Πολύ σοβαρή η βλάβη στο αεροσκάφος που μετέφερε την Μέρκελ στην Αργεντινή

ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ: 30 Νοεμβρίου 2018

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ: ΔΙΕΘΝΗ, ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ: , ,

«Καμία ένδειξη σαμποτάζ», ανακοίνωσε η γερμανική Πολεμική Αεροπορία

Η καγκελάριος Μέρκελ θα χάσει την έναρξη της συνόδου κορυφής της G20 στο Μπουένος Άιρες της Αργεντινής, λόγω τεχνικής βλάβης στο κυβερνητικό αεροπλάνο «Konrad Adenauer». Σύμφωνα με πληροφορίες του SPIEGEL, η βλάβη ήταν πιο δραματική από ό, τι ήταν γνωστό μέχρι τώρα. Μία ώρα μετά την απογείωση από το Βερολίνο, το σύνολο του συστήματος επικοινωνίας με το έδαφος, είχε τεθεί εκτος λειτουργίας στο Air Force A340. Ένα τέτοιο περιστατικό θεωρείται επικίνδυνο και δίνεται σήμα έκτακτης ανάγκης στην αεροπορία. Ως εκ τούτου, οι πιλότοι αποφάσισαν αμέσως να σταματήσουν την πτήση προς την Αργεντινή. Την ώρα εκείνη, το αεροσκάφος ήταν στον εναέριο χώρο της Ολλανδίας.
Μόνο με τη βοήθεια ενος δορυφορικού τηλεφώνου, το πλήρωμα του κυβερνητικού αεροσκάφους κατάφερε να έρθει σε επαφή με το κέντρο ελέγχου πτήσεων και να ζητήσει προσγείωση έκτακτης ανάγκης στο αεροδρόμιο της Κολωνίας-Βόννης . Μια τέτοια βλαβη του συστήματος επικοινωνίας, που εξασφαλίζεται από διάφορα συστήματα αντικατάστασης, είναι εξαιρετικά σπάνια. Η αιτία της βλαβης δεν είχε προσδιοριστεί μέχρι αργά το βράδυ της Πέμπτης, δηλωσαν κύκλοι της Bundeswehr .
Όταν το A340 τελικά έφτασε στην Κολωνία, παρουσιάστηκε άλλο ένα πρόβλημα: Καθώς το αεροδρόμιο βρίσκεται υπό ανακατασκευή, μόνο ο μικρότερος από τους διαδρόμους ήταν διαθέσιμος εκείνη τη στιγμή. Ως εκ τούτου, το αεροσκάφος μακρινών αποστάσεων έπρεπε να επιβραδύνει πολύ γρήγορα. Επειδή είχε καταναλώσει λίγη κηροζίνη από το Βερολίνο και δεν μπορούσε να ρίξει τα καύσιμα προσεγγίζοντας στην Κολωνία, το προβλημα στην προσγείωση ήταν ακόμα σοβαρό . Το αποτέλεσμα: το σύστημα πέδησης υπερθέρμανθηκε – και η πυροσβεστική υπηρεσία έπρεπε να παρέμβει προληπτικά .
Σύμφωνα με πληροφορίες του SPIEGEL, η συνολική κατάσταση ήταν τόσο σοβαρή που ο υπουργός Άμυνας Ουρσουλα φον ντερ Λαγεν Ursula ενημερώθηκε αμεσως μετά την βλαβη του ραδιοσυστήματος. Για αρκετές ώρες προσπάθησε, μεταξύ άλλων, να βρει ενα άλλο αεροσκάφος για την Καγκελάριο μεταξύ των ευρωπαϊκών εταιριών . Ωστόσο, δεν βρέθηκαν αεροπορικές εταιρείες που διέθεταν αεροσκάφη υπερατλαντικών πτήσεων με εξοπλισμό VIP στην ΕΕ .


Η Μέρκελ πέρασε τη νύχτα σε ένα ξενοδοχείο στη Βόννη. Εκεί δηλωσε για το περιστατικό: «Μπορώ να πω μετά τα γεγονότα, υπήρξε ενα σοβαρο προβλημα.» Ευτυχώς, υπήρχε ένα εξαιρετικό πλήρωμα και ενας έμπειρος κυβερνητης .
Η Μέρκελ θα πετάξει τελικά σήμερα το πρωί με ένα άλλο αεροσκάφος της Πολεμικής Αεροπορίας από την Κολωνία στη Μαδρίτη . Από εκεί θα αναχωρήσει με προγραμματισμένη πτήση της Iberia για το Μπουένος Άιρες – αλλά θα χάσει την έναρξη της συνόδου των G20.
Die Welt : 20 λεπτά μετά την απογείωση, ο πιλότος έστειλε τον κωδικό έκτακτης ανάγκης 7600
Ο χειριστής του αεροσκάφους έστειλε τον κωδικό έκτακτης ανάγκης 7600, ο οποίος αναφέρει ότι τα συστήματα επικοινωνίας ηταν εκτος λειτουργίας. Για δέκα χρόνια, το Airbus Α340-30 της Lufthansa μετέφερε επιβάτες, κατόπιν μετατράπηκε σε κυβερνητικό αεροσκάφος πριν από δύο χρόνια. Όμως το αεροσκάφος Longbus με τον κωδικό 16+01 «Konrad Adenauer» προκαλεί πάντα βλάβες. Στα μέσα Οκτωβρίου ο ομοσπονδιακός υπουργός οικονομικών Ολαφ Σολτς δεν μπορουσε να επιστρέψει από συνάντηση του ΔΝΤ στο Μπαλί, γιατι τρωκτικά είχαν καταφαει τα ηλεκτρικά καλώδια του αεροσκάφους.
Τώρα ο κυβερνήτης έστειλε τον κωδικό 7600 -έναν από τους τέσσερις ειδικούς αναγνωριστικούς κωδικούς που μπορούν να μεταδοθούν μέσω αναμεταδότη, δηλαδή με ραδιοσήμα, από το πλήρωμα του πιλοτηρίου έως τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας. Για παράδειγμα, ο κωδικός 7500 μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να αναφέρει αεροπειρατεία αεροσκάφους χωρίς να το αναφέρει συγκεκριμένα στην ραδιοφωνική συχνότητα . Ο κώδικας 7600 απο το Airbus, περιγράφεται συχνά από τους πιλότους ως «76-χρειάζομαι ραδιόφωνο μου» ή «76-δεν ακούω τίποτα». Έτσι είναι μια κλήση για βοήθεια από το πιλοτήριο ότι δεν υπάρχει καμία ασφαλής επαφή με την αεροπορική εταιρεία.
Αυτοί οι κωδικοί έκτακτης ανάγκης εμφανίζονται επίσης σε ορισμένες πλατφόρμες Διαδικτύου που επιτρέπουν στα αεροπλάνα να ακολουθούν τη διαδρομή τους. Ως εκ τούτου, το σήμα έκτακτης ανάγκης παρατηρήθηκε γρήγορα περίπου 20 λεπτά μετά την απογείωση απο το Βερολίνο.
«Καμία ένδειξη σαμποτάζ», ανακοίνωσε η γερμανική Πολεμική Αεροπορία
«Καμμία ένδειξη σαμποτάζ» στο αεροσκάφος που μετέφερε την Καγκελάριο ‘Αγγελα Μέρκελ και τον Αντικαγκελάριο Όλαφ Σολτς στο Μπουένος ‘Αιρες, τόνισε εκπρόσωπος της Πολεμικής Αεροπορίας της Γερμανίας.
«Η Πολεμική Αεροπορία έχει ξεκινήσει έρευνα, αλλά δεν υπάρχει καμμία ένδειξη υποψίας περί εγκληματικού υπόβαθρου», δήλωσε ο εκπρόσωπος, διαψεύδοντας ευθέως δημοσίευμα της «Rheinische Post» στο οποίο γινόταν λόγος για «έρευνα προς «όλες τις κατευθύνσεις», ακόμη και για «επεξεργασία εγκληματικής φύσης».
«Δεν μπορώ να επιβεβαιώσω αυτές τις αναφορές», τόνισε ο εκπρόσωπος της Πολεμικής Αεροπορίας. «Πρόκειται για μια συνήθη εξέταση του συστήματος ασυρμάτου, στο οποίο παρουσιάστηκε η βλάβη», πρόσθεσε και διέψευσε ακόμη και τις πληροφορίες που ήθελαν το αεροπλάνο να αδειάζει κηροζίνη πριν από την προσγείωσή του στο αεροδρόμιο της Κολωνίας.
Πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *