15.2 C
Athens
Σάββατο, 20 Απριλίου, 2024
spot_img
ΑρχικήOIKONOMIAΘάνος Βούρδας: «Το στρατηγικό σχέδιο μεταφορών οδηγεί σε εξοικονόμηση 18 δισ. ευρώ...

Θάνος Βούρδας: «Το στρατηγικό σχέδιο μεταφορών οδηγεί σε εξοικονόμηση 18 δισ. ευρώ ετησίως»

Στα πεπραγμένα αλλά και στα μελλοντικά σχέδια της Γενικής Γραμματείας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε ο Γ.Γ. του υπουργείου, Θάνος Βούρδας, στο 3ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών.
Ξεκινώντας από την ολοκλήρωση του Master Plan για τις μεταφορές, με δύο χρονικούς ορίζοντες το 2027 και το 2037, ο κ. Βούρδας σημείωσε ότι εντοπίζει και τεκμηριώνει όλες τις πολιτικές και επενδύσεις για την ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου συστήματος μεταφορών, με στόχο την αειφόρο ανάπτυξη της χώρας. Εκτίμησε, μάλιστα, ότι ολοκληρωμένη υλοποίηση του στρατηγικού σχεδίου μεταφορών θα οδηγήσει στην εξοικονόμηση 18 δισ. ευρώ ετησίως για τη χώρα από τη μείωση λειτουργικού κόστους οχημάτων, περιβαλλοντικού κόστους και βελτίωση οδικής ασφάλειας.
Όπως τόνισε ο Γ.Γ. του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, έχει ήδη παραδοθεί και εγκριθεί και το εθνικό μοντέλο μετακινήσεων, για την ολοκλήρωση του οποίου εργάστηκε μία ομάδα μελετητών, σε συνεργασία με όλα τα συναρμόδια υπουργεία και τους φορείς. Τα αποτελέσματά του αναδεικνύουν όλες τις ανάγκες σε έργα υποδομών που έχει η χώρα για τη βελτίωση του συστήματος μεταφορών.
Μάλιστα, όπως είπε, ολοκληρώθηκε και το τελευταίο βήμα, η στρατηγική εκτίμηση περιβαλλοντικών επιπτώσεων. «Από εδώ και μπρος, η υλοποίηση δεν θα γίνεται με βάση προσωπικά και πολιτικά κριτήρια, αλλά με κριτήρια περιβαλλοντικά, κοινωνικά και εξυπηρέτησης του μεταφορικού έργου» επισήμανε.
Όσον αφορά τον στόχο της χώρας να καταστεί διεθνές εμπορευματικό κέντρο, ο κ. Βούρδας σχολίασε ότι «τα προηγούμενα χρόνια βαφτίζαμε στα λόγια τη χώρα ως κομβικό διαμετακομιστικό κέντρο. Αυτό τώρα γίνεται πράξη», απαριθμώντας μία σειρά δράσεων που έχουν δρομολογηθεί προς αυτήν την κατεύθυνση.
Αναδεικνύοντας τα εμπορευματικά κέντρα ως τον μόνο δρόμο, όπως υποστήριξε, «για να μπορέσει η Ελλάδα να αξιοποιήσει τη γεωπολιτική της θέση και να εδραιωθεί ως διεθνές κέντρο μεταφορών» αναφέρθηκε στο πλέον ολοκληρωμένο εγχείρημα που είναι το Εμπορευματικό Κέντρο στο Θριάσιο Πεδίο. Ακολουθούν τα Εμπορευματικά Κέντρα στο στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη και κατόπιν σε Λάρισα, Βόλο, Ηγουμενίτσα, Πάτρα, Αλεξανδρούπολη.
Στο πεδίο της διασύνδεσης της Ελλάδας με τα δίκτυα μεταφορών των γειτονικών χωρών, ο κ. Βούρδας χαρακτήρισε πρότυπο τη συμφωνία Ελλάδας – Βουλγαρίας για την σύνδεση με 3 λιμάνια με one stop shop υπηρεσίες. Στο ίδιο πλαίσιο εντάσσεται και η πρωτοβουλία για την υιοθέτηση και ανάπτυξη ενός ενιαίου συστήματος ηλεκτρονικών διοδίων.
Για τον διαγωνισμό σχετικά με την ανανέωση των στόλων των αστικών συγκοινωνιών Αθήνας και Θεσσαλονίκης, που βρίσκεται σε εξέλιξη, ξεκαθάρισε ότι καμία βάση δεν έχουν οι εκτιμήσεις για έλλειψη χρηματοδότησης, καθώς η προετοιμασία της διαγωνιστικής διαδικασίας έτρεξε εδώ και 9 μήνες, ώστε να εξασφαλιστεί πως όλα είναι έτοιμα για την έναρξη και την επιτυχή ολοκλήρωσή της.
Ακόμη, υπογράμμισε ότι κατά τη θητεία της παρούσας κυβέρνησης δεν αυξήθηκε η τιμή της μηνιαίας κάρτας απεριορίστων μετακινήσεων, ενώ διασφαλίστηκε και η δωρεάν μετακίνηση των ανέργων. Επίσης, αναφέρθηκε στην καθολική εφαρμογή του συστήματος του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, «το οποίο βρήκαμε παγωμένο και σήμερα αποτελεί κομμάτι της καθημερινότητας των πολιτών».
Τέλος, όπως υποστήριξε ο Γ.Γ. του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, δρομολογείται η εφαρμογή του συστήματος του ηλεκτρονικού εισιτηρίου ήδη στη Θεσσαλονίκη και σε δεύτερη φάση σε όλα τα ΚΤΕΛ της χώρας, ενώ θα ακολουθήσει σύνδεση του συστήματος με αρχαιολογικούς χώρους και τουριστικές δραστηριότητες.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

spot_img

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ