20.7 C
Athens
Πέμπτη, 25 Απριλίου, 2024
spot_img
ΑρχικήOIKONOMIAΧωροταξικά, δασικές εκτάσεις, πυρκαγιές, αντιπλημμυρική θωράκιση και δίκτυα ομβρίων υδάτων στην Αν....

Χωροταξικά, δασικές εκτάσεις, πυρκαγιές, αντιπλημμυρική θωράκιση και δίκτυα ομβρίων υδάτων στην Αν. Αττική η καυτή ατζέντα του Χρ. Σπίρτζη

 

«Τερματίζουμε το παλιό και τις τακτικές του παρελθόντος που έφεραν την χώρα μας σε αυτό το στάδιο» δήλωσε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, από το βήμα του 12ου Περιφερειακού Συνεδρίου για την Παραγωγική Ανασυγκρότηση.
Επεσήμανε πως το 12ο συνέδριο Ανατολικής Αττικής έχει ιδιαίτερη σημειολογία, γιατί «η πρωτοβουλία του Αλέξη Τσίπρα, για την παραγωγική ανασυγκρότηση όλης της χώρας, μέσα από μία δημοκρατική διαδικασία, αυτή των αναπτυξιακών συνεδρίων, διοργανώνεται δίπλα στον τόπο μαρτυρίου και θυσίας, στο σύμβολο του αέναου αγώνα του ελληνικού λαού για Δημοκρατία, δικαιοσύνη, ανεξαρτησία και αξιοπρέπεια, στο νησί της Μακρονήσου. Διαχρονικές αξίες και ζητούμενα, που βρίσκονται στον αντίποδα, όσων ζήσαμε και όσων επιβλήθηκαν στη σύγχρονη περιπέτεια που είχε ο ελληνικός λαός με τα μνημόνια το 2010».
«Είμαστε όλοι μαζί εδώ για να δουλέψουμε. Πρέπει να συζητήσουμε θέματα που αφορούν τις περιοχές της Ανατολικής Αττικής όπως χωροταξικά, δασικές εκτάσεις – πυρκαγιές, αντιπλημμυρική θωράκιση της χώρας και δίκτυα ομβρίων υδάτων.
Ο κ. Σπίρτζης ζήτησε από την τοπική αυτοδιοίκηση να αποφασίσει ποια μορφή θέλει να έχει η Ανατολική Αττική, ποια χαρακτηριστικά θα έχει το λιμάνι του Λαυρίου και της Ραφήνας, αν θα γίνουν κόμβοι κρουαζιέρας και αν θα υπάρξει σύνδεση με τον προαστιακό σιδηρόδρομο αλλά και επέκταση της Αττικής Οδού.
Είναι σημαντικά έργα, είπε, αλλά μέχρι σήμερα δεν υπήρξε στρατηγικός σχεδιασμός από τις προηγούμενες κυβερνήσεις ούτε συνεννόηση με τους τοπικούς παράγοντες.
Ωστόσο, ανέφερε ότι δεν θα διστάσει να συγκρουστεί για την υλοποίηση ορισμένων έργων που θα οδηγήσουν στην ανάπτυξη της Ανατολικής Αττικής, μιας περιοχής με βαριά ιστορία και κληρονομιά. Αναφερόμενος στη Μακρόνησο, ο υπουργός Μεταφορών ανακοίνωσε την πρόθεση της κυβέρνησης να ενταχθεί διοικητικά στην Περιφέρεια Ανατολικής Αττικής. «Η Μακρόνησος πρέπει να έρθει εκεί που ανήκει. Να είναι και διοικητικά μαζί μας, στη συγκεκριμένη περιφέρεια και δήμο. Μας θυμίζει την ιστορία και γι’ αυτόν τον λόγο αυτό πρέπει να πάψουν να υπάρχουν αυθαίρετες χρήσεις οι οποίες πληγώνουν την ιστορική μνήμη μας».
Προανήγγειλε επίσης την «έξοδο» των ΚΤΕΛ από το Πεδίο του Αρεως, καλώντας την Περιφερειάρχη Αττικής, Ρένα Δούρου, να πάρει πρωτοβουλία ώστε να δρομολογηθεί η σύνδεση των ΚΤΕΛ με τους σταθμούς των μέσων σταθερής τροχιάς (προαστιακός – μετρό) προκειμένου να εξυπηρετούνται οι κάτοικοι της περιοχής. «Είναι τραγικό να μην υπάρχει σύνδεση των σταθμών σταθερής τροχιάς με δήμους και τα ΚΤΕΛ να φθάνουν μέσα στο κέντρο της Αθήνας» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Σπίρτζης.
Αναφέρθηκε στην επέκταση του προαστιακού, τονίζοντας ότι το Λαύριο είχε σιδηροδρομική σύνδεση με την Αθήνα από το 1885 μέχρι και το 1957 οπότε και καταργήθηκε. Μάλιστα άσκησε κριτική στις προηγούμενες κυβερνήσεις και ειδικά στον Κωστή Χατζηδάκη για την κατάργηση σιδηροδρομικών γραμμών στην χώρα.
Τέλος ο υπουργός αναφέρθηκε:
– Στην αναγκαιότητα ίδρυσης των υδατοδρομίων στην περιοχή που θα επιτρέψει να υπάρξει σύνδεση με τις Κυκλάδες.
– Στη στελέχωση και λειτουργία του νοσοκομείου της περιοχής.
– Στη μεταφορά του Εργαστηρίου Ερευνάς και Τεχνολογίας του υπουργείου Μεταφορών που σήμερα στεγάζεται στο Ελληνικό σε χώρο του Τεχνολογικού – Πολιτιστικού Πάρκου Λαυρίου. Στο πλαίσιο αυτό θα υπάρξει συνεργασία με το ΕΜΠ ώστε να στελεχώνεται από επιστημονικό προσωπικό και να προχωρά στην υλοποίηση ιδεών νέων τεχνολογιών σε θέματα αυτοκινήτου και διασωστικών λέμβων.
Οδική και σιδηροδρομική σύνδεση των λιμανιών του Λαυρίου και της Ραφήνας με το διεθνές αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος»
«Το σχέδιο είναι να υλοποιηθεί η επέκταση του προαστιακού σιδηροδρόμου έως το Λαύριο πολύ γρήγορα, με την υπογραφή της σχετικής σύμβασης στις αρχές του 2019, τέλος του 2018», τόνισε ο υπουργός και πρόσθεσε ότι προβλέπονται να γίνουν σταθμοί σε μια σειρά από διερχόμενες περιοχές και συγκεκριμένα στους οικισμούς Μαρκόπουλο, Καλύβια, Κερατέα, Δασκαλιό, Θωρικό και Λαύριο.
Δεν απέκλεισε το γεγονός να υπάρξει ένα κέντρο έναρξης και ολοκλήρωσης της κρουαζιέρας καθώς όπως είπε, υπάρχει σχέδιο για σοβαρή ανάπτυξη τουριστικών υποδομών και πλούσια πολιτιστική ιστορία.
Τόνισε ότι θα πρέπει να σταματήσει αυτό που υπάρχει εδώ και δεκαετίες, να μην μπορεί να μεταφερθεί μέρος της δραστηριότητας του λιμανιού του Πειραιά στο λιμάνι του Λαυρίου ή της Ραφήνας.
Αναφερόμενος στα έργα της Αττικής οδού δήλωσε ότι προχωράνε οι μελέτες για επέκτασή της προς τα δύο λιμάνια της Ανατολικής Αττικής, σύνδεσή της με την Εθνική οδό μέσω Κύμης, αλλά και σύνδεσής της από την Κατεχάκη με τη Βουλιαγμένη προκειμένου να μπορεί να εξυπηρετείται και το Ελληνικό.
Για το νέο σύστημα αναλογικών ηλεκτρονικών διοδίων που θα είναι με βάση τη διανυόμενη χιλιομετρική απόσταση και θα ισχύσει σε όλους τους αυτοκινητόδρομους, τόνισε ότι ο σχετικός διαγωνισμός ολοκληρώνεται μέχρι τη Μεγάλη Τετάρτη προκειμένου να προχωρήσει η εγκατάστασή του.
Εκανε λόγο για συμφέροντα που εμποδίζουν την εφαρμογή του προσθέτοντας ότι κάτι τέτοιο δεν πρόκειται να περάσει, γιατί «πολύ απλά αποσκοπεί στη μείωση της τιμής παραχώρησης της Εγνατίας Οδού και σε κανέναν άλλο λόγο».
Εχει προβλεφθεί το πιο σύγχρονο σύστημα που μπορεί να τοποθετηθεί στην Ευρώπη και θα επιτηρούμε τις εισόδους και τις εξόδους της χώρας, ανέφερε ο κ. Σπίρτζης υπογραμμίζοντας υπουργική απόφαση που απαγορεύει σε βαρέα οχήματα να κινούνται από το παράπλευρο δίκτυο.
Για τους αυτοκινητόδρομους της Αττικής είπε ότι υπήρξε διαπραγμάτευση με τους παραχωρησιούχους προκειμένου να μην εγκατασταθούν σταθμοί μετωπικών και πλευρικών διοδίων, ενώ αναφερόμενος στην πολιτική του υπουργείου που αφορά την υλοποίηση κάθε έργου στην Ελλάδα είπε ότι πλέον έχει αλλάξει το θεσμικό πλαίσιο με στρατηγικό σχεδιασμό, με τη δημιουργία δύο γενικών διευθύνσεων (στρατηγικού σχεδιασμού υποδομών και στρατηγικού σχεδιασμού συνδυασμένων μεταφορών) αλλά και ηλεκτρονικών συστημάτων προκειμένου να ξέρει ο πολίτης ποια είναι τα έργα και οι υποδομές που πρέπει να γίνουν στη χώρα, ποια η ιεράρχησή τους, ποιος ο μελετητής εργολήπτης και το κόστος.
Αναφερόμενος στις παραχωρήσεις των αυτοκινητοδρόμων είπε ότι πρόσφατα το ευρωπαϊκό ελεγκτικό συνέδριο έδωσε στη δημοσιότητα την έκθεση που αφορούν έργα από το 2010 έως το 2014, που αποκαλύπτει ότι υπήρχαν τεράστιες καθυστερήσεις απαλλοτριώσεων στις αδειοδοτήσεις και στην υλοποίησή τους και αυτά κόστισαν 1,2 δισ. ευρώ περισσότερο.
Πάρης Τσιριγώτης

 

 

ΟΔΙΚΑ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΑ ΕΡΓΑ ΣΤΗΝ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΑΤΤΙΚΗ

ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΔΙΟΔΙΩΝ
Επίτευξη συμφωνίας με τον Παραχωρησιούχο για την μη κατασκευή των συμφωνημένων
σταθμών διοδίων στις περιοχές:
* Βαρυμπόμπης
* Αγίου Στεφάνου
* Σχηματαρίου – Χαλκίδας

ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΥ
ΚΟΜΒΟΣ ΚΟΡΩΠΙΟΥ ΕΩΣ ΤΟΝ ΤΕΡΜΑΤΙΚΟΣΤΑΘΜΟ ΤΟΥ ΛΙΜΕΝΑ ΛΑΥΡΙΟΥ
ΚΟΜΒΟΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΟΔΟΥ ΠΡΟΣ ΡΑΦΗΝΑ

ΕΡΓΑ ΟΣΕ Α.Ε. ΣΤΗΝ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΑΤΤΙΚΗ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΣΤΑΣΗΣ ΣΤΟ ΚΡΥΟΝΕΡΙ ΚΑΙ ΑΝΙΣΟΠΕΔΗΣ ΟΔΙΚΗΣ ΔΙΑΒΑΣΗΣ ΣΤΟΝ ΑΓΙΟ ΣΤΕΦΑΝΟ

ΜΕΛΕΤΗ: «ΠΑΡΑΚΑΜΨΗΣ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΥ»
Συνολικό Μήκος: 5 χλμ

EΝΙΣΧΥΣΗ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΛΙΑΚΗ ΑΘΗΝΩΝ – ΣΟΥΝΙΟΥ
Μήκος επεμβάσεων : 21,7 km

ΥΔΡΑΥΛΙΚΑ ΕΡΓΑ ΣΤΗΝ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΑΤΤΙΚΗ
ΕΡΓΑ ΑΝΤΙΠΛΗΜΜΥΡΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ, ΕΡΓΑ ΟΜΒΡΙΩΝ ΠΕΡΙΟΧΗΣ Ν. ΜΑΚΡΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
Επικαιροποίηση Master Plan Αντιπλημμυρικών Eργων για ολόκληρη της Αττική.

ΜΕΛΕΤΕΣ ΛΙΜΕΝΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ ΣΤΗΝ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΑΤΤΙΚΗ

ΜΕΛΕΤΕΣ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟΝ ΧΩΡΟ ΕΞΟΡΙΑΣ ΤΗΣ
ΜΑΚΡΟΝΗΣΟΥ

ΑΠΑΛΛΟΤΡΙΩΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΑΤΤΙΚΗ ΜΕ ΤΗΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 7Α
Διευθέτηση του ρέματος Ερασίνου Ανατολικής Αττικής (συμπληρωματικές απαλλοτριώσεις)
* Διευθέτηση ρέματος Αγίου Γεωργίου Ανατολικής Αττικής από χθ 0+824 (ανάντη συμβολής Π. Ερασίνου) έως χθ 8+161 (συμβολή ρεμάτων Καλυβίων και Κουβαρά)
* Διευθέτηση των ρεμάτων Μαρίζας και Παπαχωραφίου Δήμου Παλλήνης
* Διευθέτηση του ρέματος Λεονταρίου (Μιχαλίνου) του Δήμου Παλλήνης και
* Βελτίωση της ΕΟ Παιανίας – Κορωπίου μετά παράκαμψης της πόλεως Κορωπίου Αττικής

ΕΡΓΑ ΑΠΟΧΕΤΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΑΤΤΙΚΗ (ΕΥΔΑΠ)

ΚΤΙΡΙΑΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΣΤΗΝ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΑΤΤΙΚΗ
ΔΗΜΟΣ ΑΧΑΡΩΝ
ΔΗΜΟΣ ΔΙΟΝΥΣΟΥ

ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΟΥΣ ΔΗΜΟΥΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

spot_img

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ