Πέρασαν 100 χρόνια εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων από «Τα ψηλά βουνά» και το «Αλφαβητάρι με τον ήλιο»

ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ: 9 Μαΐου 2017

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ: ΚΟΙΝΩΝΙΑ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Ακολουθούν οι εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις τις πολιτικές αλλαγές και καθίστανται ενίοτε οι πολιορκητικοί κριοί των πολιτικών μεταρρυθμίσεων ή κομματικών αντιπαραθέσεων και σκοπιμοτήτων;
Είναι αμιγώς πολιτικοί οι όροι που οδηγούν στην κατασκευή των εχθρικών «Αλλων» και «εθνικών εαυτών» στα σχολικά βιβλία, που κατασκευάζουν και «εγγράφουν» στους μαθητές εθνικά στερεότυπα;
Συνιστά η διαμάχη για τη γλώσσα ένα πολυεπίπεδο πεδίο μάχης, στο οποίο συγκρούστηκαν κατά καιρούς διαφορετικές προτάσεις για τις προοπτικές του ελληνικού έθνους, ιδεολογίες για την εθνική ταυτότητα και πολιτικές για το κράτος και την κοινωνία;
Πώς προσλαμβάνεται το παρελθόν, ποια η θέση του στο παρόν και στη σύγχρονη εκπαίδευση;
Εκατό χρόνια μετά την πρώτη εκπαιδευτική μεταρρύθμιση στη χώρα, ένα συνέδριο επιχειρεί να διαμορφώσει το πλαίσιο επιστημονικού διαλόγου, όπου θα συζητηθούν τα επιτεύγματα και οι αστοχίες της συγκεκριμένης εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης αλλά και οι συνέχειες και ασυνέχειες του μεταρρυθμιστικού φαινομένου στην ελληνική εκπαίδευση.
«Εκατό χρόνια από τη γλωσσοεκπαιδευτική μεταρρύθμιση του 1917» είναι ο τίτλος του διήμερου συνεδρίου, που διοργανώνει στις 12 και 13 Μαΐου 2017, στην Αίθουσα Τελετών της Φιλοσοφικής Σχολής του ΑΠΘ η Φιλοσοφική Σχολή του ΑΠΘ, το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του ΑΠΘ και το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας «Επιστήμες της Αγωγής: Θεωρητικές, Ερευνητικές και Διδακτικές Προσεγγίσεις στην Ιστορία και στην Τοπική Ιστορία». Το συνέδριο διοργανώνεται σε συνεργασία με την Ελληνική Εταιρεία Ιστορικών της Εκπαίδευσης (ΕΛΕΙΕ), το Εθνικό Ιδρυμα Ερευνών και Μελετών «Ελευθέριος Κ. Βενιζέλος», το Ινστιτούτο Νεοελληνικών Σπουδών και το Ιδρυμα Γληνού.
Πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *