Χρ. Σπίρτζης: «Oσα συμφέροντα κι αν υπάρχουν που θέλουν να πάρουν κοψοχρονιά τις υποδομές της χώρας, πρέπει να ψάξουν για άλλη χώρα, έξω από την Ευρώπη»

ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ: 7 Ιουνίου 2018

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ: ΕΛΛΑΔΑ, ΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ: , ,

 

«Κάποιοι ήθελαν το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο να προκηρυχθεί σε ενιαίο τμήμα, ήθελαν να το πάρουν σε χαμηλή τιμή και απαξιωμένο» τόνισε, μεταξύ άλλων, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρ. Σπίρτζης, κηρύσσοντας την έναρξη των εργασιών της ημερίδας «Συνδυασμένες μεταφορές και ο ρόλος της Ελλάδας» την περασμένη Τρίτη.
Ο υπουργός Μεταφορών σημείωσε ότι η κατάτμηση του διαγωνισμού έφερε θετικά οφέλη για το ελληνικό δημόσιο, καθώς εξασφάλισε μεγαλύτερες επενδύσεις από τον ανάδοχο. Διαμήνυσε πως αν υπάρξουν αντίστοιχες πιέσεις και για το Εμπορευματικό Κέντρο στο στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη, το υπουργείο δεν θα ενδώσει και ο διαγωνισμός θα ολοκληρωθεί στα πρότυπα του Θριασίου.
«Οσα συμφέροντα και αν υπάρχουν που θέλουν να πάρουν κοψοχρονιά τις υποδομές της χώρας, πρέπει να ψάξουν για άλλη χώρα έξω από την Ευρώπη», δήλωσε ο υπουργός, επισημαίνοντας ότι «εμείς αυτό που κάνουμε, είναι να προχωράμε τον σχεδιασμό με διαφάνεια και με την υπηρέτηση του στρατηγικού σχεδίου της χώρας και της Ευρώπης για τις συνδυασμένες μεταφορές». Σε άλλο δε, σημείο της ομιλίας του, πρόσθεσε πως «ο στόχος, το όραμα που μας έχει εμπνεύσει ο Πρωθυπουργός, το όραμα για μια Ευρώπη της παραγωγής για να ξεπεράσουμε την οικονομική κρίση, για την οικονομική ανασυγκρότηση της χώρας, περνάει μέσα από τη δική μας δουλειά, το δικό μας έργο, περνάει από μέσα από ένα σχεδιασμό έργων που γίνονται για να υπηρετήσουν τις υγιείς παραγωγικές δυνάμεις και τις κοινωνικές ανάγκες, περνάει μέσα από έναν στρατηγικό σχεδιασμό που δεν θα κάνει εκπτώσεις σε συγκεκριμένα συμφέροντα από όπου κι αν προέρχονται».
Ο υπουργός Μεταφορών αναφέρθηκε στην ολοκλήρωση των έργων στο βασικό σιδηροδρομικό άξονα, τονίζοντας ότι το φθινόπωρο θα έχει ολοκληρωθεί η ηλεκτροκίνηση στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη.
«Οι βασικές προτεραιότητες του επενδυτικού προγράμματος και του στρατηγικού σχεδίου, είναι η αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου. Ηδη πραγματοποιούνται δρομολόγια με ηλεκτροκίνητους συρμούς από τον Πειραιά μέχρι την Τιθορέα και από το Δομοκό έως τη Θεσσαλονίκη και επίκειται η ηλεκτροκίνηση του τμήματος Τιθορέα – Δομοκός. Ο δεύτερος άξονας είναι ο άξονας Πάτρα – Αθήνα και ο τρίτος άξονας είναι Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας, τμήματα ενταγμένα στον Κεντρικό Διευρωπαϊκό Διάδρομο της Ανατολικής Μεσογείου» τόνισε ο υπουργός. Επιπλέον, ο κ. Σπίρτζης αναφέρθηκε στη γεωπολιτική της σιδηροδρομικής σύνδεσης των λιμένων της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης με λιμάνια της Βουλγαρίας και της Ρουμανίας, και στα οφέλη από τις συνδέσεις ΒΙΠΕ και διυλιστηρίων της Motor Oil και των ΕΛΠΕ με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο.
«Οι μεταφορές συμβάλλουν στο να πέσουν τείχη, να πέσουν σύνορα μεταξύ των βαλκανικών λαών, να πέσει ένα άσχημο ψυχροπολεμικά κλίμα, να πέσει η νοοτροπία των βορείων συνόρων της χώρας μας και να εγκαινιαστεί ότι τα σύνορα της Ελλάδας είναι η αρχή της ενδοχώρας των Βαλκανίων, είναι οι διαφορετικοί δρόμοι για να φτάσει κανείς από την Κεντρική Ευρώπη έως τη Μαύρη Θάλασσα» σημείωσε ο κ. Σπίρτζης.
Στο στρατηγικό ρόλο που μπορεί να παίξει η Ελλάδα στη σύνδεση του Βορρά με το Νότο στην Ευρώπη αναφέρθηκε ο Συντονιστής του Διαδρόμου Ανατολή – Ανατολική Μεσόγειος, των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών, Mathieu Grosch.


Ο κ. Grosch, Επικεφαλής Κλιμακίου, ήρθε στην Ελλάδα προκειμένου να διαπιστώσει την πορεία των έργων που βρίσκονται σε αυτόν το διάδρομο και να εξετάσει τα προβλήματα και τους τρόπους που αντιμετωπίζονται. Η διατροπικότητα είναι το μέλλον και χρειαζόμαστε αποδοτική πολυτροπικότητα ανέφερε χαρακτηριστικά. Ο κ. Grosch δήλωσε εντυπωσιασμένος από την πορεία των έργων τα τελευταία χρόνια και συνεχάρη τον Υπουργό για τη μεθοδική και αποτελεσματική δουλειά που γίνεται.
Από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, τόνισε ο κ. Grosch, έχουν εγκριθεί 23 δισ. ευρώ, εκ των οποίων 19 δισ. ευρώ έχουν ήδη διατεθεί με το 80% από αυτά να έχει δοθεί για τον εκσυγχρονισμό των σιδηροδρόμων. Μάλιστα, 2 δισ. ευρώ έχει πάρει με απευθείας χρηματοδότηση για 78 έργα η Ελλάδα, ενώ σε άλλα 50 έργα υπάρχει προέγκριση. Ο κ. Grosch παρότρυνε την ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών να αναλάβει πρωτοβουλία και να προχωρά τα έργα ακόμη και αν δεν τα υλοποιούν γειτονικές χώρες. Τέλος, εκτίμησε ότι το 2030 θα έχει ολοκληρωθεί ο διάδρομος που θα ενώνει το Βορρά με το Νότο κατά 95%.
Στις σημαντικές προοπτικές των ελληνικών λιμανιών και τους επιχειρησιακούς στόχους του Υπουργείου αναφέρθηκε ο Ειδικός Συνεργάτης του Γεν. Γραμματέα Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής & Ναυτιλιακών Επενδύσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, Κρίτων Αθανάσιος Βαλλεράς.
Στις προτεραιότητες του Υπουργείου Βιομηχανίας αλλά και στα σοβαρά προβλήματα σε χρήσεις γης που αφορούν τον κλάδο της εφοδιαστικής αλυσίδας αναφέρθηκε ο Γενικός Γραμματέας Βιομηχανίας, Στρατής Ζαφείρης: «Αυτό που μας απασχολεί σήμερα, είναι το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας τους» τόνισε.
«Οι εγκαταστάσεις του ΟΣΕ στο Θριάσιο Πεδίο είναι ένα κόσμημα, έργο άρτιο κατασκευασμένο μέσα από δύσκολες συνθήκες», ανέφερε ο Διευθύνων Σύμβουλος ΟΣΕ Α.Ε., Παναγιώτης Θεοχάρης, επισημαίνοντας ότι ο σιδηρόδρομος έχει μια δυναμική με τον Οργανισμό να έχει κεντρικό ρόλο.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ αναφερόμενος στις προτεραιότητες του Οργανισμού σημείωσε ότι εξασφαλίζει τη διασύνδεση με τους λιμένες (Πειραιά, Θεσσαλονίκη, Αλεξανδρούπολη, Βόλο, Πάτρα, Καλαμάτα, Πύλο) και εκμεταλλεύεται τη διατροπική αξιοποίηση του δικτύου για προσέλκυση ροών από Ασία προς Ευρώπη. Επιπρόσθετα, μίλησε για εκπόνηση προγράμματος ανάταξης για όλο το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, το οποίο ξεπερνά τα 100 εκατ. ευρώ, ανεβάζοντας το δίκτυο των ενεργών γραμμών στα 2.500 χλμ.
Στην αναπτυξιακή πορεία της χώρας στις εμπορευματικές μεταφορές αναφέρθηκε ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε., Φίλιππος Τσαλίδης, ανακοινώνοντας ότι θα προχωρήσει στην αξιοποίηση των αποθηκών Κ1 και Κ2 που διαθέτει στην περιοχή του Θριάσιου Πεδίου για τη δημιουργία ενός σύγχρονου κέντρου logistics.


Για να κερδίσει η Ελλάδα το στοίχημα της μετατροπής της σε ένα σύγχρονο διαμετακομιστικό κέντρο χρειάζεται αξιοποίηση των πόρων που διαθέτει, του ανθρώπινου δυναμικού της και να θέσει σε εφαρμογή το στρατηγικό σχέδιο για τα logistics ανέφερε μεταξύ άλλων, ο Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος του Ομίλου Goldair, Καλλίνικος Καλλίνικος.
Στο ρόλο των συνδυασμένων μεταφορών στα ελληνικά logistics αναφέρθηκε ο Πρόεδρος Συμβουλίου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Εφοδιαστικής, Ιωάννης Μίνης, επισημαίνοντας τη σημαντική συνεισφορά τους στο εθνικό ΑΕΠ. «Η εφοδιαστική αλυσίδα θεωρείται από την κυβέρνηση βασικός μοχλός ανάπτυξης της χώρας», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Κλείνοντας τις εργασίες της ημερίδας, ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, Θάνος Βούρδας, αναφέρθηκε στον κομβικό ρόλο των μεταφορών και στη συμβολή τους στην ελληνική οικονομία, τονίζοντας πως η χώρα αλλάζει σελίδα.
Η περιοχή (Δυτική Αττική) που χρησιμοποιήθηκε ως «παιδί ενός κατώτερου Θεού», είπε ο κ. Βούρδας, αποκτά ζωή γιατί η ηγεσία είχε στρατηγική, όραμα και θέληση.
«Το Θριάσιο επικοινωνεί πλέον με το μεγαλύτερο λιμάνι των Βαλκανίων, συνδέεται με το σύγχρονο οδικό δίκτυο και με το πρώτο αεροδρόμιο της χώρας. Συγκεντρώνει όλα τα χαρακτηριστικά για ένα σύγχρονο Εμπορευματικό Κέντρο. Ο σχεδιασμός και οι χρηματοδοτήσεις οφείλουν να καλύπτουν τις οικονομικές, κοινωνικές και περιβαλλοντικές ανάγκες της χώρας», επεσήμανε.
«Οι μεταφορές δεν έχουν σύνορα. Απαιτείται συντονισμός δυνάμεων τόσο σε εθνικό όσο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο σε συνδυασμό με την σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα. Συνδυάζουμε τις υποδομές για τις μεταφορές του μέλλοντος» κατέληξε ο Γ.Γ. του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, Θ. Βούρδας.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *