24.4 C
Athens
Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024
spot_img
ΑρχικήOIKONOMIAΠερισσότεροι από 270 Ελληνες στην Anuga, την μεγαλύτερη έκθεση ποτών και τροφίμων...

Περισσότεροι από 270 Ελληνες στην Anuga, την μεγαλύτερη έκθεση ποτών και τροφίμων στον κόσμο

 

Η συμμετοχή περισσότερων από 270 Ελλήνων εκθετών στην φετινή Anuga, την μεγαλύτερη έκθεση τροφίμων και ποτών στον κόσμο, η οποία πραγματοποιείται στην Κολωνία (7-11 Οκτωβρίου), υποδηλώνει το μεγάλο ενδιαφέρον των ελληνικών επιχειρήσεων για τις αγορές του εξωτερικό. Δεν χωρά αμφιβολία ότι η εξωστρέφεια οφείλεται σε μεγάλο βαθμό και στην οικονομική κρίση που πλήττει εδώ και αρκετά πλέον χρόνια τις ελληνικές επιχειρήσεις, οι οποίες αναζητούν διέξοδο στο εξωτερικό.
Αύξηση 20-25% της ελληνικής συμμετοχής στην Anuga σε σχέση με το 2016 καταγράφει ο επικεφαλής της εταιρείας διοργάνωσης εκθέσεων Promo Solution, Αθανάσιος Πίγκος. Μιλώντας στην Deutsche Welle δηλώνει ενθουσιασμένος για τα νέα και καινοτόμα ελληνικά προϊόντα στην φετινή Anuga, όπως μπισκότα με κύριο συστατικό το βελανίδι Κέας, όλο και περισσότερο αραφινάριστα ελαιόλαδα, ακόμα και σοκολατάκια με συστατικό τη φέτα. Ο επικεφαλής της Promo Solution θεωρεί ωστόσο, ότι η ποιότητα ενός προϊόντος αποτελεί μόνο την αρχή για μια επιτυχημένη εξαγωγή του στο εξωτερικό.
«Το προϊόν», λέει ο κ. Πίγκος, «χρειάζεται στρατηγικές προώθησης. Πρέπει η συσκευασία να προσαρμοστεί στην αγορά στην οποία απευθύνεται, αλλά και στη γεύση του εκεί καταναλωτή. Καθοριστικό είναι επίσης ποιο «κανάλι» είναι το κατάλληλο για το προϊόν. Κάποια προϊόντα είναι για σουπερμάρκετ, κάποια άλλα για ντελικατέσεν. Οταν ξεκαθαρίσει ένας επιχειρηματίας προς τα που θέλει να πάει, προσαρμόζει και την στρατηγική του. Οφείλουμε συνεπώς να βρούμε τρόπους για να πουλήσουμε τα προϊόντα μας ακριβότερα και να τα διαφοροποιήσουμε. Δεν μπορούμε διαφορετικά να ανταγωνιστούμε ομοειδή ιταλικά και ισπανικά προϊόντα. Δεν μπορεί να χτυπάμε την τιμή και να μην κερδίζουμε. Δεν μπορούμε να επιβιώσουμε έτσι».
Στον επαγγελματισμό, την αξιοπιστία και τη σωστή στρατηγική προώθησης εστιάζει και ο Κώστας Πετρίδης. Ελληνας δεύτερης γενιάς στη Γερμανία, εργάζεται για την γερμανική εταιρία Biovano και προμηθεύει με κυρίως ελληνικά βιολογικά φρούτα και λαχανικά κορυφαίες γερμανικές αλυσίδες σουπερμάρκετ όπως Metro, Aldi, Edeka, Hit, Kaufland και Alnatura. Ως αγοραστής επομένως ο Κώστας Πετρίδης γνωρίζει πολύ καλά ποιες προϋποθέσεις πρέπει να πληροί ένα ελληνικό προϊόν για να φθάσει να πωλείται στο ράφι μιας μεγάλης γερμανικής αλυσίδας: «Οι Ελληνες παραγωγοί έχουν δυσκολίες να εισέλθουν και να καθιερωθούν στην γερμανική αγορά. Αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στο γεγονός ότι παραδοσιακά το γερμανικό λιανικό εμπόριο εστιάζει σε Ισπανία και Ιταλία. Εάν όμως ένα ελληνικό προϊόν μπορέσει να πείσει με τη ποιότητά του μια φορά το γερμανικό λιανικό εμπόριο, τότε καθιερώνεται στο ράφι των καταστημάτων. Για να επιτευχθεί αυτό απαιτείται ένας επαγγελματισμός, μια προσαρμογή στις ανάγκες των Γερμανών καταναλωτών αλλά και στις απαιτήσεις των αλυσίδων. Αν το προϊόν είναι πραγματικά καλό, τότε θα μπορέσει ακόμα και να παραγκωνίσει ιταλικά ή ισπανικά. Και τολμώ μάλιστα να πω, ότι μπορείς να επιτύχεις ακόμα και καλύτερες τιμές από τους ανταγωνιστές σου. Ως εταιρεία καταφέραμε και προωθήσαμε σε γερμανικές αλυσίδες ελληνικά προϊόντα, παραδέχομαι ωστόσο ότι χρειάστηκαν 5 με 10 χρόνια για να το πετύχουμε. Αυτό γίνεται μόνο αν ο Ελληνας παραγωγός έχει ανοιχτό μυαλό, είναι καινοτόμος και εφαρμόζει όλα όσα χρειάζονται για να πετύχει στο εξωτερικό. Απαιτείται ωστόσο επιμονή και μακρόπνοο σχέδιο».
Πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ, Deutsche Welle

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

spot_img

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ