά, το χρωματιστό προαύλιο, τις αίθουσες και δεν μπορούν να συγκρατήσουν τη χαρά τους.
«Μα, είναι η μέρα με τη νύχτα», εκμυστηρεύεται ένας από τους γονείς. «Το σχολείο ακόμα και πριν την πυρκαγιά ήταν ένα ρημαδιό. Τώρα ανοίγει η ψυχή σου να το βλέπεις».
Το κτίριο του ειδικού νηπιαγωγείου Ραφήνας καταστράφηκε ολοσχερώς από την πυρκαγιά του 2018 και ανακατασκευάστηκε πλήρως με χορηγία των «Ελληνικών Πετρελαίων».
«Είναι εξαιρετικά σημαντικό το ότι ολοκληρώθηκε το έργο της ανακατασκευής σε σύντομο χρονικό διάστημα, ώστε τα σχολεία να είναι έτοιμα την πρώτη μέρα της σχολικής χρονιάς και σήμερα να είναι μια χαρούμενη ημέρα για όλους και το σχολείο να παραδίδεται στα παιδιά», δήλωσε ο πρόεδρος των ΕΛΠΕ, Γιάννης Παπαθανασίου. Ο όμιλος των ΕΛΠΕ, όπως σημείωσε ο κ. Παπαθανασίου θεώρησε πολύ σημαντική την ανακατασκευή όχι μόνο του νηπιαγωγείου, αλλά και των υπολοίπων κτιρίων, του δημοτικού και των γραφείων διοίκησης, καθώς έχριζαν αποκατάστασης, για να καταστούν πλήρως λειτουργικά.

Από αριστερά, η κα Παναγιώτα Κανέλλη χημικός μηχανικός και διευθύντρια Process της ASPROFOS, η Διευθύντρια ΕΚΕ Ομίλου ΕΛΠΕ κα Ράνια Σουλάκη, ο Πρόεδρος και ο Διευθύνων Σύμβουλος της «ASPROFOS Engineering» κ.κ. Βασίλης Κουνέλης και Πέτρος Παπασωτηρίου, ο Πρόεδρος Δ.Σ. της ΕΛΠΕ κ. Γιάννης Παπαθανασίου, ο Διευθυντής Εταιρικών Σχέσεων Ομίλου ΕΛΠΕ κ. Γιάννης Κορωναίος και η Διευθύντρια του Έργου και Πολιτικός Μηχανικός της ASPROFOS Engineering κα Παρασκευή Καπέλλα.


Και όλα αυτά, μέσα στο χρόνο-ρεκόρ των τριών μηνών.
«Φτιάχτηκαν όλες οι αίθουσες, ανακατασκευάστηκαν τα κτίρια που είχαν καταστραφεί, έχουμε πλέον και παιδική χαρά. Έγινε ο χώρος αγνώριστος», ανέφερε η διευθύντρια του ειδικού δημοτικού σχολείου, Έφη Παπαχαραλάμπους. «Όλα είχαν γίνει κάρβουνο, ήταν ένα στοιχειωμένο τοπίο. Τώρα είναι ένα κόσμημα».
Στους χώρους των σχολείων υπάρχει παιδική χαρά, χώρος κηπουρικής απασχόλησης και γήπεδο μπάσκετ, ενώ πλέον έχουν οριστεί αίθουσες για ειδικές δραστηριότητες, όπως μουσική και λογοθεραπεία. Μέχρι στιγμής, το νηπιαγωγείο έχει πέντε μαθητές και το δημοτικό εικοσιπέντε, αλλά οι εγγραφές δεν έχουν τελειώσει. Στα ειδικά σχολεία, σημειωτέων, ο επιτρεπτός ανώτατος αριθμός μαθητών ανά τάξη είναι έξι μαθητές. Ο τελικός αριθμός μαθητών μιας τάξης εξαρτάται από τις ανάγκες των μαθητών κάθε φορά.

Άποψη του προαύλιου χώρου, του θερμοκηπίου και του χώρου διεξαγωγής μαθημάτων γεωπονικής του Ειδικού Εργαστηρίου Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης Ραφήνας


Για «τεράστια συγκίνηση», έκανε λόγο η υφυπουργός Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη, η οποία εξήρε τη δύναμη που έχουν οι συμπράξεις, προκειμένου «να δώσουν φως εκεί που υπήρχε σκοτάδι».
«Δίνουμε έμπρακτα έμφαση στην ειδική αγωγή. Παραμένουμε προσηλωμένοι στη μεγάλη προσπάθεια που γίνεται για την ειδική αγωγή και θα προχωρήσουμε στις προσλήψεις 4.500 εκπαιδευτικών το συντομότερο», τόνισε.
«Παράδειγμα προς μίμηση» χαρακτήρισε από τη μεριά του ο δήμαρχος Ραφήνας-Πικερμίου, Ευάγγελος Μπουρνούς, την κίνηση των ΕΛΠΕ να χρηματοδοτήσουν την ανακατασκευή των ειδικών σχολείων της Ραφήνας.
Την ανάπλαση του περιβάλλοντος χώρου και του θερμοκηπίου των σχολείων ανέλαβε το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. «Είμαστε περήφανοι που συμβάλαμε και εμείς με τη μελέτη και την ανάπλαση του περιβάλλοντος χώρου. Για να συμβάλουμε στο να… «εμβολιάσουμε» την αγάπη προς τη φύση και την αγροτική παραγωγή στους μαθητές», ανέφερε ο πρύτανης, Σπύρος Κίντζιος.
Με το πέρας του αγιασμού, πραγματοποιήθηκε ξενάγηση στους χώρους των ειδικών σχολείων. Χώροι όχι μόνο εκπαίδευσης, αλλά και θεραπείας, όπου οι εκπαιδευτικοί και το ειδικό προσωπικό πέρα από τη γνώση, δίνουν τα εργαλεία στους μαθητές για να κοινωνικοποιηθούν ομαλά και να αναπτύξουν τρόπους αυτοεξυπηρέτησης. Ώστε οι μαθητές να γίνουν πιο ενεργοί και ανεξάρτητοι πολίτες αύριο.
Αθηνά Καστρινάκη

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

spot_img

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ