aboutus Contact hleping ugg ugg fr

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ ΜΕ ΦΥΣΙΚΟ ΑΕΡΙΟ ΚΑΙ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

img1754

Εγκαινιάστηκε το πρώτο πρατήριο στην Πυλαία

Ανοιξε και για την αγορά της Θεσσαλονίκης η εποχή της αυτοκίνησης με φυσικό αέριο, καθώς εγκαινιάστηκε το πρώτο πρατήριο στην πόλη, υπό την επωνυμία «FISIKON», στην περιοχή της Πυλαίας. Μάλιστα, ένα ακόμη αναμένεται να ανοίξει στη δυτική Θεσσαλονίκη, ενώ το 4ο πρατήριο της Αττικής θα λειτουργήσει στη Νέα Φιλαδέλφεια στις αρχές Νοεμβρίου, όπως γνωστοποίησε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Δημόσιας Επιχείρησης Αερίου (ΔΕΠΑ), Χάρης Σαχίνης.
Ο κ. Σαχίνης επισήμανε ότι «με τη FISIKON (σ.σ. η οποία δημιουργήθηκε σε συνεργασία με την ΕΚΟ) θα γίνουν 10 πρατήρια στην Αθήνα, συν τα 2 στη Θεσσαλονίκη», ενώ πρόσθεσε ότι εάν υπάρξει ενδιαφέρον, «θα δοθεί αέριο και σε άλλες εταιρείες», τα πρατήρια των οποίων θα λειτουργούν, εννοείται, όπως είπε, με διαφορετικές επωνυμίες.
Κατά τον ίδιο, το φυσικό αέριο είναι φθηνότερο από το υγραέριο, σε ποσοστό 20%, ενώ η μετατροπή του κινητήρα ενός οχήματος, ώστε να μπορεί να χρησιμοποιεί το συγκεκριμένο καύσιμο, θα στοιχίζει περίπου 1000 ευρώ και η απόσβεση της επένδυσης θα γίνεται σε περίπου έναν χρόνο.
Από την πλευρά του, ο υφυπουργός Ενέργειας, Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής, Ασημάκης Παπαγεωργίου, που εγκαινίασε το πρατήριο, επισήμανε ότι η τιμή του νέου καυσίμου είναι χαμηλότερη κατά σχεδόν 50%, σε σχέση με τη βενζίνη και το πετρέλαιο και τα περιβαλλοντικά οφέλη μεγάλα.
Εντός διμήνου η ΚΥΑ για τις αδειοδοτήσεις εταιρειών/συνεργείων εγκατάστασης κινητήρων φυσικού αερίου
Γνωστοποίησε μάλιστα, πως σε ό,τι αφορά τις αδειοδοτήσεις για την εγκατάσταση κινητήρων φυσικού αερίου από εταιρείες και συνεργεία, η όλη διαδικασία βρίσκεται σε τελικό στάδιο και η σχετική Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) αναμένεται εντός των επόμενων ενός ή δύο μηνών.
Ερωτηθείς, σε σχέση με την επιδότηση της εγκατάστασης κινητήρων στα οχήματα, ο κ. Παπαγεωργίου γνωστοποίησε ότι το υπουργείο «κοιτάζει» τα κονδύλια του ΕΣΠΑ 2014-2020, ώστε να βρεθεί χρηματοδότηση και προς τούτο βρίσκεται σε συζητήσεις και σε συνεργασία με το υπουργείο Ανάπτυξης. Πρόσθεσε ότι, εφόσον το θέμα προχωρήσει, η χρηματοδότηση θα μπορεί να αφορά τόσο τα λεωφορεία και τα απορριμματοφόρα, όσο και τα ΙΧ.
«Ξεκινά μια νέα εποχή για την αυτοκίνηση στο φυσικό αέριο, η οποία έχει μεγάλη προοπτική στην Ελλάδα», σημείωσε ο κ. Παπαγεωργίου και πρόσθεσε ότι θα τονωθεί και η αγορά αυτοκινήτου.
Και πλοία με φυσικό αέριο
Ο κ. Σαχίνης, από την πλευρά του, αναφερόμενος ειδικά στην περίπτωση της Θεσσαλονίκης, επισήμανε ότι επειδή η πόλη είναι γεωγραφικό σταυροδρόμι, χάρη τόσο στην Εγνατία Οδό, όσο και στον Θερμαϊκό, «θα δούμε μελλοντικά φυσικό αέριο και στα πλοία που θα κινούνται στη Μεσόγειο».
Υπενθυμίζεται ότι τα πρώτα δύο πρατήρια της ΔΕΠΑ άνοιξαν σε Ιλιον και Ανθούσα Αττικής, τροφοδοτώντας κυρίως λεωφορεία και απορριμματοφόρα, ενώ το τρίτο -που λειτουργούσε δοκιμαστικά εδώ και λίγους μήνες- τίθεται άμεσα σε πλήρη λειτουργία στην Κηφισιά.
Κατά την τελετή των εγκαινίων του πρώτου πρατηρίου στη Θεσσαλονίκη, ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας, εξέφρασε την ελπίδα ότι η πρωτοβουλία αυτή θα βρει πρόσφορο έδαφος και σύντομα θα ανοίξουν περισσότερα πρατήρια φυσικού αερίου οχημάτων σε όλη την Ελλάδα.
Το πρώτο πρατήριο της Θεσσαλονίκης βρίσκεται στη Λεωφόρο Γεωργικής Σχολής 128, στην Πυλαία, δίπλα σε υφιστάμενο βενζινάδικο της ΕΚΟ.
Πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ