Πλάνα για… υδροπλάνα στην Ελλάδα

ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ: 12 Ιουνίου 2019

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ: ΕΛΛΑΔΑ, ΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ: ,

Η στιγμή που ο Κώστας Ρωσσίδης, πιλότος του κόκκινου υδροπλάνου, έφτανε από την Πάχη Μεγάρων μέχρι τη λίμνη Παμβώτιδα, ήταν ιστορική, αφού ο στόχος της δοκιμής των υποδομών που υπάρχουν στη λίμνη, για να εξυπηρετούν τα υδροπλάνα, επετεύχθη.
Η Ελλάδα άλλωστε είναι από τις χώρες με την πλέον σημαντική ιστορία, σε ό,τι αφορά τη χρήση των υδροπλάνων, αφού στις αρχές του 20ου αιώνα, όταν το συγκεκριμένο ιπτάμενο μέσο μπορούσε να εξασφαλίζει εναέριες συνδέσεις χωρίς να απαιτούνται σημαντικές υποδομές, τα αεροσκάφη αυτά ήταν λύση (και) για τη χώρα μας. Μάλιστα, αυτό το ευέλικτο και φιλικό προς το περιβάλλον μέσο, το υδροπλάνο, εξασφάλισε στην Ελλάδα και δύο ιδιαίτερες πρωτιές.
Ήταν το 1912 όταν ο Δημήτρης Καμπέρος μετέτρεψε ένα στρατιωτικό αεροπλάνο σε υδροπλάνο καταρρίπτοντας ένα παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας στη διαδρομή Ύδρα-Φάληρο. Η δεύτερη πρωτιά ήρθε από την χρήση υδροπλάνων σε αποστολή βομβαρδισμού στον Α’ Βαλκανικό Πόλεμο με τον ίδιο Έλληνα αεροπόρο να εκτελεί αναγνωριστικές πτήσεις ρίχνοντας χειροβομβίδες και αργότερα βόμβες χειρός που είχε κατασκευάσει… ο ίδιος!
Επιστρέφοντας στο σήμερα, και μετά την σχετικά πρόσφατη πρώτη άφιξη του υδροπλάνου με τον κ. Ρωσσίδη στα Γιάννενα, η Hellenic Seaplane Association που εκπροσωπεί έναν μη κερδοσκοπικό οργανισμό και έχει συσταθεί για να προωθήσει την χρησιμότητα των υδροπλάνων στα Ιωάννινα, ενώνει τις δυνάμεις της με μια πρωτοβουλία που πήρε η Ένωση Ξενοδόχων Νομού Ιωαννίνων. Αυτή έχει σαν όραμα να επιλυθούν όλα τα διαδικαστικά προβλήματα και να επαναλειτουργήσει το τοπικό υδατοδρόμιο, κάτι που όπως ανέφερε ο κ. Ρωσσίδης, είναι σχετικά ευκολότερο με το νεότερο νομοθετικό πλαίσιο που ισχύει πλέον στη χώρα.
Σύμφωνα με τον κ. Ρωσσίδη, η ενεργοποίηση των υποδομών στα Ιωάννινα θα επιτρέψει σε υδροπλάνα να πραγματοποιήσουν στο μέλλον και τακτικές και έκτακτες (charter) επιβατικές πτήσεις, όπως και πτήσεις περιηγητικές (Sightseeing) και μεταφοράς φορτίου (πχ φάρμακα και τρόφιμα) αλλά και νοσοκομειακές ή έρευνας και διάσωσης. «Σε ό,τι αφορά το κόστος, το υδροπλάνο είναι ένα μέσο πιο φτηνό από το ελικόπτερο» επισήμανε ο Έλληνας πιλότος. Εκτιμά δε πως σύντομα και με τις διεργασίες που έχουν ξεκινήσει μετά τη δοκιμή, θα έρθουν οι καρποί της πρωτοβουλίας που πήρε η Ένωση Ξενοδόχων της πόλης της Ηπείρου που στηρίζει την όλη προσπάθεια.
«Θα μπορούμε να έχουμε πτήσεις από ενδιαφερόμενους που προέρχονται από διάφορες περιοχές εντός αλλά και εκτός της Ελλάδας, όπως για παράδειγμα από Ιταλία, Βουλγαρία, Κροατία, τα κράτη των Δαλματικών Ακτών κ.α.», τόνισε ο κ. Ρωσσίδης.
Γη, νερό, αέρας: στην Ελλάδα τα έχουμε στην ομορφότερη, ίσως εκδοχή τους και το υδροπλάνο είναι αδιαμφισβήτητα ένας από τους ωραιότερους τρόπους να τα… “γευτούμε”!
Σωτήρης Κυριακίδης